2018-03-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Hur lätt tror du att vi kan sopa bort Expo-agenterna på svenska redaktioner?

Lika lätt (eller svårt) som att sopa rent Nordkoreas administration på CIA-agenter förmodligen. Nu snackar jag om USA här, så det borde vara väldigt lätt för Trumps allierade att nå dessa inplanterade CIA-agenter då det är på hemmaplan. Fast det är väl omöjligt nu av någon konstig anledning?

Fast om det var Ryssland och Kina som gjorde jobbet med Nordkorea så är det ju knappast Trump med Q som gjort någonting. Så alltså ingen framgång för Trump gällande Nordkorea!
Citera
2018-03-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Jag håller med om att det är ett problem med massmedia. Det är bra att det finns alternativmedia. Dock är jag tveksam till att CIA styr massmedia. Borde inte Trump ha fått kontroll över CIA nu när CIA är bortjagade från Nordkorea? Om Trump nu kan få bort dem från Nordkorea, bör det inte vara rätt lätt nu att få dem ge upp kontrollen av massmedia?

Trump har inte kontroll över CIA, CIA är fristående. Något som man lärt sig med Trump är hur lite Presidenten har att säga till om. Trump's styrka nu ligger i att han har med sig Militären. Utan dem hade han inte kunnat göra något alls

Nu verkar de ha fått sådant momentum att de kan börja plocka ner mer och mer
Citera
2018-03-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Trump har inte kontroll över CIA, CIA är fristående. Något som man lärt sig med Trump är hur lite Presidenten har att säga till om. Trump's styrka nu ligger i att han har med sig Militären. Utan dem hade han inte kunnat göra något alls

Nu verkar de ha fått sådant momentum att de kan börja plocka ner mer och mer

Det var ju fullt möjligt att få bort CIA från Nordkorea, varför inte samma med hur CIA kontrollerar massmedia? Jag förstår att det är olika men det vore en stor vinst för Trump och Q att lugna ner massmedia lite grann och få den mera opartisk.
Citera
2018-03-11, 15:23
Medlem
Citat:
Det var ju fullt möjligt att få bort CIA från Nordkorea, varför inte samma med hur CIA kontrollerar massmedia? Jag förstår att det är olika men det vore en stor vinst för Trump och Q att lugna ner massmedia lite grann och få den mera opartisk.

USA har lagar som måste följas, de fungerar inte som Saudiarabien där en Kung kan rensa upp om han känner för det. Det finns fördelar och nackdelar med det mesta.
Sättet CIA kontrollerat olika delar varierar, ofta handlar det om pengar och möjligheter att se till att att någons karriär blir framgångsrik eller kanske kollapsar.

Det är många nu vars inkomster är helt beroende av att världen inte förändras, de har tjänat massor på deep state. Givetvis är det tufft för dem att erkänna att man är en skurk och se hela sin karriär gå i kras.

Förutom ovanstående är det otroligt viktigt att ha med sig opinionen. Skulle man avslöjat det som man börjat prata om nu för kanske 3 år sedan i ett enda släpp. Då hade knappt något trott på det. Det här är inget som bara gå att berätta och så sväljer folk det. Det är så spektakulärt att varje person som hör det första gången kommer behöva massor av stödbevisning och förklaringar för att över huvud taget kunna ta in det.
Man har levt i en värld där det visar sig att det man lärt sig inte varit riktigt korrekt, tar tid att lära om
Citera
2018-03-11, 22:25
Medlem
Citat:
USA har lagar som måste följas, de fungerar inte som Saudiarabien där en Kung kan rensa upp om han känner för det. Det finns fördelar och nackdelar med det mesta.

Trump bryr sig knappast om att följa lagar. Enligt många av er så fick han sekretessbelagd information av militären under hans valkampanj som han använde. Detta är ett tydligt lagbrott. Hade han brytt sig om att vara laglydig så hade han rapporterat detta omgående istället för att använda informationen. Många av er motiverar dessa lagbrott som okej då de var bra för USA, så varför inte här också?

Citat:
Sättet CIA kontrollerat olika delar varierar, ofta handlar det om pengar och möjligheter att se till att att någons karriär blir framgångsrik eller kanske kollapsar.

Det låter mycket märkvärdigt att globalisterna använder CIA genom dessa metoder. Speciellt då CIA koncentrerar sig på att verka i andra länder. Jag kan tänka mig att andra typer av organisationer kan göra detta mycket bättre än CIA.
Citera
2018-03-11, 22:30
Medlem
Citat:
Trump bryr sig knappast om att följa lagar. Enligt många av er så fick han sekretessbelagd information av militären under hans valkampanj som han använde. Detta är ett tydligt lagbrott. Hade han brytt sig om att vara laglydig så hade han rapporterat detta omgående istället för att använda informationen. Många av er motiverar dessa lagbrott som okej då de var bra för USA, så varför inte här också?
Vad var det för sekretessbelagd information som Trump fick?

Citat:
Det låter mycket märkvärdigt att globalisterna använder CIA genom dessa metoder. Speciellt då CIA koncentrerar sig på att verka i andra länder. Jag kan tänka mig att andra typer av organisationer kan göra detta mycket bättre än CIA.
Varför är det märkligt? Kan du förtydliga
Citera
2018-03-11, 23:08
Medlem
Citat:
Vad var det för sekretessbelagd information som Trump fick?

Enligt kanske Q och även dig så fick Trump information och även annan hjälp av militären. Om ni och Q har fel här så är det inte förvånande.

(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Citat:
Varför är det märkligt? Kan du förtydliga

Globalisterna äger ju massmedia. Jag tycker det är mycket märkvärdigt att de behöver CIA för att styra deras egna verksamheter.
Citera
2018-03-11, 23:12
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Enligt kanske Q och även dig så fick Trump information och även annan hjälp av militären. Om ni och Q har fel här så är det inte förvånande.

Globalisterna äger ju massmedia. Jag tycker det är mycket märkvärdigt att de behöver CIA för att styra deras egna verksamheter.

Inte ett dugg konstigt. Globalisterna äger massmedia och därmed opinionsbildningen och makten över det narrativ som planteras i allmänhetens medvetende.

Genom att plantera CIA-agenter på redaktioner så får man också makt över materialet som produceras - och kontroll över inkommande tips från visselblåsare.

Du har väl följt SecureDrop?

Edit. Varför gick en visselblåsare på finansdepartementet till Tino Sanandaji för något år sedan - inte till DN, SvD, Di?
Senast redigerad av rough-justice 2018-03-11 kl. 23:24.
Citera
2018-03-11, 23:22
Medlem
rough-justices avatar
Intressant genomgång av QANON och MEGANON - och vad som kommer hända härnäst.

https://www.youtube.com/watch?v=j9A-lHTYrNU&feature=youtu.be

Ekonomen och författaren Wayne Jett har gått genom Q och MEGA för att förutspå vad som kommer att hända.

Citat:
1. The pending report of the Inspector General of the U. S. Department of Justice will disclose significant crimes and corruption within government and the private sector, and will set the stage for arrests and prosecutions, including a large number of sealed indictments already filed in federal courts.

2. The Federal Reserve will be nationalized and closed. All other privately owned central banks will be closed, including the Bank for International Settlements.

3. The Federal Reserve Note will be ended and replaced by a gold-backed U. S. Dollar issued by the U. S. Treasury.

4. A new Executive Order signed by President Trump effective March 1, 2018, amends the manual governing military trials and courts martial to permit civilian support of their operations and actions. This is said to be necessary to expedite investigations, prosecutions, sentencing and enforcement of judgments for the scale of crimes perceived to exist under martial law jurisdiction.

5. Financial markets will experience extreme volatility, at times amounting to a full-scale crash, as events become public and investors face interim uncertainties regarding new realities. Much improved honesty and transparency within markets for stocks, bonds and commodities ought to be the outcome in the relatively near term, so markets should recover and stabilize.

6. A very strong, desperate attempt to impeach and remove the President will be mounted on behalf of many facing prosecution, but these efforts will fail.

7. Federal agencies which have been subverted by elitist influence, including the FBI, the CIA, the ODI, the CDC, the FDA, and perhaps the SEC and CFTC, will be closed or significantly reorganized and recommissioned.

8. The month of March will see significant, apparent actions on this agenda, most of which will be completed before the mid-term elections in November. Lawbreakers likely will not do well in returning to office.

http://classicalcapital.com/Destroying_Elitist_Power.html

FED kommer ersättas med något slags guldmyntsfot - en återgång till det gamla systemet. USA har inte tillräckligt med guld för att kunna göra det - men länder kan låna guld sinsemellan.

http://classicalcapital.com/Destroying_Elitist_Power.html
Citera
2018-03-11, 23:32
Medlem
Citat:
Inte ett dugg konstigt. Globalisterna äger massmedia och därmed opinionsbildningen och makten över det narrativ som planteras i allmänhetens medvetende.

Genom att plantera CIA-agenter på redaktioner så får man också makt över materialet som produceras - och kontroll över inkommande tips från visselblåsare.

Du har väl följt SecureDrop?

Edit. Varför gick en visselblåsare på finansdepartementet till Tino Sanandaji för något år sedan - inte till DN, SvD, Di?

Varför inte använda deras ägarmakt till att kontrollera innehållet. De kan ju avskeda VD:ar och annat om de inte följer narrativet. I princip kan de ju göra allt som en CIA-agent kan göra med pengar eller förstöra någons karriär. Det pågick ju i Hollywood bland annat (MeToo) där folk med makt kunde trakassera folk tack vare att de kunde förstöra karriärer.

Angående din sista fråga så vet jag inte vad det handlade om, men jag kan gissa på att massmedia inte skulle skriva om vad visselblåsaren sade helt enkelt. Massmedian här i Sverige döljer ju oftast obekväma sanningar och annat. Jag tror dock inte att det beror på CIA.
Citera
2018-03-11, 23:38
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Varför inte använda deras ägarmakt till att kontrollera innehållet. De kan ju avskeda VD:ar och annat om de inte följer narrativet. I princip kan de ju göra allt som en CIA-agent kan göra med pengar eller förstöra någons karriär. Det pågick ju i Hollywood bland annat (MeToo) där folk med makt kunde trakassera folk tack vare att de kunde förstöra karriärer.

Angående din sista fråga så vet jag inte vad det handlade om, men jag kan gissa på att massmedia inte skulle skriva om vad visselblåsaren sade helt enkelt. Massmedian här i Sverige döljer ju oftast obekväma sanningar och annat. Jag tror dock inte att det beror på CIA.

SecureDrop är ett globalt verktyg för visselblåsare. Liksom Facebook, Twitter och andra plattformar.

Ett litet enskilt inkommande tips till DN i Sverige säger inte så mycket - men kommer det tips från USA, Brasilien, Spanien eller Italien om samma sak går det att se ett mönster - likt man kan göra på FB, Twitters algoritmer.

Om du scrollar tillbaka i tråden jämförde jag CIA-agenterna med svenska motsvarigheten Expo. Tydligen finns Expofolk på de flesta redaktioner i landet.

Fundera mera på Expo så kanske du klurar ut varför planterade CIA-agenter på redaktioner fyller en roll?

Och ja, jag menar att CIA, Expo tjänar samma globala kabal.
Citera
2018-03-11, 23:51
Medlem
Citat:
SecureDrop är ett globalt verktyg för visselblåsare. Liksom Facebook, Twitter och andra plattformar.

Ett litet enskilt inkommande tips till DN i Sverige säger inte så mycket - men kommer det tips från USA, Brasilien, Spanien eller Italien om samma sak går det att se ett mönster - likt man kan göra på FB, Twitters algoritmer.

Om du scrollar tillbaka i tråden jämförde jag CIA-agenterna med svenska motsvarigheten Expo. Tydligen finns Expofolk på de flesta redaktioner i landet.

Fundera mera på Expo så kanske du klurar ut varför planterade CIA-agenter på redaktioner fyller en roll?

Och ja, jag menar att CIA, Expo tjänar samma globala kabal.

Expo är inte en underrättelsetjänst som verkar mest utomlands, utan de försöker påverka opinionen och utbilda i Sverige. Det är synd om de finns på många svenska redaktioner, men det är inget lagbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in