2018-03-15, 00:17
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Advokaten i princip ljuger för sig själv....men det är hans "problem". Vad ska han plocka fram i hovrätten anser du ?
Nu vet jag inte om det är mig du skriver till men, citera gärna de du vill tala till.

Vad som kommer komma fram till hovrätten vet vi inte, men Henke jobbar nog som en galärslav med detta fall, så det kommer komma skrällar. Både från åklagarsidan och försvaret.
Citera
2018-03-15, 00:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Detta under förutsättning att han var ensam.

Här ska du få något som jag faktiskt tycker talar för än emot fler gärningsmän.

Överföringen av de 20 000 kronorna är klar ca tio över tre. Fem i halv fyra skickar Edvin sms till Sandra.

Om vi antar att paret dödades efter det att överföringen är gjord, och att delar av tejpningen är kvar.

Så hinner vår halvfeta Svaan hinner med följande på en kvart.
• tejpa klart,
•skära halsen av två personer,
•hälla ut ett fler tal flaskor vätska,
•lämna huset,
•köra en bit,
•skriva ett sms och skicka.

Vätskorna måste han hållt på med en stund. Han kan hålla i Max två samtidigt. Och både sirap och diskmedel är ganska trögflytande. Plus att han måste hitta all vätska(detta måste ha tagit ganska många minuter).

Mycket på en kvart. Men så har har ju rykte om sig att vara rask den pojken.
Citera
2018-03-15, 00:28
Medlem
Halvfet...147 kg ....
Citera
2018-03-15, 00:37
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det spelar ingen roll hur hans advokat känner, han har valt ett jobb där han skyddar mördare och andra förbrytare. Frivilligt. Tack och lov finns det sådana personer, för de är grunden i demokratin.

Att alla VET att Edvin ensamt mördade paret, det stämmer inte. Du har inte hängt med i de senaste sidorna i tråden va?

Det är däremot troligt att han gjorde det själv, utifrån bevisningen som åklagaren presenterat.
Det innebär inte att åklagaren har rätt.

Personligen tror jag inte att han hade medhjälpare, men åklagaren har inte bevisat det tillräckligt enligt mig. Det kommer bli en tuff match i hovrätten, hoppas innerligt att polisen utreder hans historia som satan nu.

Edit: Man kan inte heller bara köpa allt som sägs bara för att ”alla andra” tycker så. Är det inte bättre att kolla på faktan och därefter tro vad man själv tycker är rimligt, eller orimligt?

Enligt ditt resonemang så är Edvin skyldig till 100% bara för att ”det är så”. Det är ett sorgligt vänsterresonemang som inte bidrar till något vettigt alls. Det brukar inte vänsterideér göra i och för sig.

Missuppfatta mig inte nu, tror själv att han är skyldig som en arab, men då får fan åklagaren bevisa det också.

Jag håller med dig om det mesta här, från rätten till försvarare, till att ifrågasätta vedertagna sanningar. Jag tycker oxå det mesta tyder på att Edvin var själv. Men det finns oxå frågetecken. Och dessa är upp till åklagaren att räta ut.

Jag förstår inte heller varför det är så provocerande för många att lyfta frågan om fler gärningsmän. Att de tror att man tänker kring det för att fria Edvin. Jag skiter väll i Han. Men tanke på vilken psykopat som skulle gå fri om det finns någon sanning i hans story är obehaglig.
Citera
2018-03-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Här ska du få något som jag faktiskt tycker talar för än emot fler gärningsmän.

Överföringen av de 20 000 kronorna är klar ca tio över tre. Fem i halv fyra skickar Edvin sms till Sandra.

Om vi antar att paret dödades efter det att överföringen är gjord, och att delar av tejpningen är kvar.

Så hinner vår halvfeta Svaan hinner med följande på en kvart.
• tejpa klart,
•skära halsen av två personer,
•hälla ut ett fler tal flaskor vätska,
•lämna huset,
•köra en bit,
•skriva ett sms och skicka.

Vätskorna måste han hållt på med en stund. Han kan hålla i Max två samtidigt. Och både sirap och diskmedel är ganska trögflytande. Plus att han måste hitta all vätska(detta måste ha tagit ganska många minuter).

Mycket på en kvart. Men så har har ju rykte om sig att vara rask den pojken.

Edvins överföring borde vara klar runt 15:00. Uppkopplingen var mellan 14:55:53 till 15:11:51, Edvin avslutade inte denna uppkoppling utan det var banken som kopplade ned.

Ann-Christines uppkoppling varade ca 3 min. mellan 13:26:23 till 13:29:31. Om Edvin kopplade upp sig 14:55:53 och detta tog 5 min. borde han vara klar 15:00. Detta ger Edvin ytterligare 10 min. för sitt agerande gentemot paret. Han kanske t.o.m. hade påbörjat tejpningen innan gireringen.
Senast redigerad av April62 2018-03-15 kl. 00:41.
Citera
2018-03-15, 00:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Edvins överföring borde vara klar runt 15:00. Uppkopplingen var mellan 14:55:53 till 15:11:51, Edvin avslutade inte denna uppkoppling utan det var banken som kopplade ned.

Ann-Christines uppkoppling varade ca 3 min. mellan 13:26:23 till 13:29:31. Om Edvin kopplade upp sig 14:55:53 och detta tog 5 min. borde han vara klar 15:00. Detta ger Edvin ytterligare 10 min. för sitt agerande gentemot paret. Hann kanske t.o.m. påbörjat tejpningen innan gireringen.

Ok tio minuter till. Men ändå ganska mycket att göra. Säkert fullt görbart om man är fokuserad. Men dock väldigt mycket, även med tio minuter till. Och då tänkte jag att ganska mycket av tejpningen var gjord. Det måste ta ett tag att linda varv på varv med silver tejp, och dessutom växelvis. Riva av, få den att inte korva ihop sig när man förflyttar sig mellan paret.

Han fixade säkert allt det där på 25 minuter, men för mig är det ett av de där frågetecknen.
Citera
2018-03-15, 00:49
Medlem
Jag tror faktiskt att han är ofarlig nu. Han har "gjort sitt" och kan vara "nöjd och belåten" med det. Nu hade han tänkt sig att leva "normalt".
Citera
2018-03-15, 00:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Halvfet...147 kg ....

Okey. Ap-fet då, han blev säkert flådig av att böja sig ner i skåpen och ta ut såpa och diskmedel. Och han orkade bara småjogga till bilen.
Citera
2018-03-15, 00:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Jag tror faktiskt att han är ofarlig nu. Han har "gjort sitt" och kan vara "nöjd och belåten" med det. Nu hade han tänkt sig att leva "normalt".

Vem, Edvin eller medgärningsmannen?
Citera
2018-03-15, 00:56
Medlem
Det finns ingen medgärningsman ! Jag tål inte det snacket !
Citera
2018-03-15, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ok tio minuter till. Men ändå ganska mycket att göra. Säkert fullt görbart om man är fokuserad. Men dock väldigt mycket, även med tio minuter till. Och då tänkte jag att ganska mycket av tejpningen var gjord. Det måste ta ett tag att linda varv på varv med silver tejp, och dessutom växelvis. Riva av, få den att inte korva ihop sig när man förflyttar sig mellan paret.

Han fixade säkert allt det där på 25 minuter, men för mig är det ett av de där frågetecknen.

Sen får man inte glömma det oerhört stressade läge som Edvin befinner sig i. Han vill komma från platsen så fort som möjligt, det kan ju dyka upp någon besökare vilken min. som helst, så någon tid för finlir fanns inte.
Senast redigerad av April62 2018-03-15 kl. 01:32.
Citera
2018-03-15, 01:35
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:

Ungefär, eller rättare sagt, rätt så.

För nu behöver han inte att börja beta av dödslistan sin. Som till stora delar bestod av anhöriga då. Skrämmande nog.

Inte för att det är någon direkt större tröst till de anhöriga som han tog livet av då ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in