2018-03-13, 00:10
Avslutad
Om mod inte tycker att detta inlägg passar i tråden får denne gärna flytta det. Jag anser dock att det är relevant i och med trådens fokus på potentiell censur av vissa webbsajter, samt eventuella motåtgärder gentemot denna.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Nu har GS lagt ut intervjuerna på BitChute.

https://www.bitchute.com/channel/granskningsverige/

Bitchute verkar som en extremt intressant lösning. Genom att använda P2P-teknologi kringgår man effektivt de flesta svårigheter med att "misshagligt" material plockas bort från nätet, eftersom materialet inte lagras centralt, utan i stället sprids över en stor mängd användares datorer samtidigt. Resultatet blir att man skulle behöva gripa samtliga inblandade på en och samma gång för att permanent få bort en viss film från Internet. I likhet med att gripa samtliga användare som sitter och seedar en viss torrent så låter sig detta inte enkelt göras i praktiken.

Jag fick idag reda på att det finns en likartad lösning för webbsajter! Denna lösning heter Beaker Browser, och tycks fungera genom att lagra en skapad webbsajt på din egen dator. Fattar jag sajtens FAQ korrekt så kan innehållet även hostas av andra användare, på deras egna datorer, vilket i sådana fall skulle göra sidan oerhört svår att släcka ner (jfr. med en seedad torrent, ovan). Endast du själv kan ändra själva sajten via en s.k. "private key", men alla som har adressen till sidan kan besöka den. Tydligen är adressen omöjlig att gissa om du inte redan känner till den, då den är mycket lång och komplicerad, men den går tydligen även att korta ner till en "normal" webbaddress via ett program som heter dathttpd. Jag gissar (?) att det kanske även skulle gå att länka till en Beaker-sajt om man reggade en vanlig webbadress och lät dess indexsida tjäna som en enkel redirect, men detta är enbart gissningar från min sida.

Tydligen går en Beaker-sajt också att hosta utanför din egen och andras maskiner, men denna del är dessvärre alldeles för teknisk för mig. Någon med mer teknisk vana kanske fattar den bättre, dock!

Detta kan vara bra information att lägga på minnet inför framtiden. Med de censurvindar som för närvarande blåser kan denna lösning, liksom Bitchute, komma att utgöra en lösning för att slippa statens försök att förbjuda misshaglig information och "obekväma" fakta. Jag föreställer mig att en sajt som hostas av tusentals individer skulle vara enormt svår att bekämpa och släcka ner. Nån i tråden kan ju testa Beaker, om de har lust, och sedan säga om det verkar värt att satsa på. Jag tyckte i varje fall beskrivningen på hemsidan verkade väldigt intressant.

EDIT: Här är en artikel från VICE om Beaker!
Senast redigerad av B0B0 2018-03-13 kl. 00:15.
Citera
2018-03-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Granskning Sverige och Feministinspektionen har länge delat material. Det är inte något konstigt eftersom de använder samma format. Jag tycker att det är innehållet som är det väsentliga – INTE vilka personer som ligger bakom.

Om både Nils Funcke och Janne Josefsson låter Bonniers påverkan fortgå UTAN att kommentera den finns det all anledning till oro tycker jag. Varje ansvarskännande medborgare behöver ta ställning till det som nu händer i Sverige. Det är oerhört allvarligt.

Så du menar att personerna bakom extremt klippta ljudfiler som får personen att framstå som en idiot och sedan blir uthängd offentligt och familjer blivit drabbade av hot så är det inte personen bakom som är viktigt?
Det är extremt viktigt vilka det är som lägger ut sån där skit. Men GS gömmer sig som vanligt och tar absolut inget ansvar om familjer blir hotade till livet.
Ett exempel var när en person vädjade till GS att ta bort det ni lagt upp och ni hånade den personen.

Ni skiter fullständigt i konsekvenserna av erat handlande och ni står heller inte för det ni gör.

Sen får Fabian ett litet vykort och då helt plötsligt är det som att hela världen rämnar.
Välkommen till hotets värld Fabian, många som råkat ut för hot tack vare dig och ditt GS.

Detta är fan ingen censur, man tvättar bort lite smuts bara..
Citera
2018-03-13, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Så du menar att personerna bakom extremt klippta ljudfiler som får personen att framstå som en idiot och sedan blir uthängd offentligt och familjer blivit drabbade av hot så är det inte personen bakom som är viktigt?
Det är extremt viktigt vilka det är som lägger ut sån där skit. Men GS gömmer sig som vanligt och tar absolut inget ansvar om familjer blir hotade till livet.
Ett exempel var när en person vädjade till GS att ta bort det ni lagt upp och ni hånade den personen.

Ni skiter fullständigt i konsekvenserna av erat handlande och ni står heller inte för det ni gör.

Sen får Fabian ett litet vykort och då helt plötsligt är det som att hela världen rämnar.
Välkommen till hotets värld Fabian, många som råkat ut för hot tack vare dig och ditt GS.

Bajsa inte på dig nu, men Fabian och hans familj har blivit hotade iom drevet. Vilket ansvar tycker du att Expressen och Bonnier har?
Citera
2018-03-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Bajsa inte på dig nu, men Fabian och hans familj har blivit hotade iom drevet. Vilket ansvar tycker du att Expressen och Bonnier har?

Vaddå?? Att Fabian gråter ut i samnytt?????
Hur många familjer ska jag räkna upp som har blivit hotade pga Fabian och hans GS??????

Fabian skiter fullständigt i konsekvenserna av det handlande han och har hållit på med.
Nu fick han ett vykort å nu är det gråt i gamla avpixlat och kör stora offerkoftan.
Förmodligen har han skrivit det där jävla kortet själv så han kan krypa tillbaka under stenen och agera anonymt igen.

Jag känner en hel del som råkat ut för hot pga Fabians hat mot en facebookgrupp.. helt jävla sinnessjukt att ha ett sådant hat att man gör vad som helst för att tysta ner den gruppen.
Då körde man uthängningar med fullständig info.
Konsekvenserna gav Fabian och GS sket Fabian och gs fullständigt i..

GS tålde inte att dom blev granskade.. haha.:högmod går före fall eller vad heter det?...
Citera
2018-03-13, 17:11
Bannlyst
Citat:
Vaddå?? Att Fabian gråter ut i samnytt?????
Hur många familjer ska jag räkna upp som har blivit hotade pga Fabian och hans GS??????

Fabian skiter fullständigt i konsekvenserna av det handlande han och har hållit på med.
Nu fick han ett vykort å nu är det gråt i gamla avpixlat och kör stora offerkoftan.
Förmodligen har han skrivit det där jävla kortet själv så han kan krypa tillbaka under stenen och agera anonymt igen.

Jag känner en hel del som råkat ut för hot pga Fabians hat mot en facebookgrupp.. helt jävla sinnessjukt att ha ett sådant hat att man gör vad som helst för att tysta ner den gruppen.
Då körde man uthängningar med fullständig info.
Konsekvenserna gav Fabian och GS sket Fabian och gs fullständigt i..

GS tålde inte att dom blev granskade.. haha.:högmod går före fall eller vad heter det?...

1. En enda räcker.
2. Så du tycker det är okej att Fabian hotas, men gråter när andra blir det?
Citera
2018-03-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
1. En enda räcker.
2. Så du tycker det är okej att Fabian hotas, men gråter när andra blir det?

Nej jag tycker inte hot är okej. Men Fabian hänger ut folk hela tiden men om de familjerna sen blir hotade anser Fabian inte är hans fel.
Han har nämligen det synsättet att han gör information tillgänglig, vad andra sen gör kan han inte rå för.

Jag läste nånstans att man kan kalla det passivt våld. Stämmmer rätt bra tycker jag.

GS har drevat mot tex jäh rätt länge, hängde ut 20 000 medlemmar, många med fullständig info.

Att människor sen blev hotade, inget Fabian tar ansvar för..

Han är feg bara som gömmer sig bakom GS..
Citera
2018-03-13, 17:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Det är en ständig rundgång med dig, Sotnosens. Men det är bra för det dokumenterar så tydligt hur osaklig och oresonlig du är. Låt oss ÅTER ta det bit för bit:

1) Det är de makthavare som missköter sig som framställer sig själva som idioter. Du skjuter bara budbäraren med dina anklagelser.

2) Det finns inga ”Ni” som är det pronomen som du ständigt använder. Jag är en självständig individ som INTE samverkar med någon som ingår i GS eller skriver här på Flashback. Jag agerar HELT självständigt.

3) Du, och dina gelikar, har ÄNNU INTE kunnat visa något sakligt belägg för de allvarliga anklagelser som du, och dina gelikar, kommer med.

4) Fabian och hans familj har blivit utsatt för extrem press enligt det som framkommit sedan förra året. INGEN ska behöva det så.

HUR svårt kan det vara att visa konkreta belägg för det du påstår? (Dessutom kallar du GS för ”smuts”...)
Citera
2018-03-13, 17:53
Bannlyst
Citat:
Nej jag tycker inte hot är okej. Men Fabian hänger ut folk hela tiden men om de familjerna sen blir hotade anser Fabian inte är hans fel.
Han har nämligen det synsättet att han gör information tillgänglig, vad andra sen gör kan han inte rå för.

Jag läste nånstans att man kan kalla det passivt våld. Stämmmer rätt bra tycker jag.

GS har drevat mot tex jäh rätt länge, hängde ut 20 000 medlemmar, många med fullständig info.

Media hänger ut folk hela tiden. Varför anser du att de inte har något ansvar för hot och hat som följer när de gör så?
Citera
2018-03-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är en ständig rundgång med dig, Sotnosens. Men det är bra för det dokumenterar så tydligt hur osaklig och oresonlig du är. Låt oss ÅTER ta det bit för bit:

1) Det är de makthavare som missköter sig som framställer sig själva som idioter. Du skjuter bara budbäraren med dina anklagelser.

2) Det finns inga ”Ni” som är det pronomen som du ständigt använder. Jag är en självständig individ som INTE samverkar med någon som ingår i GS eller skriver här på Flashback. Jag agerar HELT självständigt.

3) Du, och dina gelikar, har ÄNNU INTE kunnat visa något sakligt belägg för de allvarliga anklagelser som du, och dina gelikar, kommer med.

4) Fabian och hans familj har blivit utsatt för extrem press enligt det som framkommit sedan förra året. INGEN ska behöva det så.

HUR svårt kan det vara att visa konkreta belägg för det du påstår? (Dessutom kallar du GS för ”smuts”...)

Oj vad synd det var om >Fabian nu helt plötsligt.. men de familjer som fåt utstå hot pga uthängningar offentligt???
Det är något DU inte vill kännas vid?
I en intervju som Henko gjorde med Fabian så erkänner Fabian att det är inget fel i att klippa och klistra i ljudfilerna och sen hänga ut på tuben, sen att familjer blivit hotade är inget Fabian/GS tar ansvar för.

Det är ett rent nöje att höra Fabian försöker säga att Henko hade hotat hans fru. Patetiskt..

Sen de över 20 000 medlemmar från jäh som Fabian/GS hängde ut har flertalet familjer blivit hotade.
Men buhuuuu Fabian är det synd om.. svar Nä.

Smuts? Japp, smuts..
Citera
2018-03-13, 20:19
Bannlyst
Citat:
Oj vad synd det var om >Fabian nu helt plötsligt.. men de familjer som fåt utstå hot pga uthängningar offentligt???
Det är något DU inte vill kännas vid?
I en intervju som Henko gjorde med Fabian så erkänner Fabian att det är inget fel i att klippa och klistra i ljudfilerna och sen hänga ut på tuben, sen att familjer blivit hotade är inget Fabian/GS tar ansvar för.

Det är ett rent nöje att höra Fabian försöker säga att Henko hade hotat hans fru. Patetiskt..

Sen de över 20 000 medlemmar från jäh som Fabian/GS hängde ut har flertalet familjer blivit hotade.
Men buhuuuu Fabian är det synd om.. svar Nä.

Smuts? Japp, smuts..

Henko är ju Mr. Klipp och klistra själv. Blir lite sten i glashus. Varför anser du inte att Henko ska stå till svars för hans uthängningar?
Citera
2018-03-13, 20:38
Medlem
Ollonets avatar
Citat:

I snart var och varannan tråd så sitter ni på Sveavägen68 och tramsar.
Senast redigerad av Ollonet 2018-03-13 kl. 20:43.
Citera
2018-03-13, 20:57
Medlem
Jag vet att Fabian efterlyser en mans identitet på twitter.. det har redan resulterat i att en oskyldig har fått hot mot sig.
Vad är syftet? Ska GS jaga privatpersoner nu helt plötsligt.?
Henko och IRM lägger ut hela intervjuer. De hänger heller inte ut privatpersoner.
Det är en jävla skillnad. Och de är inte anonyma heller.

Så Fabian? Jagar du privatpersoner nu? Visserligen har du gjort det länge med alla medlemmar från jäh.
Jag lyssnade igen på Henkos intervju med Fabian, han är faktiskt vd för GS därmed inte privatperson, det framkommer ganska tydligt och som Fabian också säger att dom klistrar och klipper i ljudfilerna.

GS tar heller inget ansvar för det man gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in