Citat:
Ursprungligen postat av
NilsHlt
Jag är förvånad att inte fler har hajat till över orden "Det som inte fick hända hände".
För mig skulle en mor kunna säga detta efter att hennes son har dött i samband med bergsklättring eller mc-körning, dvs man säger det om nåt man kände till kunde hända.
Det är nog många som har funderat kring detta. Och så har vi resonerad kring detta flera gånger tidigare. Jag tror det kan vara
ett obetänkt uttalande
något som relaterar till jobben
familjesituationen
Jag fick intryck att det var 2 eller 3 och att detta baserades av något som OH förmedlade. Alltså antingen hur jobbigt han hadde det pga situationen hemma, så som han ska ha sagt till andra: barnen är sjuka, kona kan inte hjälpa till i samma omfattning, allt hänga på honom. Där kan personen i frågan dragit slutsatsen - det blev för mycket för OH.
Är det något jobbrelaterad, så har jag ingen aning vad det kan vara. En orättvisa? Förhandsbesked om befordring som var negativ? Adjungerande professur i Uppsala som inte blev av? Diskussion kring han ansökan om befordring som inte var positiv? Ingen aning. Han ska ju har varit perfekt på jobben, förutom att han var mycket frånvarande pga sina döttrars sjukdom. Det ända som kom fram nyligen var att Elli09 sa att OH verka haft det jobbigt med sitt forskningsprojekt, men att han hade en kollega som hjälpte honom med det. Men skulle någon på jobben antar att det kan var en anledning att döda familjen så kort efter att det skedde. Inte riktig troligt.