2018-03-15, 01:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja jag tror också han är lustmördare.

Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Tror det är VLs mormor som avses här - AS Grabinski.
1. Nej lustmördare håller jag inte med om, snarare tvärtom: ångestmördare. Det är ångest som driver honom och, ja, han kan nog upplevt lättnad efter morden och blev sugen på lite biff etc. Men själva morden och drivkraften bakom är ångest.
2. Hänger inte med, vem är VL ? och VLs mormor!?
"Känner du Lekanders"? Nä men Grabinski!? Fattar inte.
Citera
2018-03-15, 01:57
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo. Det blir ett såpass brett tidsspann och så osäkert att kunna bestämma dödstiden så det känns svårt att dra några slutsatser som är viktiga för utredningen. Som du säger betyder endast en enda gradökning av temperaturen till 22 grader påverka dödstidpunkten från 16.00 på Tor till 13.00.

Man har ju också sagt iom att dödfallet skett så långt innan man påträffade dem, har ju försvårat tidsbestämningen för dödstidsbestämningen betydligt.

Man kan väl bara konstatera att de har kunna avlida inom den tidsram för Edvins besök hos Lekander.

F.ö. vill jag bara hålla med dig och Merryblum om att det är viktigt att klimatet är tillåtande för olika åsikter och spekulationer utan att man blir kränkt och förlöjligad. Desto mer tillåtande klimat, ju bättre diskusssioner!
Dödens inträffande är egentligen tämligen ointressant för utredningen. Han skär halsen av dem efter att ha tejpat dem så att kvävning kan uppstått. Antingen dog de snabbt av kvävning eller senare av förblödning. I det senare fallet kan gärningsmannen ha lämnat platsen före dödens inträdande. Resultatet blir detsamma. Dubbelmord.
Citera
2018-03-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Vad som kommer komma fram till hovrätten vet vi inte, men Henke jobbar nog som en galärslav med detta fall, så det kommer komma skrällar. Både från åklagarsidan och försvaret.
Henke har inte jobbat lika hårt under det dryga halvår han varit advokat för E som Massi Fritz lyckats göra under den tid hon varit målsägandebiträde åt de anhöriga. Kommer inte ihåg när hon tillträdde som det men Advokat Lindblom yrkar på 500 000kr för nedlagda 259 timmar. Fritz har på kort tid skrapat ihop 351 timmar och yrkar på 700 000kr. Hon påpekar också enligt Corren att då har hon behövts för sina klienter under pauser samt lunchuppehåll. Man häpnar
Citera
2018-03-15, 09:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Jag tror faktiskt att han är ofarlig nu. Han har "gjort sitt" och kan vara "nöjd och belåten" med det. Nu hade han tänkt sig att leva "normalt".

Om det ver vi inget. Det är mycket möjligt att du har rätt, men det är lika möjligt att han nu hade fått smak för denna form av ångestredusering. Det är mycket möjligt att han är tillfälligt nöjd och belåten. Men när tiden går och trycket ökat och lustkänslan över det han gjort lägger sig. Då finns det inget som säger att det inte skulle hända igen.
Citera
2018-03-15, 09:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Dödens inträffande är egentligen tämligen ointressant för utredningen. Han skär halsen av dem efter att ha tejpat dem så att kvävning kan uppstått. Antingen dog de snabbt av kvävning eller senare av förblödning. I det senare fallet kan gärningsmannen ha lämnat platsen före dödens inträdande. Resultatet blir detsamma. Dubbelmord.

Jag tycker att allt är relevant i ett dubbelmord. Och om man har svårt att få ihop tiderna är det ännu viktigare.
Citera
2018-03-15, 09:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Sen får man inte glömma det oerhört stressade läge som Edvin befinner sig i. Han vill komma från platsen så fort som möjligt, det kan ju dyka upp någon besökare vilken min. som helst, så någon tid för finlir fanns inte.

Jo självklar. Det räknar vi med, men häll ut en flaska sirap på ett stressat sett. Det tar tid att tömma en flaska trögflytande vätska och det tar tid att hålla på med silvertejp. Men som sagt jag tror att han han på de 20 minuter vi talar om, men jag är inte säker, och i alla fall hovrätten gillar ju bevis utan frågetecken.
Citera
2018-03-15, 09:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Här ska du få något som jag faktiskt tycker talar för än emot fler gärningsmän.

Överföringen av de 20 000 kronorna är klar ca tio över tre. Fem i halv fyra skickar Edvin sms till Sandra.

Om vi antar att paret dödades efter det att överföringen är gjord, och att delar av tejpningen är kvar.

Så hinner vår halvfeta Svaan hinner med följande på en kvart.
• tejpa klart,
•skära halsen av två personer,
•hälla ut ett fler tal flaskor vätska,
•lämna huset,
•köra en bit,
•skriva ett sms och skicka.

Vätskorna måste han hållt på med en stund. Han kan hålla i Max två samtidigt. Och både sirap och diskmedel är ganska trögflytande. Plus att han måste hitta all vätska(detta måste ha tagit ganska många minuter).

Mycket på en kvart. Men så har har ju rykte om sig att vara rask den pojken.
Visst är det mycket som talar för att han var ensam. Det som talat emot är hans egen historia, samt att det gick fort och rutinmässigt.

Citat:
Jag håller med dig om det mesta här, från rätten till försvarare, till att ifrågasätta vedertagna sanningar. Jag tycker oxå det mesta tyder på att Edvin var själv. Men det finns oxå frågetecken. Och dessa är upp till åklagaren att räta ut.
Fruntimmret Gestrin håller på för fullt i skrivande stund, det vore konstigt annars. Att hovrätten dömer för mord om det fortfarande finns en massa frågetecken, det känns osannolikt. Man måste även tänka på att ledamöterna i hovrätten har tid att sätta sig in i fallet innan rättegången börjar.
De kommer ha mer tvivel än tingsrätten. Om det sedan räcker för ett frikännande, det går bara att sia om.

Citat:
Jag förstår inte heller varför det är så provocerande för många att lyfta frågan om fler gärningsmän. Att de tror att man tänker kring det för att fria Edvin. Jag skiter väll i Han. Men tanke på vilken psykopat som skulle gå fri om det finns någon sanning i hans story är obehaglig.
Precis så tänker jag med. Finns det fler GM så vill samtliga att dessa identifieras. Det ska bara inte finnas några tvivel kring detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Det finns ingen medgärningsman ! Jag tål inte det snacket !
Ok

Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Henke har inte jobbat lika hårt under det dryga halvår han varit advokat för E som Massi Fritz lyckats göra under den tid hon varit målsägandebiträde åt de anhöriga. Kommer inte ihåg när hon tillträdde som det men Advokat Lindblom yrkar på 500 000kr för nedlagda 259 timmar. Fritz har på kort tid skrapat ihop 351 timmar och yrkar på 700 000kr. Hon påpekar också enligt Corren att då har hon behövts för sina klienter under pauser samt lunchuppehåll. Man häpnar
Trodde det var någon som skojade först, men sen såg jag att det var du som skrivit.

Du hänger inte med i samhällsdebatten överhuvudtaget va? Elisabet Bluff och Båg Mazzi Fritz är känd för att överdebitera snuskigt mycket. Hon uppmanar till och med sina anställda att göra det. Det pågår utredningar kring henne för fan.

Sen kan man undra hur sniken hon är, när hon debiterar för att hon pratat med sina klienter under lunchen. 700.000 för att sitta och vräka ur sig lite känsloargument?
Hon får mig att vilja spy.
Citera
2018-03-15, 10:17
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Den rättspsykiatriska undersökningen av 24-åringen beräknas vara klar inom en månad.
Corren.se

Inga stora nyheter, men om Edvin är juridiskt koko får vi veta i mitten på april.
Citera
2018-03-15, 10:24
Medlem
Citat:

Trodde det var någon som skojade först, men sen såg jag att det var du som skrivit.

Du hänger inte med i samhällsdebatten överhuvudtaget va? Elisabet Bluff och Båg Mazzi Fritz är känd för att överdebitera snuskigt mycket. Hon uppmanar till och med sina anställda att göra det. Det pågår utredningar kring henne för fan.

Sen kan man undra hur sniken hon är, när hon debiterar för att hon pratat med sina klienter under lunchen. 700.000 för att sitta och vräka ur sig lite känsloargument?
Inte ens nu, när jag påpekade att människan överdebiterar då du och jag hade det uppe tidigare i tråden och vi för en gångs skull var överens (tror det blev raderat) kan du svara utan att bete dig som en jävla idiot och ifrågasätta om jag hänger med i samhällsdebatten. Det var ju liksom därför jag tog upp det. Du kanske ska ta en kurs i vett & etikett och när du har gjort det kan du dra åt helvete ditt skogstokiga miffo.
🖕🏻🖕🏻
Citera
2018-03-15, 11:21
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Visst är det mycket som talar för att han var ensam. Det som talat emot är hans egen historia, samt att det gick fort och rutinmässigt.

Fruntimmret Gestrin håller på för fullt i skrivande stund, det vore konstigt annars. Att hovrätten dömer för mord om det fortfarande finns en massa frågetecken, det känns osannolikt. Man måste även tänka på att ledamöterna i hovrätten har tid att sätta sig in i fallet innan rättegången börjar.
De kommer ha mer tvivel än tingsrätten. Om det sedan räcker för ett frikännande, det går bara att sia om.

Precis så tänker jag med. Finns det fler GM så vill samtliga att dessa identifieras. Det ska bara inte finnas några tvivel kring detta.

Ok

Vad talar för att det gick till rutinmässigt?
Om det var rutinmässigt så borde ju EG ha åkt dit tidigare med tanke
på alla de fadäser som hans inkompetenta handlande innebar.
Eller har du några konkreta bevis för att EG fick hjälp med rutinerna?
Bena nu ut varför det känns osannolikt att hovrätten skulle döma EG för mord?
Om hovrätten har mer tid på sig att begrunda fallet så är det mer sannolikt att det
blir livstids fängelse för EG än något annat straff.
Så advokat Massi Fritz är känd för att debitera snuskigt mycket?
Hur är det med andra t.e.x din stora idol Björn Hurtig? Är han billigare?
För det har väl inget att göra med att hon är kvinna eller hur?
Det som får en att vilja spy är dina personangrepp på allt och alla.
Till och med offren själva och anhöriga till offren smutskastas.
Sen ylar du själv som den blekfis du är när du får på kalnöten.
Vad som också får en att vilja spy är att höra EG-s urbota korkade lögner i tingsrätten.
Och ändå inbillar du dig att hovrätten sannolikt skulle göra en annan bedömning.
Senast redigerad av mrfix 2018-03-15 kl. 11:28.
Citera
2018-03-15, 11:36
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Om det ver vi inget. Det är mycket möjligt att du har rätt, men det är lika möjligt att han nu hade fått smak för denna form av ångestredusering. Det är mycket möjligt att han är tillfälligt nöjd och belåten. Men när tiden går och trycket ökat och lustkänslan över det han gjort lägger sig. Då finns det inget som säger att det inte skulle hända igen.

Så du menar att EG skulle kunna vara en potentionell seriemördare?
Har det till fullo bevisats ännu att morden har med EG-s psykiska ohälsa att göra?
Hur kommer det sig då att det har tagit så länge innan han genomför ett mord?
Han har ju bevisligen haft dessa konstiga tankar ett bra tag.
Citera
2018-03-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Vad talar för att det gick till rutinmässigt?
Om det var rutinmässigt så borde ju EG ha åkt dit tidigare med tanke
på alla de fadäser som hans inkompetenta handlande innebar.
Eller har du några konkreta bevis för att EG fick hjälp med rutinerna?
Bena nu ut varför det känns osannolikt att hovrätten skulle döma EG för mord?
Om hovrätten har mer tid på sig att begrunda fallet så är det mer sannolikt att det
blir livstids fängelse för EG än något annat straff.
Så advokat Massi Fritz är känd för att debitera snuskigt mycket?
Hur är det med andra t.e.x din stora idol Björn Hurtig? Är han billigare?
För det har väl inget att göra med att hon är kvinna eller hur?
Det som får en att vilja spy är dina personangrepp på allt och alla.
Till och med offren själva och anhöriga till offren smutskastas.
Sen ylar du själv som den blekfis du är när du får på kalnöten.
Vad som också får en att vilja spy är att höra EG-s urbota korkade lögner i tingsrätten.
Och ändå inbillar du dig att hovrätten sannolikt skulle göra en annan bedömning.
Det där med att hon överdebiterar vittnar hennes anställda/fd anställda om. Hon har sagt åt dom att lägga på timmar, om man väljer att tro dom. Dessutom är/var hon elak mot de flesta men det är en annan historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in