2018-03-13, 00:14
Medlem
"Fredrik Virtanen måste få upprättelse"

Det vore valdigt intressant att fa en exakt defintition pa vad du menar med
"upprattelse" for just honom - andra den har typen av "manniskor", ska dessa ocksa fa "upprattelse"???
Senast redigerad av Parsons 2018-03-13 kl. 00:17.
Citera
2018-03-13, 00:29
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Precis som Enoch Thulin säger samt att Aftonbladet kunde knappast låta Virtanen fortsätta skriva på ledarsidan med trovärdigheten i behåll. Virtanen skrev bland annat ledarkrönikor ur ett feministiskt perspektiv samtidigt som ryktena gick om att han var en ful gubbe som inte behandlade kvinnor väl.

Precis som du säger, trycket blev nog för stort. För det här var känt sedan tidigare, men då stod ord mot ord och Virtanen och polisutredningen lades ned, så Aftonbladet ansåg då att de inte kunde göra något. Sex år senare blev uppmärksamheten när han pekades ut så mycket större och Aftonbladet kunde inte längre försvara honom. Men vad hade egentligen förändrats under de sex åren? Ingenting, men nu var Aftonbladet tvungna att offra honom även om det säkert kostade några årslöner. Lite hyckleri kan man tycka.

Enligt honom själv hade han väl bytt livsstil, lugnat ner sig, blivit familjefar osv. Det med Cissi Wallin hände väl för en femton år sen? De andra kvinnorna vet jag inget om.
Det här hade nog inte kunnat hända före metoo. Oavsett vad man tycker om det alltså.
Citera
2018-03-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Enligt honom själv hade han väl bytt livsstil, lugnat ner sig, blivit familjefar osv. Det med Cissi Wallin hände väl för en femton år sen? De andra kvinnorna vet jag inget om.
Det här hade nog inte kunnat hända före metoo. Oavsett vad man tycker om det alltså.
Hans karriär (mest betald SD-bashing numera och flyktingfjanterier) är i alla fall stendöd, och ingen är väl ledsen för det? Andra idiotjournalister till varnagel.
Citera
2018-03-13, 01:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nostradamos
Det börjar bli smått tröttsamt att behöva upprepa detta för alla juridikanalfabeter här:

Ingen har tvingat dig att behöva "upprepa"

Citat:
Nej, polisen har inte avfärdat Cissis anklagelse.

Det är inget bevis för att anklagelserna är sanna, polisen begår massvis med misstag vilket även du borde ha lärt dig vid det här laget. Är du dum på riktigt?

Citat:
Tvärtom, enligt förundersökningen fann de den trovärdig.

Härrör inte anklagelsen från en tid (2006) då CW var inne i ett missbruk av alkohol? Är hon inte nykter alkoholist idag? Går det att utesluta att hennes minnesbilder kan vara avtrubbade av detta missbruk? Samtidigt borde hennes sjukliga fixering vid FV kanske gå att bota? Din också kanske?

Citat:
Dock ansåg åklagaren att det inte fanns tillräcklig bevisning för fällande dom, vilket det nästan aldrig gör i våldtäktsfall.

Därför hämnas man via media istället och utslungar obevisade anklagelser när man inte får som man vill den andra vägen för där blev det stopp!

Citat:
Därför prövades ärendet aldrig i rätten. Så alltså, Virtanen är varken friad eller dömd.

Med din bakåtvända logik så är personerna i många nedlagda ärenden skyldiga hur som helst eftersom personerna inte är friade i rätten?
Citera
2018-03-13, 05:12
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parsons
Jag tror nog att alla som har traffat FW kokainprivat vet vilken filur han ar - jag gjorde det flera ganger pa olika pubar (exempelvis Great Jones Cafe) pa Manhattan nar han bodde i stan.
utveckla. omedelbart.
Citera
2018-03-13, 05:27
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Förundersökning nedlagd i brist på bevis.

Det är uppenbart så att Cissi Wallin är en lögnerska för att sätta dit Virtanen.

Fredrik Virtanen måste få upprättelse.
Jag utgår ifrån att du är ironisk. Tölpen kommer inte att få upprättelse utan enbart mer skit nu då idioten drar detta till rätten. Nu kommer garanterat all skit upp till ytan och dåren kommer för evigt att vara rökt.
Citera
2018-03-13, 09:16
Medlem
powderfuckers avatar
Intressant att det varit vedertaget sedan 2011 i denna tråd att ngt hande hänt mellan cw och fv. Vet någon när eller var förhandling kommer ske? Han måste väl fatta att all uppmärksamhet e dålig just nu?
Citera
2018-03-13, 10:14
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Intressant att det varit vedertaget sedan 2011 i denna tråd att ngt hande hänt mellan cw och fv. Vet någon när eller var förhandling kommer ske? Han måste väl fatta att all uppmärksamhet e dålig just nu?

Helt ärligt: om en kvinna anklagade dig för våldtäkt och du var oskyldig (nu pratar jag inte om SANNINGEN ENLIGT FB utan Virtanens syn på saken), skulle du har brytt dig om "uppmärksamhet" och hur denna skulle slå? Om jag var våldtäktsanklagad på falska grunder skulle jag fan inte sitta tyst och se på spektaklet jag skulle riva ner himlen och skrika av vansinne tills jag blev rentvådd. Snarare ett mirakel att han suttit så lugn och tyst i båten hittills.

Men det är väl damage control, antar jag, han vet ju själv vad han gjort sig skyldig till.

Oavsett: till alla er som tycker att det är absurt att FV nu höjer rösten och kommer med en anmälan – vad skulle ni själva gjort om ni blev berövade på jobbet och spottad på på stan (kan jag föreställa mig) och allt var ett påhitt? Sitta tysta och fromma och bara acceptera att nu har Cissi Wallin förändrat hela ert liv med en lögn? (Återigen: påstådd, enligt FV)

Det går ju inte. Han måste agera.
Citera
2018-03-13, 10:18
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
Helt ärligt: om en kvinna anklagade dig för våldtäkt och du var oskyldig (nu pratar jag inte om SANNINGEN ENLIGT FB utan Virtanens syn på saken), skulle du har brytt dig om "uppmärksamhet" och hur denna skulle slå? Om jag var våldtäktsanklagad på falska grunder skulle jag fan inte sitta tyst och se på spektaklet jag skulle riva ner himlen och skrika av vansinne tills jag blev rentvådd. Snarare ett mirakel att han suttit så lugn och tyst i båten hittills.

Men det är väl damage control, antar jag, han vet ju själv vad han gjort sig skyldig till.

Oavsett: till alla er som tycker att det är absurt att FV nu höjer rösten och kommer med en anmälan – vad skulle ni själva gjort om ni blev berövade på jobbet och spottad på på stan (kan jag föreställa mig) och allt var ett påhitt? Sitta tysta och fromma och bara acceptera att nu har Cissi Wallin förändrat hela ert liv med en lögn? (Återigen: påstådd, enligt FV)

Det går ju inte. Han måste agera.
om jag hade varit oskyldig hade jag bestridit men om jag som virtanen nu e eskyldig hade jag raderat alla soc medier och gått under jorden ett tag och skaffat ett normalt jobb. definitvt flyttat från stan
Citera
2018-03-13, 11:33
Medlem
UT64s avatar
Citat:
om jag hade varit oskyldig hade jag bestridit men om jag som virtanen nu e eskyldig hade jag raderat alla soc medier och gått under jorden ett tag och skaffat ett normalt jobb. definitvt flyttat från stan
Virtanen/Ramqvist är så insnöad att han tror att ett halvårs hemmavistelse med sporadiskt
twitter har fått folk att glömma vilket praktarsle han är.

Nu kommer han stora comeback tänker han, och på internationella kvinnodagen 8 Mars,
offentliggörs hans förtalsanmälan mot Cissi Wallin. I media får han uppbackning av
Alexander Bard samt kommunisten Åsa Linderborg på Aftonbladet.

Och på Flashback, sannolikt Fredriks största hot och fiende, dyker det upp patetiska
inlägg om att man skall se saken från flera sidor.. Att han inte är dömd.. Att det inte
är bevisat att han gjort si eller så.. Att SD eller judarna ligger bakom "drevet" mot Fredrik..

Skall för övrigt bli intressant att se om förtalsutredningen leder någonstans, eller läggs
ner inom kort. Vilket som så står praktarslet Virtanen/Ramqvist som förlorare i slutändan.
Citera
2018-03-13, 11:57
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Virtanen/Ramqvist är så insnöad att han tror att ett halvårs hemmavistelse med sporadiskt
twitter har fått folk att glömma vilket praktarsle han är.

Nu kommer han stora comeback tänker han, och på internationella kvinnodagen 8 Mars,
offentliggörs hans förtalsanmälan mot Cissi Wallin. I media får han uppbackning av
Alexander Bard samt kommunisten Åsa Linderborg på Aftonbladet.

Och på Flashback, sannolikt Fredriks största hot och fiende, dyker det upp patetiska
inlägg om att man skall se saken från flera sidor.. Att han inte är dömd.. Att det inte
är bevisat att han gjort si eller så.. Att SD eller judarna ligger bakom "drevet" mot Fredrik..

Skall för övrigt bli intressant att se om förtalsutredningen leder någonstans, eller läggs
ner inom kort. Vilket som så står praktarslet Virtanen/Ramqvist som förlorare i slutändan.

Ja det är en imponerande samling intellektuella giganter som slutit upp bakom virtanen
Citera
2018-03-13, 11:58
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:

Nu är du ju dum i huvudet på riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in