Citat:
Ursprungligen postat av
Vurrster
Tjena!
Jag har tänkt att köra en Testo e250 e5d i 10 veckor
Har lite problem med upplägget för PCT.
Överallt där man läser står det olika om hur man ska göra upplägget så min tanke är
Vecka 1-10 Testo E 250mg e5d
Vecka 11-12 Ingenting
Vecka 13-15 Nolva & Clomid
Clomid: 50/50/50
Nolva: 20/20/20
Hur låter upplägget, är det någonting jag missat?
Som jag förstår det är 500ui HCG inte nödvändigt eftersom det är en så pass låg dos (Jag bryr mig inte om ni klagar på doseringen, ni kan suga på någonting hårt, inte därför jag gör detta inlägget)
Så, vad borde jag tänka på och är det någonting jag missat? (Nolva finns självklart till hands under hela kuren om jag skulle få känningar)
Nr. 1 - Ja det står olika överallt, du får lära dig vad som är rätt helt enkelt ist för att sitta å randomly välja någon åsikt å gå på det.
Nr. 2 - Om du slår in dina doser och esterns livslängd i en roidcalc kommer du se att vid dag 14 efter sista sticket så har du fortfarande aktiv substans kvar i kroppen vilket gör nolvan och clomiden värdelös i t-stimulerande syfte.
Nr. 3 - Eftersom PCT inleds för tidigt kommer åtminstone behandlingens första 7 dagar vara i sjön vilket lämnar 14 dagar eller mindre då clomiden och nolvan kan börja stimulera återhämtning. Tyvärr kommer behandlingen inte lyckas nå så långt på 14 dagar som bäst vilket då leder till ett nytt scenario där din gynokänslighet sätts på prov på riktigt. Din kropp kommer att ha gott om östradiol från konvertering samt ny stimulering via clomid å nolva = ny konvertering samtidigt som clomiden och nolvan, dvs SERM-preparaten som håller östrogen-receptorerna ockuperade, går ur systemet. Ja du borde väl förstå vart vi är på väg nu.
Välj clomid eller nolva, kör 20mg nolva om dagen i 4 veckor eller 50mg clomid om dagen i 3-4 veckor och mät sedan återhämtningsmarkörer minst 15 dagar efter utsättning av clomiden eller nolvan, men vänta för guds skull tills preparaten är ute ur kroppen innan du inleder någon slags POST Cycle Therapy.
Mvh,
-Alfred