2018-03-15, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vågar man tro att något utav raset i C hamnar i Sd? Rent logiskt borde det vara en naturlig väg att gå om man är upprörd över sharialagsdebaclet. Men frågan är om dom som tidigare uppgett C tänker särskilt logiskt?

Samtidigt som jag njuter över att C skadeskjuts så är jag livrädd för att Mp skall stärkas.

Man kan tycka tt det vore konstigt att det finns någon kvar inom centern som skulle gå direkt till Sd. Men med tanken på att centerpolitiker gjort det och men den lokala förankringen som centerpartister har på sin ort och som är svår att bryta. Jo det finns nog många kvar som tänkt på eget sätt men varit kvar i centerrörelsen men nu fått nog. Kan ju var så att det kommit i islamister i deras egna lokal centergrupp som retat upp dem. Min prognos är att Sd är tillbaks på 26% i Sentio, den som lever får se.
2018-03-15, 08:09
Medlem
Centerns bortfall spills troligen upp till övriga allianspartier främst L och M, sedan får säkert S och SD några ströröster.

SD kommer att öka i Senito, tror dom hamnar på 23,5%, inte fy skam, blir det bättre är det bara att gratulera!
2018-03-15, 09:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Mätningen i mars månad i Demoskop är hur som helst den högsta siffran för Sverigedemokraterna hos institutet sedan juli 2017 och en bra bit över nivån innan denna toppnivå under sommarmånaderna.

Det finns inga belägg för exakt hur stor del som kan antas vara en verklig ökning som var vad som diskuteras innan ditt svar på det påståendet att någon verklig ökning inte förelåg, vilket inte någon kan föra i bevis och som är en åsikt från den som påstår det. Jag själv tror att man både ser en ökning och då passar på att vikta upp siffrorna eftersom man legat alldeles för lågt tidigare av skälet att man egentligen önskar den utvecklingen, som verkligheten dock inte medför vilket nu syns i mars månads mätning från Demoskop.
Som jag skrivit om innan så var Demoskops förra undersökning jävligt omfattande, med säkert 10-20 frågor om vilken media man litar på, om man följer alternativmedia & liknande som nog kan användas för att bättre väga rådatat för SD.
2018-03-15, 12:01
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är din åsikt, du har inget belägg för den överhuvudtaget. En viss ökning är jag givetvis säker på föreligger. Dock är det bra om Demoskop även korrigerat sina siffror. Finns inget som säger att inte både och är rimligt att det kan ske och man därför passar på och inte har något val än att lägga Sverigedemokraterna på en mycket högre nivå. Vilket man var i behov av efter att av propagandaskäl valt att ligga på Inizio-nivåer.

Något verkligen framförallt även just Inizio också borde göra efter att så uppenbart och fult ha valt en nivå sämst av alla institut gällande Sverigedemokraterna från att alltid ha legat i toppen av instituten som gett bäst siffror för Sverigedemokraterna i dessa mätningar.
Jo, visst finns det belägg för att Demoskop hamnade snett, det är bara att titta på samtliga instituts noteringar och jämföra.

Men du anser alltså att det är mer troligt att demoskops svängningar visar på SD:s reella svängningar, och att alla de övriga instituten missade denna kraftiga ned- och följande uppgång.

Intressant slutsats får man säga.
2018-03-15, 12:03
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Centerns bortfall spills troligen upp till övriga allianspartier främst L och M, sedan får säkert S och SD några ströröster.

SD kommer att öka i Senito, tror dom hamnar på 23,5%, inte fy skam, blir det bättre är det bara att gratulera!

Enligt status.st fick SD 23,0% eller är det något jag inte har förstått. Att C tappar ordentligt vet vi också men är det möjligen någon som kan berätta om övriga siffror i denna mätning.

Jag tror att Centerväljare i stor utsträckning går till KD som nu framstår som det minst korkade alternativet för de som inte vågar ta steget över till den "onda sidan"
2018-03-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Enligt status.st fick SD 23,0% eller är det något jag inte har förstått. Att C tappar ordentligt vet vi också men är det möjligen någon som kan berätta om övriga siffror i denna mätning.

Jag tror att Centerväljare i stor utsträckning går till KD som nu framstår som det minst korkade alternativet för de som inte vågar ta steget över till den "onda sidan"

Senito skall enl tidigare kommentarer delge sin Marsmätning idag, det var den jag avsåg när jag gissade på 23,5 för SD, den har inte offentliggjorts ännu (?) Vad som är lite grumligt är uppgiften att Senitos mätning skulle nästan halvera Centern - varför skulle sådan uppgift läcka och inte hela mätningen? centerns fall publicerades redan igår på nyheteridag.se , inte sett det någon annanstans, så nåt verkar knasigt kring detta.
2018-03-15, 12:14
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Vågar man tro att något utav raset i C hamnar i Sd? Rent logiskt borde det vara en naturlig väg att gå om man är upprörd över sharialagsdebaclet. Men frågan är om dom som tidigare uppgett C tänker särskilt logiskt?

Samtidigt som jag njuter över att C skadeskjuts så är jag livrädd för att Mp skall stärkas.

Jag skulle svara nej på första frågan med tanke på hur hårt de drivit på emot SD.
Logiskt tänker de inte men de har starka borgerliga värderingar gällande skatter mm. Därför tror jag inte att avhopp från C kan stärka Mp.

Trots allt, gynnas SD av ett kollapsande Centerparti om väljarna går till tänkbara samarbetspartners som M och KD.

KD verkar komma igen med Berts hjälp, (otroligt nog!) så låt oss nu hoppas att istället C förtvinar.
2018-03-15, 12:15
Avslutad
SD 23% + 1,1%
S 24,6% +-0
M 19,5% - 1,5%
MP 4,7% +1,4%
C 6,5% -4,3%
L 3,9% -0,5%
V 8,1% -0,9%
KD 4,8% +2,6%
F! 2,0% +0,2%
Ö 2,8%

Sentio mars enligt Status
Senast redigerad av trazke 2018-03-15 kl. 12:23.
2018-03-15, 12:21
Medlem
Andremasks avatar
Andra störst med god marginal och avståndet till S minskar.
Med ett halvår kvar till valet är det en mycket god grund att bygga vidare på!
2018-03-15, 12:23
Medlem
AishaAlTamilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Andra störst med god marginal och avståndet till S minskar.
Med ett halvår kvar till valet är det en mycket god grund att bygga vidare på!

MashAllah. Goda nyheter.
2018-03-15, 12:38
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
SD 23% + 1,1%
S 24,6% +-0
M 19,5% - 1,5%
MP 4,7% +1,4%
C 6,5% -4,3%
L 3,9% -0,5%
V 8,1% -0,9%
KD 4,8% +2,6%
F! 2,0% +0,2%
Ö 2,8%

Sentio mars enligt Status

SD fortsätter alltså sakta men säkert att klättra... S står still och M backar. Utvecklingen går åt rätt håll och ser mer än lovande ut. Att MP ligger över spärren ger dock lite sura uppstötningar...

23% för SD med knappt sex månader kvar är en fullt godkänd siffra. En tung, het och intensiv valrörelse ligger framför oss. +25% i valet den 9 september kan definitivt inte uteslutas. Ser bra ut detta
2018-03-15, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
SD fortsätter alltså sakta men säkert att klättra... S står still och M backar. Utvecklingen går åt rätt håll och ser mer än lovande ut. Att MP ligger över spärren ger dock lite sura uppstötningar...

23% för SD med knappt sex månader kvar är en fullt godkänd siffra. En tung, het och intensiv valrörelse ligger framför oss. +25% i valet den 9 september kan definitivt inte uteslutas. Ser bra ut detta

Om det nu stämmer. Tycker bara det är lite märkligt att Status släpper det innan Nyheter idag?

Även om man blir illamående av att Mp ökar så är det underbart att L just nu ligger under spärren. Sedan är det skönt att det är just KD som får det största lyftet på bekostnad av C (SD undanräknat obv).
Dessutom är det intressant att de rödgröna bara ökar 0,5% trots C:s jätteras!
Senast redigerad av trazke 2018-03-15 kl. 12:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in