Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag menar ingen ting, jag mest tänker kring utredningen.
Angående skorna, så hade man ju skoavtrycken innan gripandet. Man visste modell och storlek. Och att de med den sulan bara tillverkars sedan årsskiftet. Man matchar senare med Edvin.
Och ja, vid ett så allvarligt brott gick man ju ganska tidigt ut och frågade näringsidkarna om inköp av tejpen. Det var ju det som var första träffen på Edvin.
Sant. Att de utifrån skoavtrycken hade lyckats bildgoogla fram skomärket och fått det bekräftat innan Edvin greps, hade jag missat - hade nog där mest bara kollat på datumet upptill i dokumenten.
Iom detta hade det bara varit en tidsfråga innan Edvin blivit kallat oavsett de övriga spåren - de andra 2 spåren du nämnde hade Edvin redan i planeringstadiet kunnat undvika att avge, så där är det ju krasst sett mest bara tur för polisen att de fanns.
Citat:
Jag tror inte heller att polisen skötte den hör utredningen på måfå. Vad jag sa var att jag hade svårt att se vad som är så unikt bra i den.
Visst, det skulle vara intressant att få höra från exempelvis GW.
Citat:
Men du, du behöver inte ta det jag skriver som trådsanningar. Jag mest soekullerar, vilket jag varit tydlig med hela tiden. Men av nyfikenhet. Vilka trådsanningar står jag för?
Kolla Tryckkokarens sammanställning ifall du vill bli lite nostalgisk..
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Har inte hängt med från början men har skummat lite i tråden några gånger och sett lite av diskussionerna om den turkosa raggarbilen i tråden.
Kan det vara så enkelt att någon av besökarna på nedanstående evenemang körde runt i krokarna dagen efter?
Har börjat med E-delen i FUP och råkade på det här:
(sid 649, eller "52") Genomgång av AC:s telefon
Ett MMS har skickats till AC om ett evenemang; Café & Grill, Borenhult presents Cruising 2017 där en Calle med C ska uppträda.
Evenemanget ska uppträda en gång i månaden under vår/sommar 2017.
Ett av tillfällena ska ha varit 10 juni.
På Café & Grills facebooksida var flera turkosa/mintgröna bilar upplagda. Registreringsnumrena har identifierats.
AC:s telefon har dock den 10 juni kl 15.40 befunnit sig i Mantorp.
(Tycker att det känns som att man grävt ordentligt, t ex här. Har svårt att komma och säga emot GW som säkert har läst tusentals FUP:ar. Blir imponerad av det förundersökningsarbete som gjorts.)
Ja, det där MMSet skickades i april så tills 10 juni hade det ju funnits tid såväl till att eventuellt delge anhöriga om möjlig utflykt dit som till att hinna glömma allt - borde ju dock ha blivit utrett.
"Raggarbil"-bilden från macken (i FUP F sida 27) ser ut att kunna vara samma "lowride" som tagit upp tidigare i tråden..
Har för mig att det outades lite väl mycket personuppgifter då, så inlägg försvann; vill minnas att det var några i Mjölby-trakten som redan hade blivit hörda av polisen.