Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det är klart att de kommer att diskutera saker, men jag påminner återigen om att utrikesministerns roll är att genomdriva presidentens utrikespolitik. Om inte -- vilket du av någon anledning fått för dig -- så skulle han lika väl kunna sätta Obama eller Hillary på utrikesministerposten. Det är rent vansinne.
Du blandar ihop kabinettposter med senaten och kongressen. De senare är valda politiker och som sådana kan de göra som de vill. De som är anställda inom administrationen är en helt annan sak.
Jo, "the muslim-ban" t.ex.
Finns ingen poäng och diskutera Obama eller Hillary i en tråd om pompeo och Trump.
Så den delen skippar jag, dock var ju Hillary ett utmärkt exempel på en hårt arbetande utrikesminister som lyckades plocka ned Bin laden bara i raden av lyckade saker.
Men sen även en del mindre lyckade saker, men det är så världen fungerar = det blir inte alltid som man vill.
Vilket vi även ser i dagens politik.
Svårt och ha en diskussion med en person som inte klarar av att sätta sig in i hela frågan.
Så dom diskussionerna för Pompeo lär bli väldigt konstiga, även om de kan vara överens om vad som ska göras till slut.
Politik är inte diktatur, det är samarbete.
Och blandar inte ihop nått, det är bara du som försöker få det till detta.
Muslim ban var olaglig, det var därför den fallerade.
Och efter två försök lyckades man med det man ville, vilket ALLA andra presidenter hade lyckats med första svängen om de ville ha en muslim-ban.
Dock var Trump så korkad att han berättade agendan, och det får han ta ansvar för.
Men kan man inte följa konstitutionen och dess lagar.
Muslimer bryr jag mig inte ett skit över, lika så med all annan religion.
Dock kan man ha åsikter för vissa individer av dessa.
Så varför tror du kan lägga den i munnen på mig som en åsikt?
Du måste väl lärt dig att jag inte går på såna simpla diskussionstekniker.
Jag hoppas att Pompeo får slippa blind lydnad, så han kan göra sitt avtryck i politiken.
Än sitta där som marionett, inget av detta hindrar nått.
Kanske om man är fast i nått svart och vitt tänk.
Politik är inte en person, då kallas det för diktatur.