2018-03-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Det gick ju inte att fastställa om de var gömda eller om de hamnat där de låg pga av de stora vattenmassorna när u-båten sänktes. Finns länk i tråden någonstans i tråden till en dansk artikel.

Jag tror inte det är en slump att just trosorna och en hårtuss hamnade på ett ”säkert ställe”.

Han hade antagligen nog med tankeverksamhet att göra sig av med dessa med allt annat om han så velat. Men han ville spara troféerna.
Citera
2018-03-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Om vi bortser från den japanska turisten som hittades i bitar när PM var 15-16 år gammal, finns det några andra potentiella mord eller försvinnanden de senaste 2-3 åren som på allvar, inte bara spekulation, har variabler som ev, skulle kunna kopplas till PM som gärningsman?

Eftersom du citerar mig så känner jag mig uppmanad att svara...

Någon hobbydetektiv borde gräva i detta.

Merwinna skrev:

”På tal om tidigare mord, så är jag förvånad över att ingen har uppmärksammat den här upplysningen i Wired-artikeln:

https://www.wired.com/story/final-te...yage-nautilus/

He also availed himself of Travelgirls.com, a website that advertises meeting “thousands of adventurous girls who want to travel.”

Detta hade ju varit hans chans att få kontakt med unga kvinnor som ingen så noga visste var de uppehöll sig vilket datum, och i vilken stad de eventuellt försvann. Man undrar ju om han har gjort det..? Eller varför han INTE gjorde det, i stället för att ta en journalist som alla visste exakt var och när hon försvann, OM han nu måste göra det här alls..?”

Det är ett bra spår. Och det faller lustigt ihop med den japanska turisten.
Citera
2018-03-14, 15:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det där med öronen har du fått om bakfoten, de måste opereras. Nu är det ju inte öronen som är det största problemet med PM.
Hellre en obegåvad unge alla dar i veckan. Dessutom finns det många begåvningar/förmågor jag sätter högre än de matematiska. Empati och ödmjukhet till exempel.

Har du känt på ett spädbarns öron någon gång? De är så mjuka att det nästan inte ens är brosk ännu. De är mycket formbara. Man gjorde så förr och det funkade. Men nu kanske BVC skulle reagera, jag vet faktiskt inte. Nackdelen med att operera är att man måste vänta så länge, och barnet måste gå till skolan med sina vingmuttrar...

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, jag bara spekulerar lite (som vanligt ), men han hadde ju bookat en tur med DK dagen efter. At tvetta en hel ubåt på insidan är vel endå "jobb för två".

Aha, du menar att D skulle fått hjälpa till att skura upp efter hans urspårade sexorgie med en annan kvinna..? Ja, vem vet - hon skulle kanske ha ställt upp på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag siar om att en kvinna önskar ett giftermål mellan två grandiosa psykopater.

Hon sitter på ett kvinnofängelse i Sverige och kämpar för IBIC (Interners Behov I Centrum) samtidigt som hon skriver milslånga hopkok med recept, olika affärsidéer, mutförslag, manus till filmer och förslag om giftermål till den ena loosern efter den andra samtidigt som hon uppvaktar Madsen med sitt symbolspråk. Hon tror sig kunna komma i förbund med Madsen.

Han tycker dock att denna kvinna är helt ointressant. Hon är inte tillräckligt intelligent för honom och dessutom har hon använt hjälp av andra till sina mord. Han har däremot gjort allt på egen hand. Ingen annan än han har modet att göra det han gjorde. Kvinnan i Sverige kan ju inte ens se blod, men han kan minsann stycka en människa för att städa bort spår efter sina lustövningar.

De har dock något gemensamt och det är en form av klantig otur i mordsammanhang. Madsen räknade inte med att alla Kims kroppsdelar skulle hittas. Nog fanns Kims ande med och såg till detta.
Kvinnan åkte dit på sina egna ord i avlyssningar och alla tokiga lappar hon skrivit. Såna misstag kommer man dock inte finna vad det gäller Madsen. Han gifter nog hellre om sig med Kim journalist-vän som han redan förklarat vara "all yours" och vill träffa.

Fast det där finns det ju inga källor alls för. Varför hittar du på saker helt utan grund?

Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Exakt. Att de har ihjäl folk lite då och då pga sexuella perversioner får man tåla..

Fast det finns inte en gen som får folk att döda andra p.g.a. sexuella perversioner. Utan det är i så fall en samverkan av arv och miljö. Alla möjliga gener finns naturligtvis i omlopp, men det är ytterst sällan det går så snett.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är din definition av säker sex att man går till en läkare innan?

Nej, men detta att det var ett speciellt tillfälle när de skulle ha sex utan kondom, och att de då gick och kollade sig för sjukdomar innan, visar ju att de brukade ha sex med kondom, och att de förstod detta med sjukdomar och tog ansvar för det. Det är väl positivt - om folk nu måste leva promiskuöst överhuvudtaget? Jag gissar för övrigt att kondom är ett krav på de där sexklubbarna.

Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Nej motorn är inte förstörd. Men ett sådant test skulle inte tillföra något till domstolen mer än en massa tramsande hit och dit vilket den begåvade styckaren borde ha kunnat räkna ut för länge sedan.

Dock är det här ett rättsfall som kommer att diskuteras i hundratals år, och då blir det konstigt om de test som skulle kunna göras nu (men inte om 40 år när den definitivt rostat sönder) inte har blivit gjorda. Bara för att någon tyckte att det var onödigt besvär. Det känns heller inte rättssäkert. Har inte hört något från domstolen om hur det blir med testet, någon annan som har..? Dagarna går ju nu och dom faller den 24:de april, det är bråttom.
Citera
2018-03-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Om vi bortser från den japanska turisten som hittades i bitar när PM var 15-16 år gammal, finns det några andra potentiella mord eller försvinnanden de senaste 2-3 åren som på allvar, inte bara spekulation, har variabler som ev, skulle kunna kopplas till PM som gärningsman?

På baggrund af alle de skøre teorier, der er fremlagt i tråden, tror jeg, at PM også sidder på Mockfjärdsrevolvern.
Citera
2018-03-14, 15:31
Medlem
Citat:
Det stämmer nog det han förklarade där. Han förstod vel att det inte skulle löna sig att ljuga om just detta. Mycket erfaren lögnare som han är.

Han bytte tydligen overall, ändå var den han hade på sig full av blodspår och benfragment. Den andra måste ha varit rejält nersölad
Var tog den vägen? Sänkte han den?
Citera
2018-03-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Spännande tanke. Freya är Madsens trofégömma Polisen får kanske söka en gång till. Om inte minnet sviker mig nu, så var det en speciell plats på Freya som betydde mycket för PM. En strippa eller dominatrix hade vidrört något ombord. Hur som helst är det lite skumt med sänkningen tycker jag.
Tror det var på Nautilus?
Citera
2018-03-14, 15:54
Medlem
Citat:
Enligt hans halvbror Benny går PM inte efter klockan. Kanske PM blev överraskad av gryningen?

Han hade väldig ordning i verkstan. Hans frustration och vredesutbrott när han inte fann ett verktyg under arbetet tyder på att han har svårt att hantera kaos. Så det var kanske kombinationen där -att inte hålla koll på tiden samt oredan/kaoset i det lilla trånga utrymmet som gjorde att det tycks oplanerat samt improviserat.
Men som du säger, han klarade inte av att tänka på alla "detaljer". Som att tvätta sig med tvål och vatten i ansiktet.

Antagligen var det han själv som förlagt verktyget. Och blir obehagligt arg som går ut över andra. Har en sån chef.
Citera
2018-03-14, 15:58
Medlem
Citat:
Men det har ju framkommit nya uppgifter nu. Att trosor,strumpbyxor/leggings samt 4 avskurna/klippta hårslingor låg gömda under en metallplatta/eller flera metallplattor.

"Ett nytt foto visar massivt av blod på en av golvbrädorna i mässen, precis som blodet som hittades på toaletten. Under en metallplatta hittade polis tekniker ett par svarta spetskantade trosor som tillhörde Kim Wall. Ett par svarta strumpbyxor/tights återfanns också. De var vända på avigsidan och hade flera skador. "live bt"

"Då man lyfter metallplattorna som utgör botten av ubåten, hittar teknikerna ett par svarta damtrosor. Enligt åklagaren har Peter Madsen medgett att det är Kim Walls trosor.- Trosorna har flera skador,konstaterar åklagaren.
Dessutom finns det också några svarta strumpbyxor som har blivit vända ut och in och hårslingor som verkar vara avskurna eller avklippta, säger åklagaren. "live eb"
Tror att dom medvetet utelämnade exakt var trosorna låg för att låta honom komma med en förklaring. Som dom nu kan slå hål på.
Citera
2018-03-14, 16:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nej, jag bara spekulerar lite (som vanligt ), men han hadde ju bookat en tur med DK dagen efter. At tvetta en hel ubåt på insidan är vel endå "jobb för två".
Lite svårt i högklackat dock.
Citera
2018-03-14, 16:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle ungen bli begåvad?
Enligt psykundersökningen var PM normalbegåvad, men störd långt bortom det normala.

https://ekstrabladet.dk/112/mentalundersoegelse-madsen-fremstaar-svaert-seksuelt-afvigende/7069172

"I konklusionen, som anklageren kort refererede under sin forelæggelse, beskrives han som 'polymorf' og fremstår pervers og svært seksuelt afvigende. Det fremgår desuden, at han er en velbegavet mand, men udviser narcissistiske og psykopatiske træk."

Nejdå, högbegåvad. Men jag såg att de svenska tidningarna hade ändrat till "normalbegåvad" för att styra våra tankar om honom. Man måste alltid vara på sin vakt mot det.
Citera
2018-03-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://ekstrabladet.dk/112/mentalundersoegelse-madsen-fremstaar-svaert-seksuelt-afvigende/7069172

Nejdå, högbegåvad. Men jag såg att de svenska tidningarna hade ändrat till "normalbegåvad" för att styra våra tankar om honom. Man måste alltid vara på sin vakt mot det.

Godt at være opmærksom på dets filterbobler, men som så mange overarbejde, går det galt, og talentet går i vanvid.
Citera
2018-03-14, 16:17
Medlem
Merwinnas avatar
Nu såg jag förresten något konstigt. Och kanske hoppingivande..? På Danmarks centrala verksamhetsregister finns RML kvar! Och dess status står som "normal". Kan det vara så att de ändå "are holding out for" Madsens frisläppande? Dock måste ju adressen vara fel, för den hangaren är ju uthyrd till någon annan nu.

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=36048107&soeg=Re fshale%C3%B8en+185+1433+K%C3%B8benhavn+K&type=Alle

RAKETMADSENS RUMLABORATORIUM ApS
CVR-nummer
36048107
Adresse
Refshaleøen 185
Postnummer og by
1433 København K
Startdato
16.07.2014
Virksomhedsform
Anpartsselskab
Reklamebeskyttelse
Nej
Status
Normal

Madsen står fortfarande som VD och firmatecknare, men hans adress står som okänd. Nåja, SÅ okänd är den ju inte!

Tegningsregel
Selskabet tegnes af direktøren.

Direktion
Peter Langkjær Madsen
Københavns Kommune 2
9999 Ukendt

Stiftere
GEORG POUL ARTMANN HOLDING ApS
c/o Adv.fa. Jesper Rasmussen
Havnegade 41, 1.
1058 København K

Här kan man även gå tillbaka i tiden, och 2014 var M folkbokförd hos en kvinna som hette Eva Maria Lund. Det är lite konstigt, för då var han ju gift! Men å andra sidan hade han ju bott ihop med DK också under ett år under äktenskapet...

Direktion:
Peter Langkjær Madsen, c/o Eva Maria H. Lund, Istedgade 96, 04. tv., 1650 København V, den 16.07.2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in