2018-03-14, 08:41
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Ser fram emot att se nästa officiella nyheter ang. Classic, känns som det var ett tag sen nu.
Hoppas vi får reda på vilka ändringar dom ska göra om dom nu över huvud taget ska göra några..
Hoppas de buffar raidsen lite i svårighetsgrad. Så de blir lite mer utmaning.
Varför tror folk att de ska göra ändringar hela tiden? De har ju redan sagt att det inte kommer några ändringar utöver det som hände i classic.
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Dom var inte länkade i Classic, det var först i patch 1.9 dom länkades. Innan det hade varje enskild stad sitt eget AH (vilket i sin tur ledde till att Ironforge och Orgrimmar snabbt blev dom stora hubbarna).

Gnomegirl, jag tror att det är en sån förändring det pratas om att man (Blizzard alltså) vill göra från början.

Edit: Hittade den här tråden på Battle.net. Listar stora förändringar i varje patch. Läsvärt.
Ja fast om de kom i patch 1.9 så fanns det i classic och kommer med största sannolikhet komma nu också.
Citera
2018-03-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Varför tror folk att de ska göra ändringar hela tiden? De har ju redan sagt att det inte kommer några ändringar utöver det som hände i classic.

Ja fast om de kom i patch 1.9 så fanns det i classic och kommer med största sannolikhet komma nu också.

Det är väl solklart varför folk tror att dom kommer att göra ändringar? Diskussionen, större delen av den, handlar ju om hur spelet ska släppas. Enligt patch 1.0, 1.12 eller en s.k. "Franken-patch". Ingen har ju sagt att spelet kommer släppas exakt hur det var den 23 november 2004.
Citera
2018-03-14, 17:12
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det är väl solklart varför folk tror att dom kommer att göra ändringar? Diskussionen, större delen av den, handlar ju om hur spelet ska släppas. Enligt patch 1.0, 1.12 eller en s.k. "Franken-patch". Ingen har ju sagt att spelet kommer släppas exakt hur det var den 23 november 2004.
Förstår inte varför folk tror blizzard kommer göra ändringar när de har sagt att de inte kommer göra det. Nee precis de enda sakerna de diskuterar är i vilken fas de ska släppa classic, och vilka funktioner som ska vara med. Men det handlar bara om förändringar som hände inom vanilla wow.
Citera
2018-03-14, 20:44
Medlem
glorups avatar
Finns det någon här som anser att naxxramas är tbc ? Förstår inte hur folk som gör det argumenterar för det. När jag spelade på vanilla privat servrar så var det ibland diskussioner i /1 & /2 i det här ämnet. Vet dock inte om dom som argumenterade för trollade dock..
Citera
2018-03-14, 22:15
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Finns det någon här som anser att naxxramas är tbc ? Förstår inte hur folk som gör det argumenterar för det. När jag spelade på vanilla privat servrar så var det ibland diskussioner i /1 & /2 i det här ämnet. Vet dock inte om dom som argumenterade för trollade dock..

Naxx släpptes ju pre tbc så varför skulle folk tro att det är tbc? Naxx fanns ju inte i tbc och kom tillbaka enklare i wotlk
Citera
2018-03-15, 08:48
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup

Det har ju varit lite av en meme det där med naxx. Att det tex inte fanns i vanilla utan kom i wotlk. Tror inte folk är så korkade att de inte vet hur det ligger till, utan det är mer trollande.
Citera
2018-03-15, 10:30
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
.

Ganska säker på att de sa att de ska titta över ifall de vill göra vissa ändringar då vanilla var väldigt obalanserat speciellt när det gällde de olika klasserna.. De har sagt att de ska se över om de ska ordna så att varje klass ska kunna vara mer spelbar, alltså med speccs etc..
Citera
2018-03-15, 11:05
Medlem
Citat:

Ganska säker på att de sa att de ska titta över ifall de vill göra vissa ändringar då vanilla var väldigt obalanserat speciellt när det gällde de olika klasserna.. De har sagt att de ska se över om de ska ordna så att varje klass ska kunna vara mer spelbar, alltså med speccs etc..

Detta är en av de få förändringar jag är positiv till!
Alla haters kommer säga "nej balansera inget" men 90% av dem spelade säkert Rogue eller warrior eller någon class som låg top i dps listan eller alltid var viable.

Det blir helt enkelt ett roligare spel om man bara ser till att vissa specs inte är helt värdelösa. Alla ska inte vara lika bra på allt och shamaner som healar ska inte vara lika starka på raw-healing som priest men tänk om man kunde köra pve med iaf NÅGOT annat spec än samma marksmanship som alla hunters tvingas köra?
Citera
2018-03-15, 11:09
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Detta är en av de få förändringar jag är positiv till!
Alla haters kommer säga "nej balansera inget" men 90% av dem spelade säkert Rogue eller warrior eller någon class som låg top i dps listan eller alltid var viable.

Det blir helt enkelt ett roligare spel om man bara ser till att vissa specs inte är helt värdelösa. Alla ska inte vara lika bra på allt och shamaner som healar ska inte vara lika starka på raw-healing som priest men tänk om man kunde köra pve med iaf NÅGOT annat spec än samma marksmanship som alla hunters tvingas köra?

Hunters är ju en klass som egentligen var helt värdelös i raid sammanhang, låg så långt efter alla klasser. Tranq och pulls var den simpla anledningen att man överhuvudtaget lät dem följa med.

Lite oklar dock till hur jag ställer mig till att balansera klasserna, det kommer inte tas emot bra av spelarbasen skulle jag tro.
Citera
2018-03-15, 12:43
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

De hoppas jag verkligen =)).. Vid eftertanke tror jag att de bör lägga in systemet LFG, de faktiskt väldigt bra system och gynnar communityn och oss spelare =). De man bör begränsa med de systemet de att jag tycker skall bara fungera för 5mans instancer inget annat. Dessutom tycker jag att man ska inte kunna trycka på LFG sedan köra instancer automatiskt, utan då tycker att man ska behöva rida ut till instancen. Jag vet att många tycker de här systemet inge bra, alls, men tänk efter? Sitta leta efter healers, och tanks eller dps i LFG chatten, de tog tid hitta spelare. Guilds fungerar väl leta instance grupper med också självklart, men de jag minns att många som skulle göra allt annat en köra instancer vissa timmar på dygnet då man kände för instancer.
Citera
2018-03-15, 12:55
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:

Nej det tror jag inte. Då får du länka intervju eller var de har sagt det.
Citera
2018-03-15, 13:07
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:

De har sagt att de vet att "Vanilla means Vanilla" (Källa: från ett Q&A med Ion), de har sagt att de ska börja med den gamla grafiken men att de kan gå över till den nya grafiken senare om det är vad spelarna vill (Källa: intervjun jag länkade någon sida tillbaka).

Det enda jag hört dom säga vad gäller ändringar/tillägg är att de ska försöka få in det nuvarande RealID-systemet, dvs att du kan nås från Launcher-chatten och att du kan chatta mellan alla spel (WoW, SC2, HotS, etc).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in