2018-03-16, 23:29
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men hur många förklaringar behöver du?
1. Jag vet inte ett dugg om hans far var psykopat. Har inte ens spekulerat.
2. Jag vet inte ett dugg hur PM hamnat med poängen på skattningsskalan.
3. Det är väl för fan inte likhetstecken mellan nazister och psykopater per automatik.

Jag vet däremot att han haft en för djävlig uppväxt som garanterat skadat honom, gubben verkar inte klok.
Fakta är via Madsen via Bjursing och Donald Trump skiter jag högaktningsfullt i.
Men det borde du spekulera i eftersom psykopati är ärftligt.
Citera
2018-03-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det verkade inte som han tyckte det var så privat, om du läste hur han gick på om hur han legat och onanerat i kalsongerna.
Jag fattade det som att han hävdade att en så erotisk människa som han kan komma i brallan utan att göra något. Kolla lite på något upphetsande och sprut sprut i kalsongen.
Citera
2018-03-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kan ju stänga av och spela som att han inte blir generad, tycker det är ett pinsamt samtalsämne. Man behöver inte vara psykopat för att klara det.
Men det alla har förvånats över är just hur kallt,kliniskt,mekaniskt Madsen svarar.
När det gäller styckningen svarade PM bl.a -Ja,men det är ju inte en levande människa! (Inget konstigt alltså enligt PM att stycka en död människa.) När det gäller hans utlösning i kallingarna så är det inget konstigt där heller. Det kan sammanfalla med en tid i hans internethistorik,ett klockslag,när han var inne och porrsurfade konstaterar Madsen sakligt. Det tyder väl snarast på att han ÄR en psykopat som tänker i väldigt märkliga,kalla,omänskliga tankebanor. Väldigt pragmatiskt. "Autoerotik!"
Citera
2018-03-16, 23:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Jag fattade det som att han hävdade att en så erotisk människa som han kan komma i brallan utan att göra något. Kolla lite på något upphetsande och sprut sprut i kalsongen.

Ja det var nog det han försökte hävda, men som vanligt ljuger han. Det här är sånt som händer när man är typ 12 år. Inte när du är 46.
Citera
2018-03-17, 00:12
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Jag vill inte lägga mig i er lilla dispyt. Men angående Trump.
Psykiatriker brukar (får inte) ställa diagnos på distans. Ändå har psykiatriker från alla jordens hörn nästan, gjort det. För att de anser att det är deras skyldighet att varna för DT. Det finns så mycket inspelat material om Trump att tillgå, att det låter sig göras menar de.
Här är en känd Svensk psykiatriker tom.som sällat sig till skaran.
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/01/30/claes-andersson-trump-ar-narcissistisk-psykopat

Ja,kära Trollet. Om du vill se mig tugga i mig dina diskvantar får du allt komma med ett litet belägg för att det var PMs morsa som bar på arvet. När det gäller farsan finns det många orossignaler från källor.
PMs tre halvbröder,1 st granne tex. Sedan det faktum att han tvingar en 6-åring att välja mellan honom själv och sin mor och sina syskon. Hur grymt,oempatiskt är inte det? En liten 6-åring!?? Som om inte bara en skilsmässa mellan föräldrarna var förskräckligt svårt nog.
Bara för att få era grå celler att röra sig lite grann i lite OLIKA riktningar: Tomas Bodström, Marianne Mörk, Marit Paulsen, Lill Lindfors, Carl-Einar Häckner, Håkan Hellström, Olof Palme, Pigge Werkelin. Händer det något lite spännande däruppe nu?
Edit: menar ju absolut inte att någon av dem är diagnostiserade, men en intressant samling man kan roa sig lite med att fundera över.
Senast redigerad av Trollet3 2018-03-17 kl. 00:16.
Citera
2018-03-17, 00:19
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men det borde du spekulera i eftersom psykopati är ärftligt.

Det KAN vara som så att antingen fadern eller modern har haft arvet och fört det vidare till PM, men om jag förstod Professor James H. Fallon korrekt i hans föreläsning om detta så kan det också vara så att det kommer från någon av deras föräldrar, eller ännu längre bak, då han menar att det kan hoppa över generationer lite hur som helst.
Citera
2018-03-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det KAN vara som så att antingen fadern eller modern har haft arvet och fört det vidare till PM, men om jag förstod Professor James H. Fallon korrekt i hans föreläsning om detta så kan det också vara så att det kommer från någon av deras föräldrar, eller ännu längre bak, då han menar att det kan hoppa över generationer lite hur som helst.
PM kan ha haft otur. Ärvt en mindre störning från moderns sida samt en allvarligare på faderns sida. Medans hans farsa låter det som, led verkligen av en allvarlig personlighetsstörning så kan ju mamman burit på ett arv även om hon själv inte var direkt drabbad.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-17 kl. 00:37.
Citera
2018-03-17, 00:28
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
PM kan ha haft otur. Ärvt en mindre störning från moderns sida samt en allvarligare på faderns sida. Medans hans farsa låter det som, verkligen led av en allvarlig personlighetsstörning så kan ju mamman burit på ett arv även om hon själv inte var direkt drabbad.

Eller så har han helt enkelt bara ärvt ifrån någon x generationer tidigare, som Fallon påpekar är fullt möjligt.
Citera
2018-03-17, 00:36
Medlem
Citat:
Eller så har han helt enkelt bara ärvt ifrån någon x generationer tidigare, som Fallon påpekar är fullt möjligt.
JA,när man får barn vet man inte vad man får. Om PM hade haft en normal uppväxt med en normal familj så kunde slutresultatet blivit detsamma ändå. Men PM har inte haft en normat uppväxt (enligt bt.artikel en A-typisk uppväxt. Som jag tolkar det med en dysfunktionell förälder eller eventuellt båda.)

EDIT: "BT har tidligere beskrevet, hvordan Peter Madsen har haft en atypisk barndom. Han voksede alene op med sin meget gamle far, der døde, da han var kun 18 år gammel. Og Peter Madsen så ikke sin mor og fire halvsøskende, selvom de boede tæt på. Faderen ville ikke give ham lov til at se sin mor."

Men även någon rättspsykiatriker har uttalat sig om att det är typiskt för sådana här GM med en A-typisk barndom.
»Det er det billede, vi ser i den her slags sager. Det ville undre mig, hvis han havde haft en almindelig opvækst med nogle empatiske og kærlige relationer til sine forældre,« siger professor i psykologi Jørn Beckmann.

»Han må virkelig have haft noget, der har slumret, og så er det brudt ud på den her tragiske måde,« tilføjer han.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-17 kl. 01:00.
Citera
2018-03-17, 01:03
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
JA,när man får barn vet man inte vad man får. Om PM hade haft en normal uppväxt med en normal familj så kunde slutresultatet blivit detsamma ändå. Men PM har inte haft en normat uppväxt (enligt bt.artikel en A-typisk uppväxt. Som jag tolkar det med en dysfunktionell förälder eller eventuellt båda.)

EDIT: "BT har tidligere beskrevet, hvordan Peter Madsen har haft en atypisk barndom. Han voksede alene op med sin meget gamle far, der døde, da han var kun 18 år gammel. Og Peter Madsen så ikke sin mor og fire halvsøskende, selvom de boede tæt på. Faderen ville ikke give ham lov til at se sin mor."

Men även någon rättspsykiatriker har uttalat sig om att det är typiskt för sådana här GM med en A-typisk barndom.
»Det er det billede, vi ser i den her slags sager. Det ville undre mig, hvis han havde haft en almindelig opvækst med nogle empatiske og kærlige relationer til sine forældre,« siger professor i psykologi Jørn Beckmann.

»Han må virkelig have haft noget, der har slumret, og så er det brudt ud på den her tragiske måde,« tilføjer han.

Givetvis är hans problematik påverkad av miljön också, det är det ju inget tvivel om.

Ville bara förtydliga hur arvet kan fungera.
Citera
2018-03-17, 01:10
Medlem
Citat:
Givetvis är hans problematik påverkad av miljön också, det är det ju inget tvivel om.

Ville bara förtydliga hur arvet kan fungera.
Jag slog upp Atypisk betydelse;

Vad betyder atypisk?
inte typisk, avvikande

Men nu för tiden kopplas begreppet Atypisk mest till NPF-diagnoser.(?)
Citera
2018-03-17, 01:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, och det är ju precis det citatet säger.
Jag tror dock att PM är väl medveten om situationen. Han har dock inga som helst emotionella eller moraliska betänkligheter och reagerar därför inte med att rodna eller fumla. Han är samtidigt övertygad om att ett korrekt sakligt kliniskt svar är det rätta här, och att det är det som kommer att fria honom. Så länge hans sakliga svar inte kan motbevisas, känner han sig trygg.
Om Madsen ens flinade åt åklagaren vid det tillfället så var det knappast pga genans utan tvärtom, att han ville vända det mot åklagaren(och dennes "fantasier"), som om PM:s sädesuttömning i kalsongerna vore av intresse för någon annan än han själv. Och sen kommer den kliniska, för honom helt logiska, förklaringen.
Sånt händer när man tittar på porr om man är en erotisk människa som han är. Punkt.
Anger t.o.m klocklslag för när porrtittandet ägde rum. Som något helt normalt.
Är det helt normalt att behålla kalsongerna på då undrar jag, kanske lite fräschare att byta.
Nej, just det, han var ju busy med så mycket annat där på ubåten, så vad betyder ett par nersölade kalsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in