2018-03-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Jag har hört många saker från thai. De säger att du är den bästa, din kuk är stor m.m Det enda de vill är att du kommer tillbaka med mer pengar i din pung!

Själv undrar jag varför du går tillbaka till någon som ljuger för dig!
Citera
2018-03-15, 08:54
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Själv undrar jag varför du går tillbaka till någon som ljuger för dig!
Så länge man är medveten om att utnyttjandet är ömsesidigt så...

Finns tyvärr många som naivt tror att de är utvalda...
Citera
2018-03-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Så länge man är medveten om att utnyttjandet är ömsesidigt så...

Finns tyvärr många som naivt tror att de är utvalda...

Jo utnyttjandet är ju ganska påtagligt hos många mindre massagesalonger där det är få som jobbar och där dom har få kunder. Mest fokus på runkandet och massagen är bortom all kritik, sen alltid 500 kr så man ska pruta och hålla på och jolla omkring.
Hoppas det blir svårare för dessa aktörer att driva sina företag nu när personalliggaren kommer in i bilden, även för dessa branscher.

Kommer bli en omfattande granskning av inkomst och misstänker myndigheterna något så kommer man även ställa frågan hur saker och ting går ihop eller inte. Så vi lär nog se en helt del salonger som faller omkull rent ekonomiskt inom en snar framtid.
Citera
2018-03-15, 13:34
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Jo utnyttjandet är ju ganska påtagligt hos många mindre massagesalonger där det är få som jobbar och där dom har få kunder. Mest fokus på runkandet och massagen är bortom all kritik, sen alltid 500 kr så man ska pruta och hålla på och jolla omkring.
Hoppas det blir svårare för dessa aktörer att driva sina företag nu när personalliggaren kommer in i bilden, även för dessa branscher.

Kommer bli en omfattande granskning av inkomst och misstänker myndigheterna något så kommer man även ställa frågan hur saker och ting går ihop eller inte. Så vi lär nog se en helt del salonger som faller omkull rent ekonomiskt inom en snar framtid.
Vi ska väl inte önska dom konken eller hur? Vi ska vara glada så länge de finns, hur många skulle inte bli utan sex om alla fick slå igen.
Och utnyttja? Dom driver en verksamhet för helvete, och då vill dom "så väl som alla andra" få ut så mycket som möjligt, de är väl inget vidare med det.
Jag fattar inte allt jävla gnäll om priser, allt är förhandlingsbart, och passar inte skorna så prova kartongen. För ni tror väl ändå inte att ni är specielle på något vis? Om så är fallet så glöm detta på stört.
Citera
2018-03-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Vi ska väl inte önska dom konken eller hur? Vi ska vara glada så länge de finns, hur många skulle inte bli utan sex om alla fick slå igen.
Och utnyttja? Dom driver en verksamhet för helvete, och då vill dom "så väl som alla andra" få ut så mycket som möjligt, de är väl inget vidare med det.
Jag fattar inte allt jävla gnäll om priser, allt är förhandlingsbart, och passar inte skorna så prova kartongen. För ni tror väl ändå inte att ni är specielle på något vis? Om så är fallet så glöm detta på stört.

Nej det klart, men ju färre desto bättre. Och mindre fokus på de ''samhällsproblem'' som politiker och polis nu fokuserar väldigt mycket på runt omkring i hela Mellan Sverige och nedåt.
Haha, ja det där ordspråket med kartongen väcker härliga minnen!
Speciella, det är ju det vi påstår att vi inte är..
Citera
2018-03-19, 20:36
Medlem
B-types avatar
Tänker ni på inträdesavgiften när ni går på massage?
Priserna har ju såklart höjts lite på sista tiden. Förut var 300 standard, nu är det snarare 350-400. Vissa ligger ännu högre. Smålänning som man är så undviker jag dessa. Hur tänker ni andra?
Citera
2018-03-19, 20:51
Medlem
Det är klart att priserna spelar roll för mig.
Lågt pris kan ju indikera att det finns möjlighet
för mer än massage.
Finns även tillfällen då jag betalar en hög taxa,
enkom för bra massage.
Citera
2018-03-20, 05:45
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmspendeln
Det är klart att priserna spelar roll för mig.
Lågt pris kan ju indikera att det finns möjlighet
för mer än massage.

Finns även tillfällen då jag betalar en hög taxa,
enkom för bra massage.

Det kan säkert vara därför vissa salonger höjt priserna, för att minska risken för polisbesök, då polisen antagligen misstänker att sexköp främst sker på salonger med låga priser.
Citera
2018-03-20, 06:57
Medlem
B-types avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Det kan säkert vara därför vissa salonger höjt priserna, för att minska risken för polisbesök, då polisen antagligen misstänker att sexköp främst sker på salonger med låga priser.

Alltför låga priser borde ju dra till sig skattmasens intresse också då det inte är matematiskt möjligt att få en firma att gå runt på så låga inkomster...
Citera
2018-03-20, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-type
Tänker ni på inträdesavgiften när ni går på massage?
Priserna har ju såklart höjts lite på sista tiden. Förut var 300 standard, nu är det snarare 350-400. Vissa ligger ännu högre. Smålänning som man är så undviker jag dessa. Hur tänker ni andra?

400kr för en timmes massage är väl inget överpris!
Citera
2018-03-20, 08:34
Medlem
En annan faktor som bidrar till eventuella prishöjningar,
stavas inflation. Vore underligt om det var samma priser år efter år.
Citera
2018-03-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
400kr för en timmes massage är väl inget överpris!

Priserna lär nog höjas till minst 450-500kr/h efter maj 2018. Nya personalliggaren görs sig aktiv och granskning av personal och företag kommer öka.
Senast redigerad av BigFatBastard 2018-03-20 kl. 08:39. Anledning: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in