Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 11:41
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ekeroth visade att han väljer judar före svenskar när han ville ha bort just Kasselstrand och Hahne efter deras artikel som ställde sig neutral i Israel/Palestina-frågan.

Om AfS accepterar Ekeroth så visar de att de också väljer judar före svenskar. Dessutom visar de att de är "cucks" eftersom de är beredda att ta in en person som högg dem i ryggen.

"En dröm". Från en 2003-reggad nationell skribent. Ni som ser, ser.

Vatten under broarna, politik över personliga vendettor osv. Dessutom passar han perfekt i deras profil. Hårt arbetande, antietablissemang som inte har några problem att sätta åt press och andra politiker. Han vill gärna gå hårdare fram inom invandringspolitiken än SD, har uttalat sig negativt om SDs stöd till nya public service - finansieringen, radikal när det kommer till lag och rätt. Visst har han kanske en annan syn på Israel och Palestina än den Kasselstrand och Hahne gav uttryck för, för typ 5 år sedan. AFS har, mig veterligen, inte tagit ställning i frågan.

AFS hade tagit emot honom med öppna armar men tveksamt om han är intresserad. Sista chansen för honom imorgon, går inte den alternativa listan igenom tror jag han helt enkelt försvinner. Tyvärr.
Citera
2018-03-16, 11:46
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"En dröm". Från en 2003-reggad nationell skribent. Ni som ser, ser.

En dröm för ASF skrev jag. Förnekar du att Ekeroth hade ökat deras chanser till riksdagsinträde? Ser fram emot ditt svar.
Citera
2018-03-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är mer skadligt att vilja bli en del av etablissemanget så som Sverigedemokraterna vill.
Så vi ska vänta ytterligare 30 år på att AFS ska bli stort nog att kunna påverka svensk politik? Hur tror du att Sverige kommer se ut då? Jag vill iaf hinna leva i ett land med en ljus framtid.
Citera
2018-03-16, 11:50
Medlem
Tercios avatar
Ekeroth är ingen väljarmagnet. Han har en alltför okarismatisk personlighet. Det han faktiskt säger är dock ofta bra. Det finns hur som helst ingen chans att han kommer gå med i AfS, och även om han velat hade han inte varit välkommen. Det är jag säker på.
Citera
2018-03-16, 11:54
Medlem
Astrorbits avatar
Dom har en snygg förpackning och säkerligen kompetenta personer inom partiet, ser förträffliga ut i sitt sätt att klä sig och bete sig. Men det kommer inte räcka, lär inte ens få över 1% i valet. Naivt och fånigt intiativ i tron om att man ska göra en Trump och helt plötsligt få raketökning i röster. Sen efter fiaskot så är det 4 långa år till nästa. Näe, detta blir ej långvarigt.
Citera
2018-03-16, 11:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
I en uppstart får man ta lite vad man får.

Viktiga att sortera bort värsta psykfallen och rättshaveristerna.

jag tror inte de kommer ta vilka som helst, de har varit i SD själva och vet att vissa har förtjänat att bli uteslutna eller petade från riksdagslistan. Men de som är någorlunda kompetenta men som är petade p.g.a. en annan ideologi kommer AfS ta.
Citera
2018-03-16, 12:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tror du de kommer rekrytera de som redan sitter som politiska vildar för att maximera sin representation? Tänker mest på Hanna Wigh, som troligtvis vill "ge igen" på SD, samt Margareta Larsson, förvisso ett stolpskott, men PR-mässigt svider det nog i skinnet på Jimmy Åkesson att hans egen svärmor gått över till huvudrivalen.

Hanna Wigh tar de nog inte i med tång, hon har ju gett uttryck för väldigt liberala åsikter sedan hon blev utesluten och hon kommer ju att försöka skada AfS också om det minsta går emot henne. En haverist är ju en haverist i alla partier.

Margareta Larsson vet jag inte var hon står politiskt. Pavel Gamov vill de nog inte ha han blir en belastning.

Anna Hagwall borde de kunna ta med, hon blev utesluten av ideologiska skäl, AfS tycker inte heller om judisk makt.

Redigerat tillagt.

Märk väl att Anna Hagwall inte har gått med i de tre andra vildarnas egna riksdagsgrupp. Så henne kan de nog ta med i AfS utan att befläcka sig med de andra tre.
Senast redigerad av HejaFinland 2018-03-16 kl. 12:06.
Citera
2018-03-16, 12:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
En dröm för ASF skrev jag. Förnekar du att Ekeroth hade ökat deras chanser till riksdagsinträde? Ser fram emot ditt svar.
Ekeroth har ju en fanclub som kanske skulle lämna SD för AfS om han bytte parti, men jag tror att det är väljare som kan gå till AfS även om Ekeroth slutar i SD men inte går till AfS vilket är ett bättre alternativ. AfS har tillräckligt med egna frispråkiga personer. De behöver inte Ekeroth, och om man väger den tillfälliga boosten med den långsiktiga förlusten så är det objektivt sett bättre för AfS att inte ta in Ekeroth.
Citera
2018-03-16, 12:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Samtidigt kan man väl argumentera att det är precis det SD också gör, iallafall inom partiet.

Finns många exempel men det senaste är väl panikuteslutningen av Olle igår där man uteslöt en medlem på ett sätt som går emot stadgarna.

https://twitter.com/gustavkassel/status/974316458363772928?s=20

Med ideologiskt baserade partier kan man inte ha full interndemokrati för då kan partiet mycket lätt bli kapat, som det konservativa C blev kapat av nyliberaler, och MP av islamister.

Man kan också bli handlingsförlamat av för många interna fraktioner som aldrig kommer överens. Som S som vill hejda asylinvandringen men fortsätter att ta emot en massa asylinvandrare, anhöriginvandrare och knappt utvisar någon som fått avslag pga av att de asylliberala och islamistiska (Tro och hopp) fraktionerna stoppar allt.
Citera
2018-03-16, 12:22
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det ska bli intressant att se om det kommer något mer seriöst försök till judisk påverkan på AfS om/när de får spinn på partiet. Det har tidigare framkommit att Katerina Janouch var på plats på presskonferensen, och enligt Martin Eriksson i Radio Bubbla hade hon ett "långt samtal" efteråt med Kasselstrand. Inte bra. Nyrekryteringarna framöver blir avgörande. Armlängds avstånd till judar och kontrajihadister. Alltid.

Första taktiken är nog att försöka tiga ihjäl partiet men börjar det få inflytande och rusa i opinionen så kommer vi definitivt få se försök till judisk påverkan. Bara att hoppas att Kasselstrand och co hanterar det bra. Jag förväntar mig inte att dom skall ställa sig och predika om judefrågan osv men det får bara inte bli ett nytt skitnödigt sionistparti. Janousch och Ekeroth mfl gör en del vettiga saker på sina håll men det vore rent självmord att ta med dom i ett nationalistiskt parti.
Citera
2018-03-16, 12:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vatten under broarna, politik över personliga vendettor osv. Dessutom passar han perfekt i deras profil. Hårt arbetande, antietablissemang som inte har några problem att sätta åt press och andra politiker. Han vill gärna gå hårdare fram inom invandringspolitiken än SD, har uttalat sig negativt om SDs stöd till nya public service - finansieringen, radikal när det kommer till lag och rätt. Visst har han kanske en annan syn på Israel och Palestina än den Kasselstrand och Hahne gav uttryck för, för typ 5 år sedan. AFS har, mig veterligen, inte tagit ställning i frågan.

AFS hade tagit emot honom med öppna armar men tveksamt om han är intresserad. Sista chansen för honom imorgon, går inte den alternativa listan igenom tror jag han helt enkelt försvinner. Tyvärr.

Är det verkligen sista chansen? Han kan komma med på lokala listor, det är bara 60 namn på denna lista och SD räknar nog med fler mandat.
Citera
2018-03-16, 12:31
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Nja.

Att ta in någon som har huggit en i ryggen är inte värt det för den tillfälliga 0.xPE boost man skulle få i opinionen. Kent är direkt folkkär om vi säger så.

Dessutom att ta in någon som kan ifrågasätta om han sätter ett annat land eller Sverige först i ett nationalistisktparti hade varit helt fel.

Tänker på att han har poserat med Israels flagga, fått utbrott när Kasselstrand och Hahne inte blint backar Israel i Israel/Palestina-frågan osv.

I AfS vill iallafall jag se som tydligt jobbar för Sverige och svenskarnas intresse. Lojaliteten ska inte ha några anledningar att ifrågasättas. Sverige #1 är vad som ska gälla.

Att blanda så pass mixade ståndpunkter kommer leda till splittring sen och skada mer i det långa loppet än vad det kommer göra gott kortsiktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in