2018-03-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Har du inte förstått att PU är klara?
Svarten kan nog sova lugnt i sin grav. Han har inget med detta att göra.
Citera
2018-03-11, 15:41
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Boboslacke m fl: har försökt få rätsida på det såkallade mockfjärdsvapnet, men det verkar som om alla inblandade i det rånet har olika syn på vad som hände med vapnet efter rånet.
En påstår att han sålde det till CP, vilket verkar osannolikt
Två (?) påstår att det kastades i sjön med fem kulor i magasinet.
Personligen har jag svårt att se att detta är vapnet i MOP, men skulle det kunnat ha använts eller kan man avfärda det från utredningen?
Är detta ett blindspår?
Citera
2018-03-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Svarten kan nog sova lugnt i sin grav. Han har inget med detta att göra.

Tror inte han sover lugnt alls o det ska han inte heller. Det finns en anledning till att han tog livet av sig.
Citera
2018-03-11, 15:51
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Tror inte han sover lugnt alls o det ska han inte heller. Det finns en anledning till att han tog livet av sig.
Jo han sover lugnt som den psykopat han var. Oavsett om han var skyldig, som du tror, eller inte
Citera
2018-03-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Boboslacke m fl: har försökt få rätsida på det såkallade mockfjärdsvapnet, men det verkar som om alla inblandade i det rånet har olika syn på vad som hände med vapnet efter rånet.
En påstår att han sålde det till CP, vilket verkar osannolikt
Två (?) påstår att det kastades i sjön med fem kulor i magasinet.
Personligen har jag svårt att se att detta är vapnet i MOP, men skulle det kunnat ha använts eller kan man avfärda det från utredningen?
Är detta ett blindspår?
Mockfjärdsvapnet, 6 eller 8 tum:
https://w.cdn-expressen.se/images/7f/4c/7f4c8ffbd9a7ea0e58ae3e27f8f672fe/680.jpg
Palmevapnet har troligtvis 2 tums pipa: lägre hastighet, lägre energi, mindre deformerade kulor.
Senast redigerad av sovvandring 2018-03-11 kl. 15:57.
Citera
2018-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Detta lär väl med komma fram nu när PU är klara.

Du för ologiska resonemang. Ingenting i det KP uttalar tyder på att det är vare sig så att det finns något erkännande eller att GM vad de vet är död ännu så det är mycket lätt att genomskåda dig.

Vad han säger är att de hoppas kunna driva det till rättegång men om det inte går att man skall lägga fram det ändå. Dessutom är grunden för hans optimism väldigt tydligt angiven och att vittne idag skulle peka ut Svarten är så dumt tänkt att man storknar.

Dessutom rimmar hela ditt resonemang dåligt. Svarten hade älskat att hamna i rampljuset...

Du är nog helt enkelt en sådan som desperat söker dina fem sekunder i rampljuset utan att veta hur man får dem. Det delar du med ett antal tidigare trådskrivare som idag står med skam och vanära för sina lögner.

Om du inte har förstått det ännu så har jag för ca 7 år sedan fått uppdraget att kontakta LGWP och via honom PU för att de som var inblandade erbjudit sig att de skall berätta men att de krävde amnesti vilket inte gavs föga förvånande eftersom lagen drevs igenom särskilt med tanke på Palmemordet.
Citera
2018-03-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du för ologiska resonemang. Ingenting i det KP uttalar tyder på att det är vare sig så att det finns något erkännande eller att GM vad de vet är död ännu så det är mycket lätt att genomskåda dig.

Vad han säger är att de hoppas kunna driva det till rättegång men om det inte går att man skall lägga fram det ändå. Dessutom är grunden för hans optimism väldigt tydligt angiven och att vittne idag skulle peka ut Svarten är så dumt tänkt att man storknar.

Dessutom rimmar hela ditt resonemang dåligt. Svarten hade älskat att hamna i rampljuset...

Du är nog helt enkelt en sådan som desperat söker dina fem sekunder i rampljuset utan att veta hur man får dem. Det delar du med ett antal tidigare trådskrivare som idag står med skam och vanära för sina lögner.

Om du inte har förstått det ännu så har jag för ca 7 år sedan fått uppdraget att kontakta LGWP och via honom PU för att de som var inblandade erbjudit sig att de skall berätta men att de krävde amnesti vilket inte gavs föga förvånande eftersom lagen drevs igenom särskilt med tanke på Palmemordet.

Vaffan är det för fel på dig? Har du inte alls lyssnat på Krister Petersson?
Det finns väl ingen som helst anledning för mig att hux flux börja kolla o skriva här om hittepå. Flashback är väl inte rampljuset direkt.
Mig lurar du inte med nåt jävla snack om LGWP o PU. Men håll du på. Synd du inte kammade hem de 50 miljonerna 😎
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-11 kl. 16:50.
Citera
2018-03-11, 16:57
Avslutad
Citat:
Nej du drömmer. Nicola anpassar sina uppgifter som från början är rena sagor. Vid själva brottet är han två kvarter bort. Han kollar vad som händer och ser på avstånd mordplatsen med en man i blå jacka hitom den eller de som fallit och fortsätter sin promenad uppenbart omdeveten om att det är OP. Senare får han via nyheterna redan på att det är OP som har skjutits. Han börjar då får ett behov av att berätta detta för omgivningen. Han tänker troligen att mannen i den blå jackan kan ha varit Livvakt och att han måste mött dem och berättar en historia för vännerna att han mött dem på en plats som visar sig omöjlig senare. Vännerna som är lite vana vid att Nicola har en tendens att överdriva uppmanar honom att lämna dem till polisen vilket han gör.

Senare visar det sig att han inte kan ha mött den där han påstår för att de troligen korsade Sveavägen efter att han passerat. Nu utsätts han för en pressande rekonstruktion och vid det tillfallet har han säkert läst mycket om andra vittnens iakttagelser. Han anstränger sig för att få ihop en bild och får ledande frågor. Han minns svagt saker längst vägen. Ljus i fönster mm men vidhåller sin omöjliga position i det skotten föll. Helt enkelt för att han är säker på det (och troligen bara det). Det är alltså ett vittnesmål under stark press och påverkan.

Erfarna utredare ser förmodligen detta tidigt och kan värdera uppgifterna (Nicola är inte det enda vittne som gör så här) och vet att man inte kan bygga några scenarion på det men inte amatörerna.

Han befinner sig två kvarter bort mitt i nattmörker men kan ändå urskilja vilken färg en jacka har?
Citera
2018-03-11, 17:00
Medlem
Citat:
Vaffan är det för fel på dig? Har du inte alls lyssnat på Krister Petersson?

JO mycket noga och han har gått till väga precis som jag och de andra seriösa debattörerna har gett uttryck för att man skall göra. Granskningen av Wt-observationerna, nya professionella ögon på vittnesmålen, omtag när det gäller vissa bitar av den tekniska analysen etc.

Inget av det eller något av KP:s uttalanden leder eller pekar mot dina fantasier som ju visat sig innehålla gigantiska logiska hål.

Om man har något av värde att tillföra får man munkavle av utredningen nämligen för att inte förstöra deras vidare arbete. Därför vet vi med säkerhet att sådana som du hittar på.
Citera
2018-03-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Svartens historia är typisk för sådana som en gång drabbats av socialstatens och rättsmissbrukarstatens övergrepp. De verkligt ansvariga intrigerar här systematiskt för att kunna använda redan på livstid utdömda för sina egna syften och än värre politiska illdåd. Tydliga paralleller finns till Ausonius, Bergling, VG, CP, Mihailovic, Quick osv. Svarten mördades när tillfället var inne och chansen fanns att Guillou skulle kunna få ihop en trovärdig historia med Svarten som huvudperson för MOP. "Olyckan" var professionellt arrangerad och definitivt inget självmord som jag ser det.

Men Guillou säger att det är Christer Pettersson som är palmemördaren.
O hur skulle Svarten kunna mördas i sin fjällas lägenhet på tredje våningen där han själv tuttade fyr o var hotfull mot räddningspersonal?
Citera
2018-03-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Han befinner sig två kvarter bort mitt i nattmörker men kan ändå urskilja vilken färg en jacka har?

Testa själv så får du se. Dessutom lämnar han sitt vittnesmål först 3 dagar efter mordet och ett och annat hade då publicerats kring mordplatsen.

Jämför också hans uppgift om att jackan gick till halva låret med bilderna hur denne faktiskt såg ut.
http://www.itdemokrati.nu/page36e.html
Citera
2018-03-11, 17:26
Medlem
299792458s avatar
Citat:

Det Krister i Rapport 2018.02.28 säger är:

"Jag har lite grunnmaterial när jag presenterar lösningen sen, på Palmemordet.....helst med att kunna ställa någon person inför rätta"

Det är med andra ord inte säkert att det är möjligt, att ställa någon person inför rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in