Citat:
Han ville nog också försäkra sig om att han var kapabel att skapa helvetet på jorden för en annan människa, där i sin ubåt. Helvetet inifrån. För det var ju det han gjorde, för Kim.
Djävulsk sadistisk njutning för egen del, djävulskt lidande och död för Kims del.
Det finns en dikt av Edith Södergran som jag tycker beskriver Madsens tankar och sätt att vara ganska bra. Den heter "Helvetet";
O vad helvetet är härligt!
I helvetet talar ingen om döden.
Helvetet är murat i jordens innandöme
och smyckat med glödande blommor...
I helvetet säger ingen ett tomt ord...
I helvetet har ingen druckit och ingen har sovit
och ingen vilar och ingen sitter stilla.
I helvetet talar ingen, men alla skrika,
där äro tårar icke tårar och alla sorger äro utan kraft.
I helvetet blir ingen sjuk och ingen tröttnar.
Helvetet är oföränderligt och evigt.
Tänkte på det underliga han sa i början, när han "efter olyckan med luckan fick sjöbegrava henne";
”Raket-Madsen dog den 10 augusti om aftonen”.
Pratar om sig själv som om han vore något upphöjt väsen, någon högre makt, som "nu dog".
Förutom eländig självömkan och att sätta fokus på sig själv, som vanligt, blir det också som att han då befriar sig själv från allt ansvar från misslyckanden som raketforskare m.m. Han behöver aldrig erkänna sig besegrad eller misslyckad för där "dog Raket-Madsen".
Djävulsk sadistisk njutning för egen del, djävulskt lidande och död för Kims del.
Det finns en dikt av Edith Södergran som jag tycker beskriver Madsens tankar och sätt att vara ganska bra. Den heter "Helvetet";
O vad helvetet är härligt!
I helvetet talar ingen om döden.
Helvetet är murat i jordens innandöme
och smyckat med glödande blommor...
I helvetet säger ingen ett tomt ord...
I helvetet har ingen druckit och ingen har sovit
och ingen vilar och ingen sitter stilla.
I helvetet talar ingen, men alla skrika,
där äro tårar icke tårar och alla sorger äro utan kraft.
I helvetet blir ingen sjuk och ingen tröttnar.
Helvetet är oföränderligt och evigt.
Tänkte på det underliga han sa i början, när han "efter olyckan med luckan fick sjöbegrava henne";
”Raket-Madsen dog den 10 augusti om aftonen”.
Pratar om sig själv som om han vore något upphöjt väsen, någon högre makt, som "nu dog".
Förutom eländig självömkan och att sätta fokus på sig själv, som vanligt, blir det också som att han då befriar sig själv från allt ansvar från misslyckanden som raketforskare m.m. Han behöver aldrig erkänna sig besegrad eller misslyckad för där "dog Raket-Madsen".
Ja han sa ju också att han dog, ekonomisk, 2008 när domen att betala 800.000 kom. Inte precis som man brukar uttrycka sig.
Polisen får kanske söka en gång till. Om inte minnet sviker mig nu, så var det en speciell plats på Freya som betydde mycket för PM. En strippa eller dominatrix hade vidrört något ombord. Hur som helst är det lite skumt med sänkningen tycker jag.