2018-03-13, 19:46
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
"troligtvis" "våldtagit" "ett flertal" – alla högertrolls förhoppningar om att ett av deras hatobjekt nu ska kölhalas (ytterligare) tar allt mer hypotetiska former.

Jag förstår att det är jobbigt att erkänna men ni har verkligen inte torrt om fötterna. (Förhoppningar och önsketänkande räknas inte i rättegångar, ni förstår det va?)

Jag tror att FV kommer att få någon form av upprättelse men han kommer inte kunna utöva sitt yrke längre pga alla troll på Twitter etc som inte kommer att lämna honom ifred alldeles oavsett vad.

En sak jag tycker är intressant är hur många tycker att det är helfestligt att alla från Timell till Virtanen (nej de är verkligen olika) åkt dit i #metoo-hetsen, att man ser en allmän skadeglädje att kändisar/framgångsrika män åkt dit, att en massa mediamän (potentiellt) visat sig vara svin? Är det för att det på något märkligt sätt legitimerar andra svin? Är det helt enkelt så att det anses positivt att SD-riksdagsledamöter och andra kriminella element plötsligt får lite lugn när de delar spalterna och skvallersajterna med "helt vanliga", ja till och med vänster-märkta, kändisar?

Är det helt enkelt ……… vågar jag säga det ………? Den åh-så-svenska avundsjukan som gör sig påmind, igen?

Du blir alltmer desperat i ditt försvar av denne dubbelmoralens främsta företrädare. Just dubbelmoralen är orsaken till hans fall, inte att han dömts för brott. En man som trumpetar ut sina feministiska böjelser, samtidigt som han trakasserar en kvinna som kommer tillbaka från mammaledighet genom att upprepat fråga henne "om hon är slapp i fittan", saknar medvetenhet om vad som byggt hans karriär.
Citera
2018-03-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Är det inte rätt många som har nämnt för dig att du försöker förvilla med hjälp av rykten och en rapport du inte läst. Ingen vet vad dessa kvinnor har sagt eller att de uppenbart inte har anklagat honom för våldtäkt.

Du vet förresten att det bara är ledarredaktionen på AB som fortfarande är LO styrd, resten av tidningen är norskt kommersiell med samma ägare som Svd (som de flesta skulle säga är höger). Alla de 12 kvinnorna jobbar inte på ledarredaktionen så med din logik är de då inte trovärdiga.

Måste korrigera här. Största ägarblocket i Schipstedt är en samling Wall-street banker mm som av en ren händelse alla har ungefär lika stora ägarandelar. De har något över 30 % tillsammans.

Deras agenda är inte höger konservativ om det är vad som avses.
Citera
2018-03-13, 19:58
Medlem
Citat:
"troligtvis" "våldtagit" "ett flertal" – alla högertrolls förhoppningar om att ett av deras hatobjekt nu ska kölhalas (ytterligare) tar allt mer hypotetiska former.

Jag förstår att det är jobbigt att erkänna men ni har verkligen inte torrt om fötterna. (Förhoppningar och önsketänkande räknas inte i rättegångar, ni förstår det va?)

Jag tror att FV kommer att få någon form av upprättelse men han kommer inte kunna utöva sitt yrke längre pga alla troll på Twitter etc som inte kommer att lämna honom ifred alldeles oavsett vad.

En sak jag tycker är intressant är hur många tycker att det är helfestligt att alla från Timell till Virtanen (nej de är verkligen olika) åkt dit i #metoo-hetsen, att man ser en allmän skadeglädje att kändisar/framgångsrika män åkt dit, att en massa mediamän (potentiellt) visat sig vara svin? Är det för att det på något märkligt sätt legitimerar andra svin? Är det helt enkelt så att det anses positivt att SD-riksdagsledamöter och andra kriminella element plötsligt får lite lugn när de delar spalterna och skvallersajterna med "helt vanliga", ja till och med vänster-märkta, kändisar?

Är det helt enkelt ……… vågar jag säga det ………? Den åh-så-svenska avundsjukan som gör sig påmind, igen?

Han blev väl snabbavvecklad från Aftonbladet? Varför blev han det?
Citera
2018-03-13, 20:00
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Måste korrigera här. Största ägarblocket i Schipstedt är en samling Wall-street banker mm som av en ren händelse alla har ungefär lika stora ägarandelar. De har något över 30 % tillsammans.

Deras agenda är inte höger konservativ om det är vad som avses.

My bad, jag trodde Schipstedt var ett norskt företag. Jag ville säga att deras agenda är strikt kommersiell inte något annat.
Senast redigerad av MadBalt 2018-03-13 kl. 20:04.
Citera
2018-03-13, 20:02
Medlem
Citat:
My bad, jag trodde Schipstedt var ett norskt företag. Jag ville säga att deras agenda är strikt kommersiel inte något annat.

Den är nog något annat (och kommersiell)....
Citera
2018-03-13, 20:05
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Du blir alltmer desperat i ditt försvar av denne dubbelmoralens främsta företrädare. Just dubbelmoralen är orsaken till hans fall, inte att han dömts för brott. En man som trumpetar ut sina feministiska böjelser, samtidigt som han trakasserar en kvinna som kommer tillbaka från mammaledighet genom att upprepat fråga henne "om hon är slapp i fittan", saknar medvetenhet om vad som byggt hans karriär.

Desperat? Hur …*menar du nu?

Apropå det där citatet så … jag vet inte. Inte supertråkigt, det tycker jag inte. Sorry. Lite grovt och kanske omdömeslöst men … ja. Så vi har väl olika smärt-/chocktrösklar.

Nu handlade detta dock inte om omdömeslöshet va utan om huruvida han våldtagit CW/någon …
Citera
2018-03-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Att han var osympatisk på jobbet eller sagt sexistiska saker är väl rätt annorlunda än att ha våldtagit och drogat någon? Finns det nån annan än Wallin som kommit med våldtäktsanklagelse?

Ja han är polisanmäld för två våldtäkter, CW's och en till som lades ner pga att preskriptionstiden passerat.
Citera
2018-03-13, 20:11
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Han blev väl snabbavvecklad från Aftonbladet? Varför blev han det?

För många medarbetare som vittnade om omdömeslöst beteende ej förenligt med kulturradikalism.

Läs: VÄRDEGRUNDEN
Citera
2018-03-13, 20:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Vad i helskotta har SD med saken att göra? Virtanen blev sänkt av andra vänster-märkta så förstår inte detta iver med att blanda in SD har med saken att göra. Inte så det var någon SD-kampanj för att nu ska just Virtanen sättas dit och man värvade Cissi Wallin för att göra det. Sedan har det varit en SD-ledamot...

Det stämmer Virtanen kommer ha svårt att utöva sitt gamla yrke med det kommer inte bero på att högertroll kommer infektera allt han vågar sig på att göra i framtiden offentligt med att tvittra. Nej det kommer såklart röra sig om mest CWs fans och kvinnor som tycker att denna man inte har i det offentliga att göra efter att ett dussin antal kvinnor anklagat honom för dumheter. Orättvist eller ej handlar det liksom inte om. Det är bara så det är. Virtanen kommer ses av kvinnor som en våldtäktsman och slusk.
Citera
2018-03-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ingen har tvingat dig att behöva "upprepa"

Det är inget bevis för att anklagelserna är sanna, polisen begår massvis med misstag vilket även du borde ha lärt dig vid det här laget. Är du dum på riktigt?

Jag har aldrig påstått att det är ett bevis, jag adresserar de som påstår att det är ett bevis på motsatsen

Citat:
Härrör inte anklagelsen från en tid (2006) då CW var inne i ett missbruk av alkohol? Är hon inte nykter alkoholist idag? Går det att utesluta att hennes minnesbilder kan vara avtrubbade av detta missbruk? Samtidigt borde hennes sjukliga fixering vid FV kanske gå att bota? Din också kanske?

Hon är inte nykter alkoholist, men självklart har hon minnesluckor eftersom hon blev drogad. Läs förundersökningen.

Citat:
Därför hämnas man via media istället och utslungar obevisade anklagelser när man inte får som man vill den andra vägen för där blev det stopp!

Varför är det så främmande för dig att kvinnorna skulle tala sanning? Utgår du alltid från att kvinnor ljuger?

Citat:
Med din bakåtvända logik så är personerna i många nedlagda ärenden skyldiga hur som helst eftersom personerna inte är friade i rätten?

Självklart finns det många skyldiga som går fria i brist på bevis, är du så naiv?
Citera
2018-03-13, 20:53
Medlem
Citat:

Jag röstar på Socialdemokraterna. Mitt agg mot FV grundar sig i hans hyckleri och bevisat sviniga kvinnosyn. Sedan är jag mot bakgrund av de vittesmål vi hört övertygad om att han även begått allvarliga sexuella brott.
Citera
2018-03-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ni två verkar inte helt hänga med på hur rättssystemet fungerar i Sverige. Men så här är det: man är betraktad som oskyldig till motsatsen är bevisad.

Polisen har utrett Wallins anklagelser mot Virtanen och funnit att dessa inte kan beläggas alltså är Virtanen oskyldig. Detta betyder i sin tur att man avfärdat Wallins anklagelser och anser dessa är falska (obevisbara). Notera att om man ansett dem sanna (d.v.s. bevisbara) så hade åklagare tagit detta till rättegång. Jfr, med Timell fallet där polis och åklagare tror på målsägandens berättelse som sann till skillnad från detta fall där man inte tror på Wallin.

Det är du som inte har koll på hur rättsystemet fungerar. Ja, man ska betraktas oskyldig tills motsatsen bevisats. Det betyder ju inte att man är det, och det är det vi spekulerar om i den här tråden.

Du har helt fel angående vad polisen och åklagaren anser om Wallins anklagelser. För det första, polisen tycker inget alls, det ingår inte i deras uppdrag. Det är åklagaren som tar ställning till om bevisen är tillräckligt starka för att kunna leda till fällande dom i rättegång. De var de inte i det här fallet, men det betyder INTE att åklagaren anser att anklagelserna är falska. Tvärtom ansåg han dem trovärdiga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in