2018-03-11, 15:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I videon där han säger att lägger av med Granskning Sverige har han en pilotskjorta på sig. Alltså en som piloter i flygbolag har.

Om man kontaktar Skatteverket kan man få ut hans senaste deklaration. Där står det vem eller vilka han fått lön av.

Se där, trodde fel. Kanske.
Hur gör man för att bara deklarera för 107000 som pilot, visst borde väl en pappaledig pilot få mer från Försäkringkassan?
Citera
2018-03-11, 15:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Se där, trodde fel. Kanske.
Hur gör man för att bara deklarera för 107000 som pilot, visst borde väl en pappaledig pilot få mer från Försäkringkassan?

Nu vet jag inte hur han får sin eventuella lön. Han jobbar kanske för ett utländskt företag, får lönen dit och deklarerar i det landet?

Är 107 000 kr hans lön före eventuella avdrag? Alltså att den var högre, men han hade rejäla avdrag av något slag? Eller kan 107 000 vara det han tjänat på GS?
Citera
2018-03-11, 15:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur han får sin eventuella lön. Han jobbar kanske för ett utländskt företag, får lönen dit och deklarerar i det landet?

Är 107 000 kr hans lön före eventuella avdrag? Alltså att den var högre, men han hade rejäla avdrag av något slag? Eller kan 107 000 vara det han tjänat på GS?

Orkar inte ens fundera mer på den saken. Finner det bara så oerhört jävla märkligt att man tycker det är viktigt att nämna att karln kört "några timmar JAS" men inte att han idag faktiskt är pilot. Att han varje dag har människoliv i sina händer.
Visst tusan står väl reguljärpilot idag över att ha rattat JAS några timmar för 15-20 år sen på förtroendeskalan?
Citera
2018-03-11, 18:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Varför har Fabian Fjälling bara gått ut med att han varit stridspilot, men inte att han är reguljärpilot? Varför döljer han det?
Citera
2018-03-11, 18:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Varför har Fabian Fjälling bara gått ut med att han varit stridspilot, men inte att han är reguljärpilot? Varför döljer han det?

Min teori om varför han inte sagt att han är reguljärpilot: han har fått order från sin arbetsgivare att ligga lågt. Orsaken till att han hade på sig pilotskjorta i videon var att frun ringt och gråtit pga hotbrev när han var i en annan stad eller land mitt uppe i jobbet. Han var omskakad och funderade inte över att han hade på sig skjortan.

Men det kan säkert finnas andra orsaker.
Citera
2018-03-11, 18:31
Medlem
Citat:
Min teori om varför han inte sagt att han är reguljärpilot: han har fått order från sin arbetsgivare att ligga lågt. Orsaken till att han hade på sig pilotskjorta i videon var att frun ringt och gråtit pga hotbrev när han var i en annan stad eller land mitt uppe i jobbet. Han var omskakad och funderade inte över att han hade på sig skjortan.

Men det kan säkert finnas andra orsaker.
Och till den andra staden eller landet hade han med sig ett hotfullt vykort att visa upp
Citera
2018-03-11, 18:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och till den andra staden eller landet hade han med sig ett hotfullt vykort att visa upp

Aaaah, just det.

Vad har du för teori?
Citera
2018-03-11, 19:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Aaaah, just det.

Vad har du för teori?

Att han funderat på detta ett tag och tog tag i det när han var på jobb? Vem som helst fattar att allt det här måste vara jävligt jobbigt, oavsett vad man tycker om Fjällings upptåg så har han gjort något han brunnit för. Att då lämna alltihop måste ta på krafterna. Och det måste funderas igenom ordentligt, i ensamhet. Ett hotellrum passar perfekt.

Hoppas han är ok.
Citera
2018-03-11, 19:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Att han funderat på detta ett tag och tog tag i det när han var på jobb? Vem som helst fattar att allt det här måste vara jävligt jobbigt, oavsett vad man tycker om Fjällings upptåg så har han gjort något han brunnit för. Att då lämna alltihop måste ta på krafterna. Och det måste funderas igenom ordentligt, i ensamhet. Ett hotellrum passar perfekt.

Hoppas han är ok.

Sant. När man inte har familjen i närheten som ”stör” en är det lättare att analysera och fokusera. Och till slut rann bägaren över nät han funderade.

Jag tror han sörjer. Sörjer sitt skötebarn sajten. Och troligtvis känner vanmakt över hur han ska skydda sin familj.
Citera
2018-03-11, 20:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Tråden handlar alltså om skvaller rörande Fabian Fjälling. Vill man diskutera GS, hans gärning där, hur han blivit hotad och motarbetad etc så får man göra det i andra trådar. I den här tråden blir sådana inlägg borttagna.

(FB) Granskning Sveriges Youtube-kanal stängd! Nu börjar censuren på riktigt!
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige
(FB) Sveriges modigaste medborgarjournalist Fabian Fjälling slutar efter MSM's hatstorm!

Trådar taggade med Granskning Sverige:
https://www.flashback.org/find_threads_by_tag.php?tag=granskning%20sverige

/Mod
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-03-12 kl. 00:14.
Citera
2018-03-12, 09:15
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Vilket flygbolag jobbar denna cuck på? Eller frilansar hen?

Han har jobbat för Ryan air påstod en Norwegian pilot som jag frågade om saken men tror inte han har så bra koll.

Med tanke på hans låga deklarerade inkomst är det några saker som inte stämmer 1) om han har flygvapen pension skulle denna vara högre, jag tror inte staten kan betala ut till pension till utländska företag. 2) Om han jobbar som pilot har han ett utländskt företag eller liknade där han får lönen är det då frågan om skattefusk.

Han förlorar i trovärdighet i båda fallen om det är så . 1. att han ljuger om sin bakgrund. 2. att han skattefuskar.

Vet någon om hans fru är inriktad mot skattejuridik ?
Citera
2018-03-12, 21:15
Medlem
Citat:

Fjälling blir ju en intressantare person genom att nämna att han har varit stridspilot. Reguljärpilot låter ju inte lika häftigt

Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vet någon om hans fru är inriktad mot skattejuridik ?

Nej, hon sysslar mest med familjerätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in