2018-03-14, 18:30
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
FlashyBear skrev

Troligen kommer även McMaster att sparkas.

Jo, McMaster verkar vara nasta.
Citera
2018-03-14, 18:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, McMaster verkar vara nasta.

Är det inte McMaster som är en sterotypisk krigshetsare?

Ibland tror jag nästan att Trump sparkar folk som inte dansar efter hans pipa? Det låter riktigt bra i mina öron.
Citera
2018-03-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18swecun
Jaha men hur går detta ihop. Om det inte blir några större konsekvenser som du påtalar hur kan då Donald vara så kass på att utse ministrar? Mig vetterligen så skulle konsekvenserna bli stora om någon är kass på att utse ministrar.

Nu berör ju den aldrig sinande strömmen av folk som flyr från vita huset fler än just ministrar.
Om man ersätter en idiot med en dåre så blir inte konsekvenserna så speciellt annorlunda mot vad de hade blivit om idioten varit kvar.
Jag skulle varit tydligare och tänkt på att en del behöver få saker förklarat på ett enkelt och pedagogiskt sätt för att möjligen förstå.
Konsekvenserna blir inte speciellt stora jämfört med ifall han inte hade bytt ut en massa folk, är det tydligt nog?
Citera
2018-03-14, 20:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vad har hänt med det-är-alltid-bättre-att-prata? Gäller det inte Nordkorea?

Vietnam, fortfarande kommunistiskt, och tidigare USA:s svurna fiende, tinades upp av ingen mindre än Bill BJ Clinton.

Tiden går, och det krävs nya tag. Att köra i gamla spår leder ingenstans.

Jag har då aldrig varit för att "prata" med skabbiga diktatorer, men det kan vara värt att prova något nytt. Det gäller dock inte att ha stora förhoppningar; det här kan vara ytterligare ett gyckelspel från jättebäbisens sida.
Citera
2018-03-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu berör ju den aldrig sinande strömmen av folk som flyr från vita huset fler än just ministrar.
Om man ersätter en idiot med en dåre så blir inte konsekvenserna så speciellt annorlunda mot vad de hade blivit om idioten varit kvar.
Jag skulle varit tydligare och tänkt på att en del behöver få saker förklarat på ett enkelt och pedagogiskt sätt för att möjligen förstå.
Konsekvenserna blir inte speciellt stora jämfört med ifall han inte hade bytt ut en massa folk, är det tydligt nog?

Men då måste du ju tycka att Trump är himla duktig på sin post när han likt dig märkt att personen är en idiot och byter ut denna? För sådana ministrar vill man ju inte ha.
Sen att betrakta någon som en dåre kan man ju enkelt göra, men att säga att den inte kan utföra sina nya uppgifter innan den har börjat på sin nya post är ju lite trångsynt. Eller du kanske inte drar dig för att försöka kritisera Trump helt enkelt, trots den fina utveckligen USA har fått sen han blev president?
Citera
2018-03-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Blind lydnad inom politiken är vad en Diktator kräver är vi där redan?

Att man är oense med frågor är helt normalt, dock ska aldrig någon lydnad trumfa integritet.
Tillerson var en av de få vuxna i administrationen, även om han vart påverkad av omgivningen.
Dock kan jag inte säga jag är någon fan av han, men han var helt klart en av de bättre och mer kompetent än de flesta som finns i administrationen.
Tänk om det hade ens sagt nått, då kompetensen är pinsam.
Folk som inte ens vet de har hand om kärnvapen, skolminister som aldrig satt sin fot i en vanlig skola.
En hjärnkirurg som inte kan svara på frågor om det han ska arbeta med, och mer intresserad av att inreda sitt kontor, där han berättar det inte ens går hitta en stol för $5000 som var hela budgeten att göra om hans kontor.
Och tänk om detta var allt, men det bara fortsätter...osv...

Ska bli skoj och se vad Pompeo presterar, men eftersom det är blind lydnad som gäller.
Så antar jag han inte kommer göra nått, utan bara är en marionett för Trump.
Det är skillnad på att vara oense om lösningar mm och ha olika åsikter, mot att gå ut offentligt för att desauvera ledaren och chefen för att visa att man har mer ”rätt” än denne. Om Tillerson ytterst velat bestämma vilken politik som ska föras skulle han ha bedrivit kampanj för att bli president.

Att anpasslighet inte skulle trumfa integritet är så det är i den bästa av världar, vi lever inte i en sådan värld. Folk som hävdar sin integritet blir snart utsorterade, att de blir hjältar och får gifta sig med prinsessan händer bara i sagor.
Citera
2018-03-14, 23:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Det är skillnad på att vara oense om lösningar mm och ha olika åsikter, mot att gå ut offentligt för att desauvera ledaren och chefen för att visa att man har mer ”rätt” än denne. Om Tillerson ytterst velat bestämma vilken politik som ska föras skulle han ha bedrivit kampanj för att bli president.

Att anpasslighet inte skulle trumfa integritet är så det är i den bästa av världar, vi lever inte i en sådan värld. Folk som hävdar sin integritet blir snart utsorterade, att de blir hjältar och får gifta sig med prinsessan händer bara i sagor.
Pratar inte om nått svart och vitt, dock kan man undra varför man kräver blind lydnad.
Det är nått som inte är förpassat till en demokrati och det politiska, utan mer diktatorer som vill såna här saker.
Politik är inget ensamrace, men vissa verkar ha glömt detta idag.
Men varför kräver man blind lydnad?

Men detta kan öppna för ett nytt parti, då Republikaner är för oresonliga för hålla på med politik idag.(tyvärr kommer det hagla in svart och vitt, och andra irrelevanta saker här).

Dock är jag nyfiken på Pompeo, men risken är väl att det blir galet som vanligt.
Citera
2018-03-15, 00:38
Medlem
Citat:
Men då måste du ju tycka att Trump är himla duktig på sin post när han likt dig märkt att personen är en idiot och byter ut denna? För sådana ministrar vill man ju inte ha.

Nej, det måste jag inte tycka.

Citat:
Sen att betrakta någon som en dåre kan man ju enkelt göra, men att säga att den inte kan utföra sina nya uppgifter innan den har börjat på sin nya post är ju lite trångsynt.

Det har jag inte sagt heller.

Citat:
Eller du kanske inte drar dig för att försöka kritisera Trump helt enkelt, trots den fina utveckligen USA har fått sen han blev president?

Du menar trots Trump?
Dels var de i ett bra momentum när han tillträdde plus en omvärld som går väldigt bra.
Tillväxten har huvudsakligen inträffat trots Trump.
USA:s ekonomi och världshandeln förstärktes redan innan Trump blev vald.
Citera
2018-03-15, 00:44
Medlem
Trolltestets avatar
En person som har en historia av att undanröja bevis är ju utmärkt som chef för CIA förutsatt att man vill fortsätta på den inslagna modell av CIA-operationism som Trump sagt sig vara emot, men... men .. men ... Vad Trump Säger och vad Trump Gör, har alltid varit vitt skiljda ting.

Undrar när hans väljare skall inse det?
Citera
2018-03-15, 04:00
Medlem
frank-costellos avatar
Reuters skriver att det ska ha varit flera månaders turbulens mellan USAs president Donald Trump och Rex Tillerson, utrikesminister och före detta VD för oljebolaget Exxon Mobil Corporation. En källa ska ha sagt till Reuters att Vita husets stabschef John Kelly ska ha försökt att skydda Tillerson så länge som han kunde, men att Trump skulle ha tröttnat på att Tillerson ska ha sagt emot honom på flera punkter. Tillerson ska ha fått reda på att han avskedats i fredags, medan han var på ett diplomatiskt besök i Nairobi, Kenya, efter det att Kelly ringt honom och meddelat det hela. Tillerson skulle vara kvar i Afrika några dagar till, han skulle b.l.a. besöka Tchad och Nigeria, och ska ha bett om att tillkännagivandet om hans avskedande skulle fördröjas tills dess att han åter var i USA.
Citat:
The next day, Friday, Trump told White House Chief of Staff John Kelly to tell Tillerson he needed to resign, White House officials said.
Citat:
Tillerson, who was in Nairobi at the time and still had two stops to go - Chad and Nigeria - asked that he first return to the United States before it was announced.
https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1GQ3CD

Jag kom när jag läste detta att tänka på att jag i helgen läste en artikel om att Tillerson var tvungen att ställa in sitt besök i Afrika, som pågick, p.g.a. sjukdom. Anledningen till att jag läste det var att jag i fredags skrivit om hans besök i Kenya i tråden "Valet i Kenya vem bryr sig?" (FB) Valet i Kenya vem bryr sig?

Jag kollade nu upp en artikel från i helgen och där skriver man att Tillerson åtminstone ställde in sina åtaganden i lördags p.g.a. sjukdom. "Utrikesministern mår dåligt efter det att han arbetat med stora frågor under flera långa dagar, b.l.a. Nordkorea, och har avbokat sina möten resten av dagen," ska talespersonen Steve Goldstein sagt till reportrar som reste tillsammans med Tillerson. Det var meningen att Tillerson b.l.a skulle lägga en krans på platsen där bombningen av USAs ambassad i Nairobi skedde 1998, vilket dödade 200 personer,.
https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1GM04U
Senast redigerad av frank-costello 2018-03-15 kl. 04:14.
Citera
2018-03-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nej, det måste jag inte tycka.

Det har jag inte sagt heller.

Du menar trots Trump?
Dels var de i ett bra momentum när han tillträdde plus en omvärld som går väldigt bra.
Tillväxten har huvudsakligen inträffat trots Trump.
USA:s ekonomi och världshandeln förstärktes redan innan Trump blev vald.

Ni drog ju samma slutsats om personen som fick avgå?

Så du menar att nya ersättaren kan vara riktigt bra på sin nya post? Väldigt oklar ståndpunkt du har när du försöker kritisera Trump när han byter ut en "idiot" som du säger mot en person som är en "dåre" enligt dig fast "dåren" inte behöver vara en dålig ersättare? Du får nog vidareutveckla ditt resonemang.

I o m Trump så har det gått fantastiskt bra ja. Så du menar att inga reformer som Trump har presenterat har bidragit till den fina tillväxten i ekonomin och arbeten?
Citera
2018-03-15, 16:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ni drog ju samma slutsats om personen som fick avgå?

Så du menar att nya ersättaren kan vara riktigt bra på sin nya post? Väldigt oklar ståndpunkt du har när du försöker kritisera Trump när han byter ut en "idiot" som du säger mot en person som är en "dåre" enligt dig fast "dåren" inte behöver vara en dålig ersättare? Du får nog vidareutveckla ditt resonemang.

I o m Trump så har det gått fantastiskt bra ja. Så du menar att inga reformer som Trump har presenterat har bidragit till den fina tillväxten i ekonomin och arbeten?
Men hade man i administrationen valt kompetens, så hade detta skett ändå, dock i betydligt mindre omfattning.
Och vid ny period så är det brukligt att byta ut ett gäng, det som sker nu är inkompetens av stora mått.
Flera val har varit personer som man redan visste före är extremt inkompetenta eller olämpliga.
Lustiga är att flera olämpliga är kvar fortfarande, och jag tror de aldrig försvinner då Trump verkar inte bry sig om deras områden överhuvudtaget(Carson och Devos, slutar inte där, men är ovanligt korkade och inkompetenta).
Eller Perry som inte ens visste han hade lagring av kärnvapen, menar den pojken har väl försökt politik tillräckligt länge kan man tycka.

Dock har jag för lite koll på Pompeo för att avgöra vad det är för en filur, men följer det tidigare mönster så är det mer av samma.

Problemet är att tillväxten och ekonomin är inte Trumps förtjänst, varför kan man undra.
Ja, av enkla anledningen att det tog ett år innan vi såg en nye ekonomisk politik.
Dock har det ökat i hastigheten, och det ger jag Trump inte den ekonomiska utvecklingen i stort då den har han för lite inblandning i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in