2018-03-15, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag tycker nog det är bra att man publicerar det hon skriver. INGEN kan ju tvivla på hennes tillstånd när man läser det.
Jobbigt för anhöriga men de lär väl se henne som totally lost vid det här laget, men jag håller med - låt det absurda framträda så gemene man inser vidden av sådana här stollars beteende. Nu visar hon sitt rätta Jag bortom all manipulation. Vilket är en insikt i sig:
när skalet faller bort är det en ren katastrof gällande den kreativa, driftiga företagaren som kan hålla sååå många bollar i luften.
Att hon får beundran och uppskattning sker inte i detta fall, narcisisstiskt drömläge - hon väcker ännu mer avsky.
Citera
2018-03-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon har all ju all laglig rätt att skriva, men jag håller med om att hon måste stoppas från att besvära folk. Främst sina anhöriga, varav vissa bestämt har sagt ifrån att de inte vill ha med henne att göra. Sen får ju tidningarna skriva om de vill (och vi läser ju...). Men jag skulle gärna avstå från hennes tjafs om ALLA tidningar slutade publicera hennes skit, men det kommer inte ske eftersom allmänintresset är såpass stort.

Efter överklagan till Högsta Domstolen kommer hon fortsätta överklaga. Det blir till JO, EU-domstolen och övriga instanser hon tror kan hjälpa henne att bli fri.

Sen blir det en kokbok med pappans älsklingsrätter, som hon säger. Starta en fond för afghanska ungdomar i pappans namn (!!!). Sen vill hon göra film med MR i huvudrollen. Säkert kommer hon också ut med en bok om sitt spännande liv och hur orättvist och rättsvidrigt hon har blivit behandlad. Den boken kommer bli TJOCK. Kanske del 1 till del 3 ;-)

Johanna Möller kommer aldrig sluta. Aldrig.
Är väl risk för det..
Citera
2018-03-15, 18:40
Medlem
Det finns en risk, även om den är minimal, att MR var på Granliden tillsammans med en annan person (kanske den där Ghasem som åkte tillbaks till Iran dagen efter mordet). Detta har gnagt inom mig under en lång tid. Har man verkligen 100%-iga bevis på att JM var med i bilen? Har man kollat det?

Litar inte alls på att allt gällande MRs utsagor är helt korrekta.

Men jag tror ändå att JM har anstiftat mordet genom sitt hjärndödande tjat på MR och planeringen = att hon ändå ligger bakom. Men min känsla är att det saknas något viktigt här.

Vad som än kommer ut så tycker jag att man inte har pressat MR tillräckligt mycket på den punkten. Vi måste komma ihåg att han är ytterst ansvarig för det fysiska, själva knivmordet och mordförsöket. Lätt att glömma det i allt som sker med JM och vilken satkärring hon är.

OM målet går upp till Högsta Domstolen så anser jag att man måste kolla detta med MR.

Vi vet (tror?) ju även att JM beordrade misshandeln på afghanerna efter sexskandalen. Tyvärr har det fallet inte tagits upp i den omfattning det borde ha gjort. Det lades ju ner! Tycker det finns mycket kvar att reda ut.

Varför har man inte gjort det?

Plus vad som egentligen hände då hennes fosterbarn dog, flera år innan allt detta hände. Varför har man inte förhört den man hon var tillsammans med på den tiden? JMs mamma har ju sagt i FUPen att hon visste att ett av barnen dog, men visste inte hur.

Jag tror att det finns mycket mer än just dessa händelser runt JM. Osunda relationer, lögner, mutor, svek, hot och annat otrevligt.
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-15 kl. 18:42.
Citera
2018-03-15, 20:00
Medlem
Citat:
Det finns en risk,även om den är minimal, att MR var på Granliden tillsammans med en annan person (kanske den där Ghasem som åkte tillbaks till Iran dagen efter mordet). Detta har gnagt inom mig under en lång tid. Har man verkligen 100%-iga bevis på att JM var med i bilen? Har man kollat det?

Men jag tror ändå att JM har anstiftat mordet genom sitt hjärndödande tjat på MR och planeringen = att hon ändå ligger bakom. Men min känsla är att det saknas något viktigt här.

Vad som än kommer ut så tycker jag att man inte har pressat MR tillräckligt mycket på den punkten. Vi måste komma ihåg att han är ytterst ansvarig för det fysiska, själva knivmordet och mordförsöket. Lätt att glömma det i allt som sker med JM och vilken satkärring hon är.

OM målet går upp till Högsta Domstolen så anser jag att man måste kolla detta med MR.

Vi vet (tror?) ju även att JM beordrade misshandeln på afghanerna efter sexskandalen. Tyvärr har det fallet inte tagits upp i den omfattning det borde ha gjort. Det lades ju ner! Tycker det finns mycket kvar att reda ut.

Varför har man inte gjort det?

Plus vad som egentligen hände då hennes fosterbarn dog, flera år innan allt detta hände. Varför har man inte förhört den man hon var tillsammans med på den tiden? JMs mamma har ju sagt i FUPen att hon visste att ett av barnen dog, men visste inte hur.

Jag tror att det finns mycket mer än just dessa händelser runt JM. Osunda relationer, lögner, mutor, svek, hot och annat otrevligt.

Ja, det är åtalets enda ”svaga” punkt, som jag ser det. Samtidigt är det inte ett rimligt scenario att MR med kompanjon agerat på eget initiativ. Hade inte hon dessutom agerat annorlunda efteråt då?

Att hon anstiftat brottet ser jag som klart, bortom rimligt tvivel. Verkar det då rimligt att hon anlitade sin son som barnvakt för att kunna roa sig själv samtidigt som hennes föräldrar mördades på hennes uppdrag? Nej, knappast.

Kan omöjligt se att en domstol skulle kunna döma annorlunda än TR och HR.
Citera
2018-03-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det är åtalets enda ”svaga” punkt, som jag ser det. Samtidigt är det inte ett rimligt scenario att MR med kompanjon agerat på eget initiativ. Hade inte hon dessutom agerat annorlunda efteråt då?

Att hon anstiftat brottet ser jag som klart, bortom rimligt tvivel. Verkar det då rimligt att hon anlitade sin son som barnvakt för att kunna roa sig själv samtidigt som hennes föräldrar mördades på hennes uppdrag? Nej, knappast.

Kan omöjligt se att en domstol skulle kunna döma annorlunda än TR och HR.

Hoppas du har rätt. Jag menar inte att MR handlat på eget initiativ, utan JMs påverkan. Det jag inte känner mig bekväm med är att man lyssnat (okritiskt?) på MR vad som hände på mordnatten och vem/vilka han eventuellt åkte till Granliden med.

Säkert är TRs och HRs bedömningar helt klara, men jag har ändå mina funderingar.
Citera
2018-03-16, 00:20
Medlem
Från Vlt:
Rajabi sitter nu på Kumlaanstalten i väntan på beslut om var han ska placeras och sitta av sin dom på 14 års fängelse. Ett besked som kan ta en till två månader.

– Om inte Johanna Möller slutar att skicka brev och försöka kontakta Mohammad Rajabi så överväger vi (advokaten och polisen) att skaffa ett kontaktförbud mot henne. Både Rajabi själv och polisen har framfört till Johanna Möller att han inte vill ha kontakt med henne.
Jähresten säger att Mohammad Rajabi accepterat hovrättens dom och inte kommer att överklaga den.
Citera
2018-03-16, 00:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eller hur.. man kan ju inse vidden av hennes ettrighet när hon sätter denna sidan till. Det är väl så den vettiga sonen beskrev det, det är ingen idé att säga emot.
Breven nu efter rättegångarna är identiska med lappar innan - jagar frihet på falsk väg om det så är att köpslå med exinterner eller MR. Korkat så det förslår.
Hon är fantasilös och förutsägbar, mal om samma saker, i samma mönster och växlar mellan att köpslå, ta på offerkoftan, åberopa mammarollen för att övergå i rejäla personangrepp och utfall när hon tappat mark.
Vems tillit är det hon försöker vinna? Inbillar hon sig att någon enda människa tar henne och det hon skriver på allvar? Tror hon att HD läser Expressen och tänker "stackaren, henne måste vi hjälpa"? Förstår hon inte att folks ekvationer om henne bara kan sluta på ett sätt med sina ologiska, odiskreta och infantila försök att muta sig till frihet.

Först då Mohammad som "ljugit om allt" så att hon fått livstidsdom, som hon skrev om senast. Kort innan dess så friade hon till honom, ville hjälpa honom vara kvar i Sverige, hjälpa hans familj och har tydligen erbjudit en muta på en miljon om han ensam tar på sig dådet. Innan dess då x-internen hon ville muta för att vittna falskt. Detta blandat med 35-40-sidors brev till Expressen om hur jävla oskyldig hon är och stackars, stackars hennes små barn om MR inte är så hjärtlös att han själv tar på sig all skuld. Fy fan vilken äcklig morsa som enbart använder sina egna barn att utnyttjas för egna syften. Vill bara KRÄKAS!

Och det är så stackars, stackars, stackars Johanna, fattar ingenting av vad som händer nu?
Allt är så rättsosäkert?!

Som grädde på moset så ljuger hon om och förtalar sin mamma och sin syster.
Tror hon att hon vinner några poäng på det? Tror hon att hon får medlidnde för det?
Hon förstår verkligen inte att hon spär på den avsky alla känner för henne och det hat alla känner för hennes brott.

Det här hon säger är nog det värsta:
”Om jag hade begått de här brotten skulle jag ha varit väldigt sjuk och i behov av vård, inte knivhugg av de jag kallade familj”, skriver nu Arbogakvinnan.

Att hon skriver just "knivhugg" är som att hon likställer knivhuggen mot sin mamma och pappa med de "knivhugg" av de hon kallade familj. Dvs att de talade sanning i förhören och inte ställde upp och ljög för hennes skull - det kallar hon "knivhugg" från familjen och det är på samma nivå som knivhuggen mot föräldrarna, d.v.s det är lika synd om Johanna som om dem. FY FAN!!
Respektlöst och kränkande mot de anhöriga att publicera JM:s vedervärdiga lögner och påhopp så här. Det blir ju aldrig något slut på lidandet för familjen och anhöriga.

Med den vansinniga envisheten, att alltid ska ha rätt - hur fel hon än har, hjärntvättsövertalningarna (massproduktion av brev nu, kan tänka hur det varit förr), elakheten, besserwissermentaliteten, trots att hon är korkad, empatilösheten, utnyttjandet av sina barn och den ultimata bristen på självkritik, självinsikt och verklighetsförankring - då förstår man lätt varför hon aldrig haft några nära vänner utan bara tvångsumgåtts med sina vuxna, av henne pengaberoende barn. Och sen undergivna flyktingar.

Jag förstår inte ens hur hon har kunnat existera överhuvudtaget, utan att folk har stoppat henne och sagt till henne att hon är en idiot. Jag är verkligen ingen person som förespråkar våld, men jag förstår ärligt talat inte varför ingen slagit henne på käften än?

Hoppas att det finns några riktiga häxor på Hinsan som ogillar hennes attityd och kommer att sätta henne på plats, ordentligt - speciellt mtp på det hon skrev i AB: ”Att vara frihetsberövad innebär inte endast att inte få vara fri. Den omfattar en frihet att slippa kämpa i vardagen med arbete, barn, städning och matlagning. Att vara ”fri” innebär stora påfrestningar, hårt arbete för att försörja sig osv. Här inne ”it´s all for free ”.
Citera
2018-03-16, 00:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Från Vlt:
Rajabi sitter nu på Kumlaanstalten i väntan på beslut om var han ska placeras och sitta av sin dom på 14 års fängelse. Ett besked som kan ta en till två månader.

– Om inte Johanna Möller slutar att skicka brev och försöka kontakta Mohammad Rajabi så överväger vi (advokaten och polisen) att skaffa ett kontaktförbud mot henne. Både Rajabi själv och polisen har framfört till Johanna Möller att han inte vill ha kontakt med henne.
Jähresten säger att Mohammad Rajabi accepterat hovrättens dom och inte kommer att överklaga den.
Inte en dag för tidigt med kontaktförbud! Otroligt att hon fått skriva såna saker som hon gjort till honom, b.la om miljonmutan.
Citera
2018-03-16, 08:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns en risk,även om den är minimal, att MR var på Granliden tillsammans med en annan person (kanske den där Ghasem som åkte tillbaks till Iran dagen efter mordet). Detta har gnagt inom mig under en lång tid. Har man verkligen 100%-iga bevis på att JM var med i bilen? Har man kollat det?
Han hade alibi via positionering av mobil i Örebro kl 21:25 samt 23:10.
Citera
2018-03-16, 08:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han hade alibi via positionering av mobil i Örebro kl 21:25 samt 23:10.

MR?
Citera
2018-03-16, 08:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
MR?
Gashem
Citera
2018-03-16, 08:33
Medlem