2018-03-15, 06:23
Medlem
Jag har frågat tidigare men inte hittad svar;

Varför har dom nästan 14 dagars paus i rättsaken?
Citera
2018-03-15, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag visste inte att de var avskurna?
Det vet jag inte heller. Det var bara en fundering över skadorna på underkläderna, om de kommit till på så vis.Verkar konstigt om hon skulle haft strumbyxor/leggings på.
Citera
2018-03-15, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det vet jag inte heller. Det var bara en fundering över skadorna på underkläderna, om de kommit till på så vis.Verkar konstigt om hon skulle haft strumbyxor/leggings på.

Så här efterlystes KW den 11/8 (från post #235)

Det gör de säkert. Signalement från BT:

Den svenske kvinde beskrives som 160 cm høj, 56 kg, 30 år, spinkel af bygning og med rødbrunt hår og grønne øjne. Hun var iført en orange bluse med lange ærmer, sort/hvid blomstret nederdel, nylonstrømper og hvide tennissko.
Citera
2018-03-15, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag har frågat tidigare men inte hittad svar;

Varför har dom nästan 14 dagars paus i rättsaken?

Ren logistik, det skall passa in med lediga lokaler och scheman för domare, försvar osv.
Citera
2018-03-15, 07:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
[/b]
Det har stått olika bud om det där. Att festen pågick i deras lägenhet och att de vinkade åt KW och PM från fönsterna när de seglade förbi. Nu senast stod det väl att festen var utomhus, typ på filtar på någon gräsmatta, inte långt från var PM hade sin verkstad.(?) Helt ärligt vet jag varken ut eller in med all denna info som kommit på sista tiden.

Festen har hela tiden varit utomhus, vid vattnet. Det är nog bara du som har sett något om lägenheter och stå i fönster.

Citat:
Val har man alltid. Jag har varit bekant med fyra st som avslutat sina liv pga att flickvän/sambo gjort slut.
Framför tåg/ 2st.avgaser bil/överdos medicin. En av dem hade dessutom barn. Människor är olika sköra/starka.
EDIT: (Faktiskt 6 st, 2 st av gasspis för längesedan och av samma anledning. En tjej o en kille).

Men - vad är det för kretsar du umgås i? Jag tycker att du har berättat så mycket konstigt här. Alla tjejer får barn i senpuberteten, och när de dumpas av karlarna så tar de livet av sig..? Detta är nämligen inget jag känner igen från min släkt eller vänkrets överhuvudtaget.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-15 kl. 07:56.
Citera
2018-03-15, 07:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det tycks vara mer reda med dig än kvällspressen. Du är bra på att gräva upp info.

Stackars KiMs pojkvän. Jag förstår vilket djävulusiskt trauma det är och har varit för honom. Att han i sista stund tackade nej. Han måste ha skuldkänslor för det där. Och sedan på natten när han cyklade omkring och letade efter KiM,-vad gjorde Madsen just då?- Levde KiM? -Kunde jag gjort något annorlunda?
Han måste ha grubblat sig halvt fördärvad. Det är verkligen tragiskt för de anhöriga.

Jag har glömt vad du undrade från början? Var det någon tid?

Alltså detta med svensk kvällspress! Jag blir tokig! Det står minst ett fel i varenda artikel, skulle kunna ta upp massor av exempel. Jag fattar inte, när det här målet blev så stort - och det insåg alla de första dagarna redan att det skulle bli - varför de (Aftonbladet, Expressen...) inte kunde ge ämnet till EN reporter på tidningen, som då hade fått tid att läsa alla artiklar i utländsk press, se alla dokumentärer, föra kartotek, läsa på sådana här forum och följa länkar o.s.v.. Hänga med ordentligt. I stället för att ge många olika i uppdrag att skriva artiklar om ämnet. Dessa har då inte en chans att läsa in sig på allting, och det blir jättedumma felaktiga påståenden som resultat.
Citera
2018-03-15, 08:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ren logistik, det skall passa in med lediga lokaler och scheman för domare, försvar osv.

Har de inte en facklig konflikt i Danmark just nu också? Jag läste något om att de hade det, och att det även kan påverka domstolarnas verksamhet, och därför måste dessa prioritera sådana mål som påverkar människors dagliga liv pågående. Typ när en förälder fått interimistisk vårdnad om barnen i väntan på rättegång som ska fastställa vårdnadsfrågan. I sådana fall som det vi diskuterar, kan ju ingenting ändras mer, allt som kan hända har redan hänt, så det spelar ingen roll om det drar ut några veckor extra på tiden.
Citera
2018-03-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har de inte en facklig konflikt i Danmark just nu också? Jag läste något om att de hade det, och att det även kan påverka domstolarnas verksamhet, och därför måste dessa prioritera sådana mål som påverkar människors dagliga liv pågående. Typ när en förälder fått interimistisk vårdnad om barnen i väntan på rättegång som ska fastställa vårdnadsfrågan. I sådana fall som det vi diskuterar, kan ju ingenting ändras mer, allt som kan hända har redan hänt, så det spelar ingen roll om det drar ut några veckor extra på tiden.

Nej det är ingen konflikt just nu, det har pratats om en ev konflikt från 1 april. De här datumen har ju varit bokade sedan lång tid.
Citera
2018-03-15, 08:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag visste inte att de var avskurna?

Det har bara framgått att det skurits i dem, men inte hur, var, i vilket syfte.
Citera
2018-03-15, 08:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej det är ingen konflikt just nu, det har pratats om en ev konflikt från 1 april. De här datumen har ju varit bokade sedan lång tid.

OK, jag läste annars det jag skrev i en dansk tidning. Men orkar inte leta reda på det eftersom det inte är så viktigt för saken.
Citera
2018-03-15, 08:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag skulle skrivit "anses" svårt sexuellt avvikande. Så jag menade som du. Samt att de har löjligt låga straff.

Jag tycker att straffen är rätt rimliga. Vi vill väl inte, här i det civiliserade Norden, ha som i USA att folk döms till så långa straff att de ofta vet att de kommer att dö av åldersdomssvaghet i fängelset, om de inte redan blivit mördade av någon medfånge, eller tagit livet av sig p.g.a. de ohyggliga förhållandena i fängelset? Vi vill väl vara humana?

Det danska rättsväsendet är dock bättre än det svenska på en punkt: de är inte rädda för att utvisa negrer, araber, juggar m.fl. utlänningar efter avtjänat straff. Danskarna kan även dra in medborgarskapet för utländska förbrytare, till och med om de är födda i Danmark. Det tycker jag är riktigt. Här släpper vi bara ut dem på gatan igen, så att de kan skända några fler ariska kvinnor eller smälla av ännu en bomb i julruschen...

https://www.expressen.se/kvallsposten/danskfodd-is-krigare-forlorar-medborgarskap/

Citat:
Så här efterlystes KW den 11/8 (från post #235)

Det gör de säkert. Signalement från BT:

Den svenske kvinde beskrives som 160 cm høj, 56 kg, 30 år, spinkel af bygning og med rødbrunt hår og grønne øjne. Hun var iført en orange bluse med lange ærmer, sort/hvid blomstret nederdel, nylonstrømper og hvide tennissko.

Japp. Detta är ännu en punkt där svenska media har ändrat - precis som när de ändrade att Madsen ansågs "högbegåvad" i RPU:n till att han var "normalbegåvad". Det ansågs väl mera kyskt att ha vita leggings än svarta strumpbyxor, och därför ändrade de uppgiften. Svenska media har HELA tiden en agenda och sitter och censurerar i stort och smått. Man måste vara extremt uppmärksam på det.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-15 kl. 08:38.
Citera
2018-03-15, 08:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in