2018-03-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Skitsnack. Du står på ett gungfly. Du menar att PM:s psykopatgener kommer från fadern. Sedan talar du om att fadern är svartsjuk. Du sätter likhetstecken mellan att vara nazist och att vara psykopat. Suck. Du verkar självlärd på ett sätt som antyder selektering av info i riktningar som du själv bestämmer. Totalt fel ute är du, tillsammans med kära Otto. Förmodligen är du väl övertygad om att Trump är psykopat? Eller?

Jag vill inte lägga mig i er lilla dispyt. Men angående Trump.
Psykiatriker brukar (får inte) ställa diagnos på distans. Ändå har psykiatriker från alla jordens hörn nästan, gjort det. För att de anser att det är deras skyldighet att varna för DT. Det finns så mycket inspelat material om Trump att tillgå, att det låter sig göras menar de.
Här är en känd Svensk psykiatriker tom.som sällat sig till skaran.
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/01/30/claes-andersson-trump-ar-narcissistisk-psykopat

Ja,kära Trollet. Om du vill se mig tugga i mig dina diskvantar får du allt komma med ett litet belägg för att det var PMs morsa som bar på arvet. När det gäller farsan finns det många orossignaler från källor.
PMs tre halvbröder,1 st granne tex. Sedan det faktum att han tvingar en 6-åring att välja mellan honom själv och sin mor och sina syskon. Hur grymt,oempatiskt är inte det? En liten 6-åring!?? Som om inte bara en skilsmässa mellan föräldrarna var förskräckligt svårt nog.
Citera
2018-03-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Åter till PM. Han ser sig som en sorts Mastermind.
Han ser sig som förmer än en vanlig psykopat som sprider sin säd överallt via att vara promiskuös.
Han har ett undergångstänk och ska rädda världen..." Citerat develi.
Undrar om han har barn
Enligt egen utsaga har han "klarat sig undan från att gå och dra en barnvagn". (PMs blogg)
Jag tror inte han är typen som vill ha besväret med att ta hand om ett barn. Men han är absolut storhetsvansinnig nog att bli spermadonator och sprida sina arvsanlag hej vilt. Bara han själv slipper att ta ansvaret för sin avkomma.
Hoppas att de superkollar sina spermadonatorer i Köpenhamn nu.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-14 kl. 02:20.
Citera
2018-03-14, 03:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
För en tid sen diskuterade vi här i tråden en artikel på Madsens blog som kallades, "himmel och helvete".
Allt lite konstigt att en person som väl påstår sig vara icke troende intresserar sig så pass
mycket för denna himmel och detta helvete.
Eller han kanske i själva verket tror så in i helvete...
Och han är livrädd för att hamna däruppe bland de trista änglarna med sina harpor...inte
det minsta plåtskrammel heller lär det vara, bara frånvaron av nåt sånt utgör ju rena
katastrofen för en sån älskare av oväsen som han lär vara.
Nej, han vill absolut inte komma dit, då tråkas han ihjäl (fast man kan väl inte dö mer än
en gång? ).
Så för att se till så att han säkert hamnar någon helt annanstans, djupt där nere alltså där
det eldas dygnet runt och man lever rövare och har sig så det står härliga till och
ingen riskerar att gäspa av leda, gör han det absolut värsta en människa på jorden
kan göra; tar någon annans liv.
Ja, nog fan har han nu skaffat sig "meriter" för att platsa på det där andra stället, det som
andra kan frukta värre än nåt annat.

Fast vad var det nu Jean Paul Sartre skrev en gång: Jo, "Hell is other people".

Det är här allt finns. Medan vi är här och lever våra liv. Det är människor som skapar
himlar och helveten åt varandra.
"Helvetet är andra människor".
Det fick Kim Wall verkligen erfara dessvärre.
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-14 kl. 03:36.
Citera
2018-03-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det där leendet kan nog sorteras i facket 'inadekvata sociala signaler'. PM lever på planeten Aspie, och gissar vad andra vill se, eller glömmer sig totalt, och framstår som småkonstig, eller rent av bisarr. Jag vill minnas att Wittgenstein (en annan välkänd aspie) betedde sig på liknande sätt. Hans skämt föll platt, han log på fel ställe osv.
Den första föreläsningen med PM (nätet) som jag såg,så betedde han sig udda.

Det var inte särskilt mycket publik alls(många tomma bänkrader)men när han kom in applåderade den lilla publiken artigt,varpå PM sa typ,- Tack!-Jag känner mig som en rockstjärna.- Nu väntar vi bara på min gitarr (spelar lite luftgitarr medans han ser sig om efter gitarren). Publiken sitter knäpptyst ??? Och sedan började han själv fnysa/frusta åt sitt lilla skämt som ingen förstod.
En blandning av narcissism och asperger?
Citera
2018-03-14, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Det var inte särskilt mycket publik alls(många tomma bänkrader)men när han kom in applåderade den lilla publiken artigt,varpå PM sa typ,- Tack!-Jag känner mig som en rockstjärna.- Nu väntar vi bara på min gitarr (spelar lite luftgitarr medans han ser sig om efter gitarren). Publiken sitter knäpptyst ??? Och sedan började han själv fnysa/frusta åt sitt lilla skämt som ingen förstod.

Ja ja ha ha, det är precis så jag menar...

Fantastiskt. Han skämtar om tyskarna och deras raketer åxo, inför publik, och varken han själv eller publiken skrattar.

Jag minns inte var och när, tyvärr...

Madsen är född i en bubbla.

Och ubåten var väl en förlängning av hans medvetande.
Citera
2018-03-14, 05:45
Medlem
Citat:
Misstanken om att PM hade tagit troféer har varit med i tråden hela tiden. Men också tanken om att han i tidsbrist och pga utmattning slarvade på slutet med smågrejer. Men det här (med reservation) indikerar starkt på att PM trodde att han kanske skulle komma undan. Och själv bärga Nautilus. Medans polisen letade efter KiM skulle PM dyka ned och kolla läget (och samtidigt hämtat troféerna). Om det här verkligen stämmer är det seriemördar-profil på Madsen. Jag förmodar att polisen letat på samtliga adresser med anknytning till PM efter liknande troféer.
Nu sprang visst fantasin iväg med mig igen.

Han planerar i stora drag och lite hit och dit. Men klarar inte att tänka på alla detaljer. Och drivs av impuls. När han satt i båten efter att ha blivit "räddad" ville han inte prata utan behövde "gå in i sig själv" eller hur han uttryckte det. Det är så skådespelare brukar göra.
Citera
2018-03-14, 05:55
Medlem
Citat:
Enligt egen utsaga har han "klarat sig undan från att gå och dra en barnvagn". (PMs blogg)
Jag tror inte han är typen som vill ha besväret med att ta hand om ett barn. Men han är absolut storhetsvansinnig nog att bli spermadonator och sprida sina arvsanlag hej vilt. Bara han själv slipper att ta ansvaret för sin avkomma.
Hoppas att de superkollar sina spermadonatorer i Köpenhamn nu.
Var hittar man hans blogg? Han har ju den rymdbloggen, men där hittar jag inte liknande personliga utlägg.
Citera
2018-03-14, 06:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Allt lite konstigt att en person som väl påstår sig vara icke troende intresserar sig så pass
mycket för denna himmel och detta helvete.
Eller han kanske i själva verket tror så in i helvete...
Och han är livrädd för att hamna däruppe bland de trista änglarna med sina harpor...inte
det minsta plåtskrammel heller lär det vara, bara frånvaron av nåt sånt utgör ju rena
katastrofen för en sån älskare av oväsen som han lär vara.
Nej, han vill absolut inte komma dit, då tråkas han ihjäl (fast man kan väl inte dö mer än
en gång? ).
Så för att se till så att han säkert hamnar någon helt annanstans, djupt där nere alltså där
det eldas dygnet runt och man lever rövare och har sig så det står härliga till och
ingen riskerar att gäspa av leda, gör han det absolut värsta en människa på jorden
kan göra; tar någon annans liv.
Ja, nog fan har han nu skaffat sig "meriter" för att platsa på det där andra stället, det som
andra kan frukta värre än nåt annat.

Fast vad var det nu Jean Paul Sartre skrev en gång: Jo, "Hell is other people".

Det är här allt finns. Medan vi är här och lever våra liv. Det är människor som skapar
himlar och helveten åt varandra.
"Helvetet är andra människor".
Det fick Kim Wall verkligen erfara dessvärre.
Han ville nog också försäkra sig om att han var kapabel att skapa helvetet på jorden för en annan människa, där i sin ubåt. Helvetet inifrån. För det var ju det han gjorde, för Kim.
Djävulsk sadistisk njutning för egen del, djävulskt lidande och död för Kims del.

Det finns en dikt av Edith Södergran som jag tycker beskriver Madsens tankar och sätt att vara ganska bra. Den heter "Helvetet";

O vad helvetet är härligt!
I helvetet talar ingen om döden.
Helvetet är murat i jordens innandöme
och smyckat med glödande blommor...
I helvetet säger ingen ett tomt ord...
I helvetet har ingen druckit och ingen har sovit
och ingen vilar och ingen sitter stilla.
I helvetet talar ingen, men alla skrika,
där äro tårar icke tårar och alla sorger äro utan kraft.
I helvetet blir ingen sjuk och ingen tröttnar.
Helvetet är oföränderligt och evigt.

Tänkte på det underliga han sa i början, när han "efter olyckan med luckan fick sjöbegrava henne";
”Raket-Madsen dog den 10 augusti om aftonen”.
Pratar om sig själv som om han vore något upphöjt väsen, någon högre makt, som "nu dog".
Förutom eländig självömkan och att sätta fokus på sig själv, som vanligt, blir det också som att han då befriar sig själv från allt ansvar från misslyckanden som raketforskare m.m. Han behöver aldrig erkänna sig besegrad eller misslyckad för där "dog Raket-Madsen".
Citera
2018-03-14, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han har sänkt sin bäbis innan för mindre allvarliga saker än detta. Han verkar också se Nautilus som en förbannelse, att den inte helt uppfyller det han ursprungligen haft visioner om.

PM är mannen som går vidare - han bygger en fjärde. Nåt storslaget vackert i ubåtsväg som får omgivningen att häpna. Som en Fenix som reser sig ur askan.

Kanske ligger nån trofe i den andra båten gömd vem vet
Citera
2018-03-14, 06:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Det där vore kul att kolla på, du har möjligen ingen länk till den föreläsningen?
Citera
2018-03-14, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det där vore kul att kolla på, du har möjligen ingen länk till den föreläsningen?
Nej,det var på Youtube. I början var det överskådligt. Det fanns inte så många PM-videos då.
Nu svämmar det väl över på Youtube.
Citera
2018-03-14, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Var hittar man hans blogg? Han har ju den rymdbloggen, men där hittar jag inte liknande personliga utlägg.

De finns där på ingeniören, t ex en bloggpost där han pratar om döden och dödsinsikt, hittar tyvärr inte den nu men den finns här i tråden.
Här ett annat exempel:https://ing.dk/blog/overlever-du-bare-eller-lever-du-du-gaercelle-eller-menneske-174426
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in