2018-03-15, 12:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menar, att han alltid kommer att kunna göra sig intressant. Och du får tänka på att tiden går - det gör den för oss alla. Vi går vidare och minnena bleknar.

Om du kände någon som var ombord på Estonia och räddade sig själv, men var tvungen att lämna kvar sin dåvarande flickvän (som bara var en flickvän och inte en fru, och som han inte känt särskilt länge), så skulle du nog också tycka att det var intressant att höra om nu, när det är historia. Från the horse's mouth så att säga.

Nja, tror hällre den här historian kommer att sveva som et svart moln över honom, faktiskt. Som en förbannelse det inte går att fly från. Men som du säger, minnerna bleknar och livet går vidare oavsett. Tror aldrig han kommer prata om detta senare i livet, annat enn med familjen.
Citera
2018-03-15, 12:16
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Nej, jag tror inte att unge Stobbe kommer att dö av brustet hjärta, faktiskt. Jag tror att han kommer att gå vidare, och livet ut ha en partyhistoria att berätta, som nästan alla kommer att vara nyfikna på. En historia som han kommer att brodera ut mer och mer, långt efter att den verkliga Kims minne förbleknat...

Extremt krasst uttryckt...

Vi får verkligen hoppas att både han och hennes övriga familj inte kommer att dö av sorg, även om jag är rätt så säker på att det är precis vad de känner just nu.
Citera
2018-03-15, 12:20
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Jag menar, att han alltid kommer att kunna göra sig intressant. Och du får tänka på att tiden går - det gör den för oss alla. Vi går vidare och minnena bleknar.

Det kanske kan vara så att alla människor inte är så intresserade av att "göra sig intressant".... Och definitivt inte på bekostnad av en närståendes tragiska bortgång...
Citera
2018-03-15, 12:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det kanske kan vara så att alla människor inte är så intresserade av att "göra sig intressant".... Och definitivt inte på bekostnad av en närståendes tragiska bortgång...

Nä, men SÅ närstående var hon ju inte. En f.d. flickvän i ungdomen är just det - en f.d. flickvän i ungdomen. Efter tio år eller så, när han sitter där med fru, barn och hus.
Citera
2018-03-15, 12:45
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Nä, men SÅ närstående var hon ju inte. En f.d. flickvän i ungdomen är just det - en f.d. flickvän i ungdomen. Efter tio år eller så, när han sitter där med fru, barn och hus.

Jag förstår inte riktigt vad det är du försöker komma fram till här, men jag tror att vi ser väldigt olika på relationer, tragedier, sorg osv.

Citera
2018-03-15, 13:26
Medlem
Citat:

Om du kände någon som var ombord på Estonia och räddade sig själv, men var tvungen att lämna kvar sin dåvarande flickvän (som bara var en flickvän och inte en fru, och som han inte känt särskilt länge), så skulle du nog också tycka att det var intressant att höra om nu, när det är historia. Från the horse's mouth så att säga.

Vilken cynism
Citera
2018-03-15, 13:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Extremt krasst uttryckt...

Vi får verkligen hoppas att både han och hennes övriga familj inte kommer att dö av sorg, även om jag är rätt så säker på att det är precis vad de känner just nu.
Vedervärdigt och verkar ständigt falla på eget grepp när det kommer till emotioner och relationer.
SJÄLVKLART är det ett fruktansvärt lidande för honom, vilket finns uttalat i media från honom, han orkar inte medverka fullt ut. Empatimätaren behöver inte ens ha fullt utslag för att räkna ut detta.
Fortsättningsvis mäts inte relationer i tid utan snarare i djup och all sorg är individuell.
Citera
2018-03-15, 13:48
Medlem
Citat:
Nu känner jag inte honom, men generellt så tror jag att det är relativt lätt att komma över ett dödsfall när man bara har haft ett relativt löst förhållande. Marginellt svårare än om man "bara" blivit dumpad. Svårare när man varit gift i åtskilliga år, har barn och hus tillsammans, hela sitt liv, hela Familjen AB. Inte minst praktiskt.

Och även då - när folk har haft äktenskap, barn och hus - så brukar den efterlämnade ofta skaffa en ny så fort att jag ibland hoppar baklänges. I stället för att låta barnen landa i att de förlorat sin far eller mor, så föses de ihop med "sina nya syskon" i ett nytt hus, på en ny ort, när mor eller far nästan genast satt sig att söka en ny partner på Happy Pancake... "Jag behöver nääääärheeeet, och /namn på den avlidna/ är med mig i detta", brukar det heta...

Nej, jag tror inte att unge Stobbe kommer att dö av brustet hjärta, faktiskt. Jag tror att han kommer att gå vidare, och livet ut ha en partyhistoria att berätta, som nästan alla kommer att vara nyfikna på. En historia som han kommer att brodera ut mer och mer, långt efter att den verkliga Kims minne förbleknat...
Hans flickvän har mördats av ett psycho som styckat henne och spritt ut henne över kugebukten. Nej merwinna, han kommer inte dra den här storyn på några fester, och jo merwinna, det är otroligt mycket värre än att bli dumpad. Det här är nog sjukaste inlägget jag sett från dig.
Citera
2018-03-15, 14:00
Medlem
Citat:
Du får det att låta som om de var femton år. Vilket ju är så du försökt framställa Kim hela tiden, som en naiv tonåring. Riktigt äckligt gjort imho
Citera
2018-03-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
"En partyhistoria"? Vet inte vad för partyn du går på, men de flesta partyn hade nog dött rätt snabbt om man började berätta om denna händelse.
Ja heh. Påminner mig om den där sketchen i Kvarteret Skatan, där David Batra berättar under ett muntert samtal att han "Förresten dödade en dansk en gång.". Där tog det roliga slut direkt. Synd det inte var unge Peter Madsen, då hade Kim Wall levt nu..
Citera
2018-03-15, 14:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag tror det blivit ett missförstånd, originalintervjun med Pojkvännen publicerades en el två dagar före May:s Wiredartikel som hette "The story.....". Hon återberättar där pojkvännens utsaga och hon skriver ut hans namn trots att han i originalintervjun säger att han inte vill hans namn skrivs ut. Detta skrev jag ett inlägg om samma dag som Wiredartikeln.

Hittade här en länk till Station 2 som bygger på pojkvännens berättelse och som använder samma bilder som var i originalintervjun. Som jag skrev så minns inte vilken tidning, men det var nog dansk media, letar vidare o ser om jag hittar den.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

Uppdatering: Här framkommer att det är tv2.dk Station 2 som intervjuat pojkvännen.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

" Samma kväll som Kim Wall klev ombord på Peter Madsens ubåt hade hon och pojkvännen haft avskedsfest för ett tiotal vänner inför parets stundande flytt till Kina. Det berättar Kim Walls pojkvän för danska TV2:s kriminalmagasin Station. Programmet bygger på samtal med Walls danska pojkvän, men han har inte velat framträda med namn eller i en direkt intervju"
Tack! Huja, första fotot på dem tillsammans var jobbigt att se, taget endast 5 dagar innan hon plågas till döds.
Stackars, stackars Kim och stackars alla som måste leva utan henne...
Hela situationen är så absurd, makabra kontraster. Stora planer för en gemensam framtid, en närstående flytt. En fest i goda vänners lag en fin sensommarkväll.
Gör ett val för jobbets skull, diskuterar lite fram och tillbaka - det tar bara ett par timmar i anspråk.
Ett förklätt monster som ingen skulle misstro vara en störd predator dyker upp och allt förvandlas till en extrem tragedi som det knappt går att ta in vidden av.
Om vi har svårt - hur mår då alla Kims nära och kära?
Senast redigerad av develi 2018-03-15 kl. 14:46.
Citera
2018-03-15, 14:33
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Nu känner jag inte honom, men generellt så tror jag att det är relativt lätt att komma över ett dödsfall när man bara har haft ett relativt löst förhållande. Marginellt svårare än om man "bara" blivit dumpad. Svårare när man varit gift i åtskilliga år, har barn och hus tillsammans, hela sitt liv, hela Familjen AB. Inte minst praktiskt.

Och även då - när folk har haft äktenskap, barn och hus - så brukar den efterlämnade ofta skaffa en ny så fort att jag ibland hoppar baklänges. I stället för att låta barnen landa i att de förlorat sin far eller mor, så föses de ihop med "sina nya syskon" i ett nytt hus, på en ny ort, när mor eller far nästan genast satt sig att söka en ny partner på Happy Pancake... "Jag behöver nääääärheeeet, och /namn på den avlidna/ är med mig i detta", brukar det heta...

Partykiller!!! Ingen bra idé. Såklart kommer killen hitta en ny käresta , men tror nog det här tar tid att komma ur. Så inte tror jag han går ut på Tinder på ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in