2018-03-05, 20:20
Medlem
mark.corrigans avatar
Sema måste ändå vara vår mest överskattade spelare just nu. Ojämn och inte alls lika bra som t.ex. Bärkroth 2015 eller Ishizaki i Elfsborg, som inte var särskilt nära landslaget.

Quaison, Sam Larsson och även Tibbling borde vara mil före Sema.
Citera
2018-03-06, 10:53
Medlem
OvissFramtids avatar
Jakob Johansson närmar sig comeback!

Citat:
Jakob Johansson drog på sig en allvarlig korsbandsskada i VM-playoff-mötet mot Italien 13 november.

AEK Aten-spelaren tränar nu varje dag och hoppas på en comeback i slutet av april. - Det skulle vara fantastiskt att få vara delaktig i en mästartitel och bli aktuell för VM, säger han till Aftonbladet. Truppen till VM tas ut den 15 maj - Sverige inlede VM 18 juni.

Förbundskapten Janne Andersson har Johansson i åtanke men betonar.

- Jag spekulerar inte kring när han är tillbaka. Följer honom med intresse.

Hur är det egentligen med korsbandsskador, när man väl hämtat sig från en sådan skada, blir man senare mer "ömtålig" mot smällar på knän eller är det som med skelett: Att det blir starkare efter att det läkt?
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-03-06 kl. 10:59.
Citera
2018-03-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jakob Johansson närmar sig comeback!

Hur är det egentligen med korsbandsskador, när man väl hämtat sig från en sådan skada, blir man senare mer "ömtålig" mot smällar på knän eller är det som med skelett: Att det blir starkare efter att det läkt?
Jag är ingen expert på korsband men i regel blir man mer benägen för skador, vissa verkar dock bli fullt återställda medan andra kan knaptp beträda en fotbollsplan innan det smäller till igen (Lex Sudic).

Goda nyheter, dock har det väl snarare varit befarat att även om JJ tillfrisknat så återstår matchträningsbiten. Men med i truppen får vi hoppas att han kommer, men det är nog tveksamt om han bör starta i premiären.
Senast redigerad av mushymushy 2018-03-06 kl. 11:32.
Citera
2018-03-06, 12:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag är ingen expert på korsband men i regel blir man mer benägen för skador, vissa verkar dock bli fullt återställda medan andra kan knaptp beträda en fotbollsplan innan det smäller till igen (Lex Sudic).

Goda nyheter, dock har det väl snarare varit befarat att även om JJ tillfrisknat så återstår matchträningsbiten. Men med i truppen får vi hoppas att han kommer, men det är nog tveksamt om han bör starta i premiären.

Ok, då är det sämre förutsättningar än jag trodde.

Skulle vara så kul om han blev återställd.
Citera
2018-03-07, 18:11
Medlem
freeriderXIIs avatar
En bra sak med Sema är att han vågar utmana och dra sin gubbe och då kan skaffa sig antingen målchanser eller bli fälld och få ett bra frisparksläge.

Men visst det är inte utan risk man kan bli nersparkad.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-03-07 kl. 18:13.
Citera
2018-03-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kontinuitet är viktigt för Janne Andersson. Jag tror inte att han kommer att ta ut någon spelare som inte varit mer i någon landslagstrupp sedan hösten 2016, oinräknat januaritruppen. Därför kan ni sluta skrika om Tibbling. Han är inte aktuell. Truppen kommer att vara fri från överraskningar.
Låt oss hoppas att det blir som du säger. Men med spelare som JJ, med en lömsk korsbandsskada, och den ständige sjukgymnastkunden Ekdal i truppen så vore det direkt oansvarigt av Janne att inte testa 2-3 reservspelare i laget nu under vårens träningsmatcher.
Citera
2018-03-12, 14:34
Medlem
Vänskapsmatch mot Chile på Friends Arena om 12 dagar. När tas truppen ut? Någon speciell spelare ni vill se få chansen? Mikael Ishak kanske?
Citera
2018-03-12, 15:07
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Vänskapsmatch mot Chile på Friends Arena om 12 dagar. När tas truppen ut? Någon speciell spelare ni vill se få chansen? Mikael Ishak kanske?

Överraskningen är väl att Zlatan kommer att börja på bänken?
Citera
2018-03-12, 19:56
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ishak är skadad för tillfället om jag inte missminner mig, annars hade jag gärna sett honom bli uttagen.

Som sagt skulle jag vilja se mer av Sema. Vill även se Thelin från start i någon av matcherna, mest för att se hur han och Berg fungerar tillsammans.
Citera
2018-03-12, 20:55
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Skulle gärna vilja se Hiljemark och Tibbling. Dessutom så tror jag det är värt att testa Thelin från start då jag i princip bara har sett honom hoppa in i minut 80 för att döda tid. Vill se vad han och Berg kan skapa tillsammans!
Citera
2018-03-13, 13:59
Medlem
F.Costellos avatar
Fotbollskanalen skriver om Olsens ersättare i kassen. Trodde han skulle vara tillbaka i tid till VM?
Citera
2018-03-13, 14:18
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Skulle gärna vilja se Hiljemark och Tibbling. Dessutom så tror jag det är värt att testa Thelin från start då jag i princip bara har sett honom hoppa in i minut 80 för att döda tid. Vill se vad han och Berg kan skapa tillsammans!

Belgiska ligan går in i slutspelet nu, vilket gör att IKT säsong är över- han hamnade på delad skytteliga vinst tillsammans med Teddy Chevalier på 16 mål.

Sett till att Toivonen har fått nöta bänk mycket de senaste veckorna så är det en lågoddsare att IKT får spela åtminstonde 90 minuter i en av träningsmatcherna bredvid Berg.

Synd att Ishak skadade sig, hade varit kul att se honom i landslaget, sett till hans fina målfacit denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in