Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Driver du med mig

Hur kan en muntlig förklaring vara ett starkt bevis?

Åklagaren där emot baserar sin version på bevis!
Muntliga bevis hanteras, och tolkas, på exakt samma sätt som vilka bevis som helst. Det finns folk som gått fria på grund av att en åklagare inte kunnat motbevisa förklaringar.
Så muntlig förklaringar kan vara ett starkt bevis. Punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Jag håller inte alls med dig. Först skriver du nedlåtande och ironiserar över kvinnor. Men om man bortser från det.
Skriver inte alls nedlåtande om kvinnor, hur menar du nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
På vad sätt kommer Helene Gestrin ha svårt att motbevisa misstänkts historia?
För att hon sagt det själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Är det för att en kvinna gjort den tekniska delen gällande tejpning? (blir den mindre trovärdig eftersom den gjorts av en kvinna).
Pratar om kvinnligt ledarskap här.
Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Om du tittar i FUP och speciellt sid 83 och 154 så ser du att misstänkt är bunden till att ha tejpat paret "dödande". Det kan ju inte vara så svårt - även för en kvinna - att ställa frågan.
- Hur förklarar du att ditt DNA sitter flera varv in på tejpningen på mannens huvud, fastän du säger att du bara tejpat munnarna?
Eller vad tror du?
Har aldrig påstått att jag personligen tror på förklaringen, men en förklaring, det har han gett.
Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Nu har du skenat iväg. Det polisiära utredandet bedrivs av polisen och ingen annan. Åklagaren har inget med det operativa arbetet att göra.
Nu är du mer än lovligt korkad. Det var längesedan jag såg ett inlägg där varenda bokstav är fel. Trådtrollen har mer substans i sina påståenden än dig.
För att citera Åklagarmyndighetens egen hemsida.
Citat:
Som förundersökningsledare är åklagaren ansvarig för att brottet utreds på bästa möjliga sätt. Utredningen genomförs av polisen efter åklagarens direktiv. Åklagaren följer utredningen fortlöpande och tar hela tiden ställning till vilka utredningsåtgärder och beslut som krävs.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmygarBerit
Okej. Det vi iallafall kan vara överens om hittills är att användaren ”tryckkokaren” förmodligen sällan eller aldrig blivit anklagad att vara särskilt intelligent.
Du får så gärna tycka vad du vill om min intelligens. Det bjuder jag på. Men du får gärna utveckla dina påståenden också, annars är det bara pajkastning på dagisnivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
linkebodabo
Så du anser att logiken i detta ärende inte är satt ur spel från Edvins sida utan på motsatt håll?
Menar du på fullt allvar att polisutredningen här inte har följt gängse regler?
Har aldrig påstått något som ens är i närheten av vad du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
linkebodabo
Apropå fördomar. Hur har du tänkt tillreda dina skor?
Hade du följt tråden så vet du att jag redan svarat ett tiotal gånger redan på den frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
linkebodabo
Faktum kvarstår.. Edvins påståenden håller inte mot teknisk bevisning.
Tas detta ärende hela vägen upp till HD så innebär det att Edvin kommer att bli mer än ordentligt grillad.
Han kan måla upp vilka fantastiska historier som helst, men likväl sitter han fast där i hörnet utan några som helst spår som förankrar hans påståenden med verkligheten.
Det är inte upp dig vad som håller eller inte, i bevisväg.
Dumma inlägg du skriver.