Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
OK! Beträffande Chaos, ger boken någon information om CIAs Operation Chaos? Eller om de mind control experiment som det antyds i början av boken? T.ex den institution för hjärntvätt som skulle ha funnits i Sverige?
Bokens CHAOS syftar dels på VIA-operationen, men också den internt i NCLC ihopfantiserade konspirationen mot NCLC. Lustigt nog lyckas NCLC fantisera fram rätt namn på operationen, men där upphör likheterna.
Vad gäller MK fokuserar boken på NCLC:s fantasiversioner och egna försök.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Mycket intresserad. Har fortfarande inte läst boken, men ska göra det innan månaden är slut (läser en jäkla massa annat för närvarande).
Ska jag tolka det som att du nu är intresserad av eventuell inblandning från CIA i mordet Palme (chaos)?
Kanonbra att du läser en jäkla massa!
Alltså, här berör du något som förmodligen härrör från oförsiktig formulering från min sida. Jag har aldrig sett CIA-inblandning som utesluten. Men jag tror bra mycket mer på en operation via ombud (tänk EAP) än genom att Reagan skickar sex mördare i svart kostym i februari 1986. Typ så.
Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Alldeles självklart är Cliff infiltratör och utbildad agent, no doubt about it
Ja, Cliffs CV-luckor 1968-1969 och den sensationellt låga profil han höll alla år i Sverige - såg ni honom någonsin vid ett bokbord? - talar för en märklig men allmänt accepterad särställning.
Varför får man en sådan särställning? Jo, det finns ett självklart hands-off kring personen.
Jag vill också nämna att den ego-stripping som Cliff utsattes för - behandlingar som knäckte även de starkaste - lämnade honom fullkomligt oberörd. Han tycks inte ens ha fått stegrad puls, när sessionen är över går han och lägger sig utan att ha yppat ett ord!
Författarens skildring av den enda träffen med Cliff han lyckas åstadkomma är också sensationell vad gäller förmågan att spela spel i spelet!