2018-03-14, 17:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det fungerar inte på det viset. Utrikesministern är underställd presidenten.

Om han och Trump är ense överlag så är det klart att han kommer att göra något. "inte kommer göra nått" -- väldigt kryptiskt uttalande av dig.
Då får du definiera lydnad, det jag lärt mig om lydnad och Trump.
Det är att den ska vara total, så förklara annars går det inte fortsätta.

Och självklart ska en utrikesminister följa den politiska planen, men det är inte den vi pratar om.
Dock samtidigt saknar Trump all vision om utrikespolitik, då han inte förstår sig på den.
Så det är mer eller mindre tvunget med en person som kan nått.

Med denna lydnad som du vill forcera på Pompeo, så kommer han inte vara mer än en marionett.
Dock återstår detta och se om det blir så, blir det inte så så kommer Trump leta upp någon ny som kanske följer blind lydnad som avkrävs.
Citera
2018-03-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och självklart ska en utrikesminister följa den politiska planen, men det är inte den vi pratar om.
Jo.
Citat:
Dock samtidigt saknar Trump all vision om utrikespolitik, då han inte förstår sig på den.
Så det är mer eller mindre tvunget med en person som kan nått.
Det där är bara din åsikt.
Citat:
Med denna lydnad som du vill forcera på Pompeo, så kommer han inte vara mer än en marionett. Dock återstår detta och se om det blir så, blir det inte så så kommer Trump leta upp någon ny som kanske följer blind lydnad som avkrävs.
Hans uppdrag är att genomdriva presidentens politik. Hans uppdrag är inte att göra saker som du, en svensk som skriver på något internet-forum anser.

Inser du inte hur absurt det är? Det vore som att säga att Margot Wallström ska göra som någon i USA vill. Någon som sitter och skriver på ett internet-forum.
Citera
2018-03-14, 17:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo.

Det där är bara din åsikt.

Hans uppdrag är att genomdriva presidentens politik. Hans uppdrag är inte att göra saker som du, en svensk som skriver på något internet-forum anser.

Inser du inte hur absurt det är? Det vore som att säga att Margot Wallström ska göra som någon i USA vill. Någon som sitter och skriver på ett internet-forum.
Nej, om du inbillar dig detta så läs om, men nu vet du så den ursäkten fungerar inte mer.

Nej, Trump visat sig vara rätt handikappad på området, han tror det är samma sak som förhandla ett hotell som alla vill vara med och tjäna pengar på och utrikespolitiken som styrs av bra större agendor och agendor som aldrig kommer gå Trumps väg.

Jag har aldrig berättat vad Pompeo ska göra, varför säger du så för?
Dock kan man inte ha en viljelös marionett på en sådan plats, det är dåligt för USA.
Sen saknar Trump helt visioner i utrikespolitiken, helt enkelt för han inte förstår sig på den överhuvudtaget och kommer aldrig föra.
Men sure även en blind höna kan hitta ett korn, och antagligen mer korn om man låter Pompeo stå över denna blinda lydnad.
Vill du inte ha en utrikesminister som är kompetent?
För en viljelös marionett kan man hitta enkelt, och det vi hittat nu med Popeo?

Blind lydnad hör bara hemma i en diktatur, så varför jagar du/man en blind lydnad?
Citera
2018-03-14, 17:34
Medlem
Citat:
...personliga åsikter utan koppling till ämnet...

Citat:
Vill du inte ha en utrikesminister som är kompetent?
För en viljelös marionett kan man hitta enkelt, och det vi hittat nu med Popeo?

Pompeo tycker jag verkar vara mycket kompetent. Naturligtvis har Pompeo en egen vilja, han har varit politiker ett tag så vi vet att han har det.

Citat:
Blind lydnad hör bara hemma i en diktatur, så varför jagar du/man en blind lydnad?

Du förstår inte riktigt det här. Presidenten är utrikesministerns chef. På samma sätt så är Löfven Margot Wallströms chef. Vet du vad... pröva ditt tankesätt med din egen chef på jobbet så ska vi ser hur det går.
Citera
2018-03-14, 17:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Pompeo tycker jag verkar vara mycket kompetent. Naturligtvis har Pompeo en egen vilja, han har varit politiker ett tag så vi vet att han har det.

Du förstår inte riktigt det här. Presidenten är utrikesministerns chef. På samma sätt så är Löfven Margot Wallströms chef. Vet du vad... pröva ditt tankesätt med din egen chef på jobbet så ska vi ser hur det går.
Jag har inte ens berört hans kompetens, men snacket om blind lydnad så är kompetens inte nödvändigt, då ändå Pompeo inte får använda den.
Ja, om nu det inte sammanfaller exakt med Trump givetvis

Undrar faktiskt om du spelar dum nu, undrar då vi redan gått över att man följer de riktlinjer man satt upp.
Och ja, jag har stort inflytande över min chef, och får oftast som jag vill när vi har en sådan diskussion.
Just för mina åsikter är väl grundande och mitt tankesätt är kopplat mer än till mig som person.
Det saknar Trump helt, där finns det bara en person. som gäller och en blind lydnad.
Politik är inte blind lydnad, och är Pompeo bara där för blind lydnad i utrikespolitiken så kommer det inte bli så bra.
Citera
2018-03-14, 17:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Lugn!
Pompeo är Trumps lydiga hund (tror jag).

Tack. Det värmer lite. Hoppas Trump samarbetar med Putin igenom att få Pompeo att sätta Demokraterna på plats.
Citera
2018-03-14, 17:51
Medlem
Citat:
Jag har inte ens berört hans kompetens, men snacket om blind lydnad så är kompetens inte nödvändigt, då ändå Pompeo inte får använda den.
Ja, om nu det inte sammanfaller exakt med Trump givetvis

Det är klart att han kommer att få använda sin kompetens. Det är ju själva anledningen till att han har fått jobbet!

Citat:
Det saknar Trump helt, där finns det bara en person. som gäller och en blind lydnad.
Politik är inte blind lydnad, och är Pompeo bara där för blind lydnad i utrikespolitiken så kommer det inte bli så bra.

Inte så bra för vem? Jag vill poängtera igen att det som är dåligt för dig är bra för andra. Så är det i politiken. Det som är dåligt för dig är bra för mig och vice versa. Hela poängen med Trump-administrationen är att genomföra saker som inte bara är "inte bra" för dig, poängen är att genomföra saker som är fullständigt katastrofala för dig -- och sådana som du.
Citera
2018-03-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Inga större konsekvenser, utan mer ytterligare ett bevis på hur kass Donald är på att utse ministrar och hur extremt lättkränkt han är ifall någon råkar ha en avvikande åsikt.

Jaha men hur går detta ihop. Om det inte blir några större konsekvenser som du påtalar hur kan då Donald vara så kass på att utse ministrar? Mig vetterligen så skulle konsekvenserna bli stora om någon är kass på att utse ministrar.
Citera
2018-03-14, 18:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är klart att han kommer att få använda sin kompetens. Det är ju själva anledningen till att han har fått jobbet!

Inte så bra för vem? Jag vill poängtera igen att det som är dåligt för dig är bra för andra. Så är det i politiken. Det som är dåligt för dig är bra för mig och vice versa. Hela poängen med Trump-administrationen är att genomföra saker som inte bara är "inte bra" för dig, poängen är att genomföra saker som är fullständigt katastrofala för dig -- och sådana som du.
Så inte blind lydnad längre då för Pompeo?
Detta kommer ju kristallisera sig senare, dock antyder man rätt ofta att posterna bara är av marionettvariant och blind lydnad.
Sen lär det bi svårt för Pompeo, då Trump sällan tar sig tid och sätta sig in i en fråga fullt ut eller ens nära.

Politik är inte en man som bestämmer allt, utan många och gärna över gränserna så man får nått uträttat.
Men svårt och få vissa och förstå att det är så politik fungerar, men du kommer lära dig detta snart när pendeln svingat tillbaka.

Inget som görs är katastrofalt för mig, så vad är poängen med den?
Bara förklarar dig hur politik fungerar och vad diktatur är.
Det lustiga är hur du lutar dig mot en diktatur.
Citera
2018-03-14, 18:04
Medlem
Citat:
Så inte blind lydnad längre då för Pompeo?
Detta kommer ju kristallisera sig senare, dock antyder man rätt ofta att posterna bara är av marionettvariant och blind lydnad.

Det är klart att de kommer att diskutera saker, men jag påminner återigen om att utrikesministerns roll är att genomdriva presidentens utrikespolitik. Om inte -- vilket du av någon anledning fått för dig -- så skulle han lika väl kunna sätta Obama eller Hillary på utrikesministerposten. Det är rent vansinne.

Citat:
Politik är inte en man som bestämmer allt, utan många och gärna över gränserna så man får nått uträttat. Men svårt och få vissa och förstå att det är så politik fungerar, men du kommer lära dig detta snart när pendeln svingat tillbaka.

Du blandar ihop kabinettposter med senaten och kongressen. De senare är valda politiker och som sådana kan de göra som de vill. De som är anställda inom administrationen är en helt annan sak.

Citat:
Inget som görs är katastrofalt för mig, så vad är poängen med den?

Jo, "the muslim-ban" t.ex.
Citera
2018-03-14, 18:10
Medlem
Kafka_Gods avatar
Rand Paul säger nej till både Pompeo och Haspel. Det ska som bekant också röstas i senaten senare.

Citat:
“People complain sometimes about the filibuster, they complain about trying to obstruct. I think the debate over whether or not America is a country in favor of torture or not is an important one,” Paul said. “I’m going to do everything I can to block them.”

Citat:
“I’m perplexed by the nomination of people who love the Iraq War so much that they would advocate for a war with Iran next,” Paul said. “it goes against most of the things President Trump campaigned on, that the unintended consequences of regime change in Iraq led to instability in the Middle East.”

https://www.politico.com/story/2018/...461749?cid=apn
Citera
2018-03-14, 18:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är klart att de kommer att diskutera saker, men jag påminner återigen om att utrikesministerns roll är att genomdriva presidentens utrikespolitik. Om inte -- vilket du av någon anledning fått för dig -- så skulle han lika väl kunna sätta Obama eller Hillary på utrikesministerposten. Det är rent vansinne.

Du blandar ihop kabinettposter med senaten och kongressen. De senare är valda politiker och som sådana kan de göra som de vill. De som är anställda inom administrationen är en helt annan sak.

Jo, "the muslim-ban" t.ex.
Finns ingen poäng och diskutera Obama eller Hillary i en tråd om pompeo och Trump.
Så den delen skippar jag, dock var ju Hillary ett utmärkt exempel på en hårt arbetande utrikesminister som lyckades plocka ned Bin laden bara i raden av lyckade saker.
Men sen även en del mindre lyckade saker, men det är så världen fungerar = det blir inte alltid som man vill.
Vilket vi även ser i dagens politik.

Svårt och ha en diskussion med en person som inte klarar av att sätta sig in i hela frågan.
Så dom diskussionerna för Pompeo lär bli väldigt konstiga, även om de kan vara överens om vad som ska göras till slut.

Politik är inte diktatur, det är samarbete.
Och blandar inte ihop nått, det är bara du som försöker få det till detta.

Muslim ban var olaglig, det var därför den fallerade.
Och efter två försök lyckades man med det man ville, vilket ALLA andra presidenter hade lyckats med första svängen om de ville ha en muslim-ban.
Dock var Trump så korkad att han berättade agendan, och det får han ta ansvar för.
Men kan man inte följa konstitutionen och dess lagar.
Muslimer bryr jag mig inte ett skit över, lika så med all annan religion.
Dock kan man ha åsikter för vissa individer av dessa.
Så varför tror du kan lägga den i munnen på mig som en åsikt?
Du måste väl lärt dig att jag inte går på såna simpla diskussionstekniker.

Jag hoppas att Pompeo får slippa blind lydnad, så han kan göra sitt avtryck i politiken.
Än sitta där som marionett, inget av detta hindrar nått.
Kanske om man är fast i nått svart och vitt tänk.
Politik är inte en person, då kallas det för diktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in