2018-01-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tror jag med, främst sin rätta ålder.

Vet inte om folk från just de länderna vanligtvis ser äldre ut än de kanske är. I våra ögon. Men nu har ju iranska myndigheter skickat papper på MRs ålder. Själv tycker jag han ser ut att vara minst 25, men nu är det alltså inte så.

Men det är annat jag undrar över. Till exempel den här polaren Ghasem...
Citera
2018-01-12, 20:42
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet inte om folk från just de länderna vanligtvis ser äldre ut än de kanske är. I våra ögon. Men nu har ju iranska myndigheter skickat papper på MRs ålder. Själv tycker jag han ser ut att vara minst 25, men nu är det alltså inte så.

Men det är annat jag undrar över. Till exempel den här polaren Ghasem...

Visst är det så! Ofta får man höra om sk skäggabarn etc och varje gång tänker jag som är blandad på mina bröder som faktiskt hade skägg redan vid 12... jag var också utvecklad tidigt så det är extremt irriterande när folk säger annat..

Fast nu gällde de ju Ghasem...
Citera
2018-01-12, 20:48
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Podden är alldeles utomordentligt gjord. Inga antaganden, endast fakta. Även snuttar från rättegångar.

För den som är intresserad av även andra rättsfall kan jag rekommendera den. Även "Rättegångspodden" på a-cast.

Pallar man och orkar lyssna på något riktigt hjärtskärande kan man lyssna på Kraftverksfallet med bebisen.

Men det finns fler helt oförklariga anledningar till att någon begår ett vidrigt brott.

Ja Rättegångspodden är verkligen bra också! Har lyssnat på samtliga fall där!

Det värsta från En mörk historia är när de spelar upp det som JM säger i bilen där polisen satt mikrofon. "VÄRSTA KRIMINELLA hahaha". Sjuk!
Citera
2018-01-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Ja Rättegångspodden är verkligen bra också! Har lyssnat på samtliga fall där!

Det värsta från En mörk historia är när de spelar upp det som JM säger i bilen där polisen satt mikrofon. "VÄRSTA KRIMINELLA hahaha". Sjuk!

Jo. det är illa. Liksom det mesta hon säger i avlyssningarna. Ytterst obehaglig och känslokall person, med tanke på att pappan nyligen är mördad och mamman svårt skadad. Så beter sig inte folk i allmänhet. Sen kan hon skylla på "gränspsykos" och prata om "överjag och underjag som spelar med/mot varandra". Hon vet inte vad hon pratar om, men tycker säkert att det låter väldigt intelligent, men det imponerar inte på Rätten.

Så fort hon öppnar truten så avslöjar hon sig, både gällande fallet och att hon inte begriper någonting om någonting. Hur hon har kunnat bli socionom är en gåta, men de kanske har sänkt kraven på såna utbildningar? Vad vet jag.
Citera
2018-01-13, 00:11
Medlem
Citat:
Skulle JMs föräldrar i så fall ha hållit tyst om att ha blivit hotade (i.st.f mördade), om det nu var menat så? Tror jag inte alls på och det vet nog JM också. Hennes pappa skulle gått direkt till polisen och anmält det. Han verkar inte ha varit den typen som skulle foga sig efter hot, han skulle slå tillbaks mot det med full kraft genom att anmäla det. Har uppfattningen om att han var sådan som person, men jag kan ju ha fel.

Nu spelar JM ut sina sista desperata kort och börjar kanske äntligen inse att det finns andra lagar än hennes egna...och att rättssamhället inte accepterar hennes.
Det där med att hota folk, skrämma dem till foglighet är en oberäknelig strategi. Den fungerar bäst mellan likasinnade i en kriminell miljö. Facit talar väl för ditt scenario. Nu skulle det här ju vara JM:s försvarsargument och då kan man inte tillämpa vår logik - man kan inte utesluta, att hon kunde ha trott på skrämselstrategin. Men argumentet lär ju avvisas ändå.
Citera
2018-01-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Är antagligen sist på bollen men antar att ni alla lyssnat på podden En mörk historia om fallet. Här kommer en länk till första delen om någon missat. Det finns 5 delar. Mycket intressant!

https://www.acast.com/enmorkhistoria/arbogakvinnan1-5-detvarnogingenvanligdrunkning
Tack!
Citera
2018-01-13, 01:21
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Jo. det är illa. Liksom det mesta hon säger i avlyssningarna. Ytterst obehaglig och känslokall person, med tanke på att pappan nyligen är mördad och mamman svårt skadad. Så beter sig inte folk i allmänhet. Sen kan hon skylla på "gränspsykos" och prata om "överjag och underjag som spelar med/mot varandra". Hon vet inte vad hon pratar om, men tycker säkert att det låter väldigt intelligent, men det imponerar inte på Rätten.

Så fort hon öppnar truten så avslöjar hon sig, både gällande fallet och att hon inte begriper någonting om någonting. Hur hon har kunnat bli socionom är en gåta, men de kanske har sänkt kraven på såna utbildningar? Vad vet jag.
Manliga lärare, mutor, fusk på tentor, kopierade anteckningar, internet-diplom, manipulation, hot?
Citera
2018-01-13, 03:37
Medlem
Citat:

Vad vet jag, sa värdinnan.
Hon är och förblir en stor gåta men sanningen är väl att hon fuskat sig genom socionom utbildningen på jakt efter rikedom och makt.
En superwomen i manipulation och mord.
Bura In henne där hon hör hemma.
Citera
2018-01-13, 07:39
Medlem
MeMajks avatar
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/barnen-i-forhor-faller-johanna-mollers-historia/

I protokollet från förhöret med sonen står:

"Han svarar att hon kör bra, bättre än han själv, hon kan lagar och regler. Hon har inga problem att köra vare sig det är sommar eller vinter. Inte heller när gäller att köra i mörker. Vad han känner till så har hon inga begränsningar när det gäller att köra."

När nya förhör hölls med sonen och dottern under torsdagen vände de sig mot mammans uppgifter.

Förhörsprotokollet visar att dottern fick en direkt fråga om hon känner till något om att Johanna Möller kör dåligt i mörker.

– Nej, svarar hon.
Citera
2018-01-13, 08:45
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/barnen-i-forhor-faller-johanna-mollers-historia/

I protokollet från förhöret med sonen står:

"Han svarar att hon kör bra, bättre än han själv, hon kan lagar och regler. Hon har inga problem att köra vare sig det är sommar eller vinter. Inte heller när gäller att köra i mörker. Vad han känner till så har hon inga begränsningar när det gäller att köra."

När nya förhör hölls med sonen och dottern under torsdagen vände de sig mot mammans uppgifter.

Förhörsprotokollet visar att dottern fick en direkt fråga om hon känner till något om att Johanna Möller kör dåligt i mörker.

– Nej, svarar hon.

Nu återstår att se vilken historia JM tänker dra på fredag när det är hennes förhör. Blir det en ny story eller någon av de gamla. Hon har ju några att välja på.

Jag hoppas verkligen att JB, DB samt JJ har insett att sanningen kommer att göra livet lättare att leva. Att de tar bladet från munnen och berättar vad de vet. Bättre att sona sitt brott och få ett bra liv utan samvetskval. Alla är fortfarande unga och jag önskar av hela mitt hjärta att de gör det rätta och lättare sitt samvete om de vet något eller är inblandade på något sätt.

Jag hoppas att JM inte på något sätt kan manipulera och påverka dessa personer. Man vet aldrig vad psykopaten kan hitta på. Hon kommer att vara en fara för andra människor så länge hon lever oavsett var hon befinner sig.
Citera
2018-01-13, 09:12
Medlem
EndastJag01s avatar
Vilken familj!
Vilken lojalitet!
Nä, JM kör jättebra i mörker....

Fniss!
Citera
2018-01-13, 09:28
Medlem
Bewitcheds avatar
Någon som har tillgång till de offentliga polisförhören som de nämner i expressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in