2018-03-05, 04:11
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Men han skulle ju tjäna 6000 kron mer i månaden och var glad åt sitt nya jobb.
Det visste han inte då.
Från FUP sida 4 i L1
Citat:
Den 16 juni 2017 hade Niklas och Edvin mailkontakt med varandra. Edvin hade lite frågor som han ville ha svar på.

Edvin frågade om det verkligen var en heltidstjänst, om lönen betalades av Manpower eller Arla och när de skulle få se ett fast schema.
Niklas svarade att det var en provanställning på heltid, att lönen betalades ut av Arla och att han skulle få schemat vid introduktionen den 28 juni.
Citera
2018-03-05, 08:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Driver du med mig Hur kan en muntlig förklaring vara ett starkt bevis?
Åklagaren där emot baserar sin version på bevis!
Muntliga bevis hanteras, och tolkas, på exakt samma sätt som vilka bevis som helst. Det finns folk som gått fria på grund av att en åklagare inte kunnat motbevisa förklaringar.

Så muntlig förklaringar kan vara ett starkt bevis. Punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag håller inte alls med dig. Först skriver du nedlåtande och ironiserar över kvinnor. Men om man bortser från det.
Skriver inte alls nedlåtande om kvinnor, hur menar du nu?
Citat:
På vad sätt kommer Helene Gestrin ha svårt att motbevisa misstänkts historia?
För att hon sagt det själv.
Citat:
Är det för att en kvinna gjort den tekniska delen gällande tejpning? (blir den mindre trovärdig eftersom den gjorts av en kvinna).
Pratar om kvinnligt ledarskap här.

Citat:
Om du tittar i FUP och speciellt sid 83 och 154 så ser du att misstänkt är bunden till att ha tejpat paret "dödande". Det kan ju inte vara så svårt - även för en kvinna - att ställa frågan.
- Hur förklarar du att ditt DNA sitter flera varv in på tejpningen på mannens huvud, fastän du säger att du bara tejpat munnarna?

Eller vad tror du?
Har aldrig påstått att jag personligen tror på förklaringen, men en förklaring, det har han gett.

Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu har du skenat iväg. Det polisiära utredandet bedrivs av polisen och ingen annan. Åklagaren har inget med det operativa arbetet att göra.
Nu är du mer än lovligt korkad. Det var längesedan jag såg ett inlägg där varenda bokstav är fel. Trådtrollen har mer substans i sina påståenden än dig.

För att citera Åklagarmyndighetens egen hemsida.

Citat:
Som förundersökningsledare är åklagaren ansvarig för att brottet utreds på bästa möjliga sätt. Utredningen genomförs av polisen efter åklagarens direktiv. Åklagaren följer utredningen fortlöpande och tar hela tiden ställning till vilka utredningsåtgärder och beslut som krävs.

Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Okej. Det vi iallafall kan vara överens om hittills är att användaren ”tryckkokaren” förmodligen sällan eller aldrig blivit anklagad att vara särskilt intelligent.
Du får så gärna tycka vad du vill om min intelligens. Det bjuder jag på. Men du får gärna utveckla dina påståenden också, annars är det bara pajkastning på dagisnivå.
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Så du anser att logiken i detta ärende inte är satt ur spel från Edvins sida utan på motsatt håll?
Menar du på fullt allvar att polisutredningen här inte har följt gängse regler?
Har aldrig påstått något som ens är i närheten av vad du skriver.

Citat:
Apropå fördomar. Hur har du tänkt tillreda dina skor?
Hade du följt tråden så vet du att jag redan svarat ett tiotal gånger redan på den frågan.

Citat:
Faktum kvarstår.. Edvins påståenden håller inte mot teknisk bevisning.
Tas detta ärende hela vägen upp till HD så innebär det att Edvin kommer att bli mer än ordentligt grillad.
Han kan måla upp vilka fantastiska historier som helst, men likväl sitter han fast där i hörnet utan några som helst spår som förankrar hans påståenden med verkligheten.
Det är inte upp dig vad som håller eller inte, i bevisväg.
Dumma inlägg du skriver.
Citera
2018-03-05, 08:30
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Muntliga bevis hanteras, och tolkas, på exakt samma sätt som vilka bevis som helst. Det finns folk som gått fria på grund av att en åklagare inte kunnat motbevisa förklaringar.

Har aldrig påstått att jag personligen tror på förklaringen, men en förklaring, det har han gett.

Nu är du mer än lovligt korkad. Det var längesedan jag såg ett inlägg där varenda bokstav är fel. Trådtrollen har mer substans i sina påståenden än dig.

Du får så gärna tycka vad du vill om min intelligens. Det bjuder jag på. Men du får gärna utveckla dina påståenden också, annars är det bara pajkastning på dagisnivå.

Hade du följt tråden så vet du att jag redan svarat ett tiotal gånger redan på den frågan.

Dumma inlägg du skriver.
Edvin ändrade sin svarstrategi efter att ha läst sina förhörsprotokoll. Han insåg själv hur dumt han framställde sig.
Hur ser du på det? Något som slagit dig?
Citera
2018-03-05, 08:35
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:

Dumma inlägg du skriver.

Ja, alla dina fabler om FUPen och huruvida utredningen hade varit bättre om det inte varit kvinnor inblandade osv. Tycker att det mesta av dina uttalanden i detta ärende är rent korkat och ointelligent faktiskt. Det är ju flera i tråden som ställt följdfrågor på dina underutvecklade påståenden, men du svarar ju aldrig upp på dem. Så om det är någon som bidrar till pajkastning på dagisnivå så är det snarare du. Så. Därav så tror jag inte att du är den som står först i kön med att bli kallad smart.
Citera
2018-03-05, 09:46
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Det visste han inte då.
Från FUP sida 4 i L1

Ok tack för info!
Ja då visste inte EG om han hade något jobb på dagtid, och sambon ville ju inte vara ensam på kvällarna annars hade det nog inte varit svårt att få jobb kvällar och helger som kock.
Citera
2018-03-05, 09:51
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Edvin ändrade sin svarstrategi efter att ha läst sina förhörsprotokoll. Han insåg själv hur dumt han framställde sig.
Hur ser du på det? Något som slagit dig?
Har jag påstått att han inte har ändrat strategi?

Att han ändrat sin historia kan det finnas olika anledningar till. Han lägger inte alla korten på bordet, sen om det beror på att han blåljuger eller talar sanning till viss del, får vi antagligen aldrig veta.
Citat:
Ja, alla dina fabler om FUPen och huruvida utredningen hade varit bättre om det inte varit kvinnor inblandade osv.
Det hade varit bättre om utredningen letts av en man, ja. Det är min åsikt, jag har även förtydligat tidigare i tråden varför jag anser det.
Citat:
Tycker att det mesta av dina uttalanden i detta ärende är rent korkat och ointelligent faktiskt.

Du har rätt att tycka precis vad du vill, men du får samtidigt gärna utveckla varför du tycker som du gör.
Citat:
Det är ju flera i tråden som ställt följdfrågor på dina underutvecklade påståenden, men du svarar ju aldrig upp på dem.
Svarar på i princip allt som citeras från mig. Även om jag i enstaka fall kan missa något. Ibland hinner man inte heller svara på ett inlägg, eftersom det på grund av bristande kvalite, blir borttaget.

De disskutioner som är dåligt underbyggda av en motdebattörer brukar även också resultera i personangrepp och att man bli kallad osmart.

Citat:
Så om det är någon som bidrar till pajkastning på dagisnivå så är det snarare du. Så. Därav så tror jag inte att du är den som står först i kön med att bli kallad smart.
Citera
2018-03-05, 09:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Går verkligen till historien som ett av de mest bestialiska dåd och mord som utförts i Sverige. Att på måfå bara åka hem till ett par och lustmörda dem. Förvisso får det också betecknas som rånmord men det var mer en bonus för mördaren och det lilla i sammanhanget. Så vidrigt och sjukt.

För oss är det verkligen sjukt men tror inte att han kommer att dömas som sjuk enligt lagen.
Citera
2018-03-05, 10:58
Medlem
Grillspetts avatar
Det ska verkligen bli spännande på onsdag när sambon samt svåger blivit kallade till att vittna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/rattegangen-om-mantorpsmorden-en-sammanfattning
Citera
2018-03-05, 11:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Har jag påstått att han inte har ändrat strategi?

Att han ändrat sin historia kan det finnas olika anledningar till. Han lägger inte alla korten på bordet, sen om det beror på att han blåljuger eller talar sanning till viss del, får vi antagligen aldrig veta.

Det hade varit bättre om utredningen letts av en man, ja. Det är min åsikt, jag har även förtydligat tidigare i tråden varför jag anser det.

Du har rätt att tycka precis vad du vill, men du får samtidigt gärna utveckla varför du tycker som du gör.

Svarar på i princip allt som citeras från mig. Även om jag i enstaka fall kan missa något. Ibland hinner man inte heller svara på ett inlägg, eftersom det på grund av bristande kvalite, blir borttaget.

De disskutioner som är dåligt underbyggda av en motdebattörer brukar även också resultera i personangrepp och att man bli kallad osmart.

Vilken strategi menar du ? E**** har väl ingen som helst strategi .
Alla normalbegåvade personer vet att din själsfrände och idol E**** "blåljuger" hela tiden .
Den som skulle leda utredningen skulle väl förmodligen varit du då eller hur ?
Du vet ju hur alla mördare tänker i alla fall , inklusive E**** naturligtvis .
Och hörrö du , de här DISSKUTIONERNA du pratar om .
I fallet med E**** och morden på paret Lekander så leder du ju både statistiken för inlägg
som tas bort och vilka inlägg som innehåller personangrepp så vad piper du för ?
Ta nu och berätta dina trovärdiga bevis som du och E**** har för att det finns flera GM istället .
Samt var det har stått att A*** är en elak kärring i utredningen .
Sen vill jag veta varför svärsonen är mystiskt som tror att det är ett rånmord efter
att han har sett plånböckerna liggande öppna och framme på köksbänken .
Och hur du vet att han inte såg dessa plånböcker ?
Lite screenshots på alla dina PM skulle inte heller skada att få se .
Senast redigerad av boidis12 2018-03-05 kl. 11:31.
Citera
2018-03-05, 11:44
Medlem
Qwarts avatar
Citat:

Just det, de går fria pga att inte åklagaren kunnat bevisa vad som hänt. Så det spelar väl ingen roll om han sitter och ljuger eller håller käft?

Sen är det en fråga jag inte fått svar på.
Vad har hans kumpaner för motiv menar du?
Citera
2018-03-05, 12:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Polis/åklagare ska väl göra rätt för sin lön också, och advokater ställer säkert gärna upp. Här har ju GM gjort en snitslad bana så det finns ju inte mycket mer att göra än att stämpla o sätta i pärm.

Dessutom ger du ju inte much för hans lögner o då torde väl fackfolket på plats se saker i än klarare ljus, om vi följer din egen logik.

Det skulle väl spara pengar om han erkände, och det vore säkert bäst för han själv, men tänk då på de som blir arbetslösa.

Tio-tjugo minuter psykologi är vad grabben behöver. Möjligen livslång terapi på det. Stryk lär inte göra något för rättvisan i det här fallet. Han är "weird" och tycker det är häftigt.

Han borde tvingas se alla säsonger av Anslagstavlan sen 1973 för att haja hur verkligheten är beskaffad. Och äta orensad strömming.

Hårda metoder kan de ju använda när något står på spel. Här har de ju bara behövt lägga ihop ett o ett. Det blev två den här ggn också.

I det här fallet har de verkligen gjort skäl för pengarna och det utan hjälp härifrån .
Fackfolket på plats ser säkert saker kring fallet i ett klart ljus .
Det är nog mest här det är jävligt mulet och svårbegripligt för vissa tydligen .
Så att vissa blir arbetslösa skulle spela roll kontra att E**** erkänner .
Nu hade du allt lite otur när du tänkte va ?
Pengarna det kostar att hålla på och dalta med E**** skulle kunna användas mycket bättre .
Vem har talat om att ge storfoten E**** stryk , det finns andra mycket effektivare sätt
att få en lögnare som E**** att tala oavsett om han är weird eller inte .
Dessa metoder skulle han garanterat inte tycka är häftiga .
Vad gäller psykologi så är det bortkastade pengar på E**** .
Förresten skulle du inte kunna uppbringa så många strömmingar som E**** skulle äta .
Citera
2018-03-05, 12:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har fått ett pm från en nyreggade användare som ville jag skulle lägga ut följande i tråden:

Citat:
Jag undrar varför polisen inte undersökt om fingeravtrycken på tejpen som hittades en bit från huset med de som fanns under stolen, på den blå plastdunken, på flaskan i köket osv. Kommer alla dessa oidentifierade fingeravtryck från olika personer eller är det samma?
Jag kollade med NFC och det är möjligt att jämföra fingeravtryck med varandra för att kolla om de kommer från samma person...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in