2018-03-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Demoskop har som påpekats tidigare egentligen inte haft någon ökning för SD i mars. Det man hade var av allt att döma en korrigering av den uppenbart felaktiga februari-siffran.
Dom har alltså skrivit en rättelse. Kan vi få se den!
2018-03-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det gick ner sen så gick det upp, det är allt. I första skedet genererade det glädjerubriker på Expressen. Sen blev det tyst (dvs i mars)..
2018-03-14, 22:32
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det gick ner sen så gick det upp, det är allt. I första skedet genererade det glädjerubriker på Expressen. Sen blev det tyst (dvs i mars)..

Men i dagens Expressen finns dock ett tungt inlägg om att de rödgröna gör ett katastrofval!
Bör innebära ett mycket bra val för SD, som förväntat...
2018-03-14, 22:47
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Nej, men om du äger en slutledningsförmåga och jämför övriga instituts senaste mätningar med demoskops så bör det utkristalliseras.
2018-03-15, 00:21
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Demoskop har som påpekats tidigare egentligen inte haft någon ökning för SD i mars. Det man hade var av allt att döma en korrigering av den uppenbart felaktiga februari-siffran.

Det är din åsikt, du har inget belägg för den överhuvudtaget. En viss ökning är jag givetvis säker på föreligger. Dock är det bra om Demoskop även korrigerat sina siffror. Finns inget som säger att inte både och är rimligt att det kan ske och man därför passar på och inte har något val än att lägga Sverigedemokraterna på en mycket högre nivå. Vilket man var i behov av efter att av propagandaskäl valt att ligga på Inizio-nivåer.

Något verkligen framförallt även just Inizio också borde göra efter att så uppenbart och fult ha valt en nivå sämst av alla institut gällande Sverigedemokraterna från att alltid ha legat i toppen av instituten som gett bäst siffror för Sverigedemokraterna i dessa mätningar.
2018-03-15, 00:24
Medlem
8711s avatar
Citat:

Jasså du! Vi andra kan se på status.st att mars månads siffra för Sverigedemokraterna på 18,6% i Demoskop är den högsta siffran hos institutet sedan juli 2017 och även betydligt högre än innan denna absoluta toppnivå.

www.status.st
Senast redigerad av 8711 2018-03-15 kl. 00:26.
2018-03-15, 00:26
Medlem
Smoothmans avatar
Senare idag, torsdag, kommer Sentios mätning. Låt oss lägga undan allt spekulerande i denna tråd om AfS och hur stora de eventuellt kan komma att bli. Nu fokuserar vi på SD i opinionsundersökningar i stället.

Sentio närmast på tur En ökning med 1-2 procentenheter eller stiltje för Åkesson?
2018-03-15, 00:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Senare idag, torsdag, kommer Sentios mätning. Låt oss lägga undan allt spekulerande i denna tråd om AfS och hur stora de eventuellt kan komma att bli. Nu fokuserar vi på SD i opinionsundersökningar i stället.

Sentio närmast på tur En ökning med 1-2 procentenheter eller stiltje för Åkesson?

Från 21,9% till 24,2%! Det är vad jag tror på!
2018-03-15, 00:29
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Måtte du få rätt...
2018-03-15, 00:32
Medlem
Citat:
Jasså du! Vi andra kan se på status.st att mars månads siffra för Sverigedemokraterna på 18,6% i Demoskop är den högsta siffran hos institutet sedan juli 2017 och även betydligt högre än innan denna absoluta toppnivå.

www.status.st
Läste du bad jag skrev?
2018-03-15, 00:50
Medlem
8711s avatar
Citat:
Läste du bad jag skrev?

Mätningen i mars månad i Demoskop är hur som helst den högsta siffran för Sverigedemokraterna hos institutet sedan juli 2017 och en bra bit över nivån innan denna toppnivå under sommarmånaderna.

Det finns inga belägg för exakt hur stor del som kan antas vara en verklig ökning som var vad som diskuteras innan ditt svar på det påståendet att någon verklig ökning inte förelåg, vilket inte någon kan föra i bevis och som är en åsikt från den som påstår det. Jag själv tror att man både ser en ökning och då passar på att vikta upp siffrorna eftersom man legat alldeles för lågt tidigare av skälet att man egentligen önskar den utvecklingen, som verkligheten dock inte medför vilket nu syns i mars månads mätning från Demoskop.
Senast redigerad av 8711 2018-03-15 kl. 00:54.
2018-03-15, 07:38
Avslutad
Citat:

Vågar man tro att något utav raset i C hamnar i Sd? Rent logiskt borde det vara en naturlig väg att gå om man är upprörd över sharialagsdebaclet. Men frågan är om dom som tidigare uppgett C tänker särskilt logiskt?

Samtidigt som jag njuter över att C skadeskjuts så är jag livrädd för att Mp skall stärkas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in