2018-03-11, 09:42
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Då var det bevisat, afrikanska djungelöron passar inte våra svenska hörsnäckor. Hade troligtvis gått bättre med två plåtburkar som snäckor, det är apan van vid

Onödigt. Nog för att man blir trött på att få multikultihbtq-propagandan nedtryckt i halsen via opartiska och neutrala SVT men Renaida pratade i alla fall svenska, till skillnad från Margaret (eller hur hon nu stavar sitt namn). Söt och glad tjej som gav järnet. Jag gillade inte låten och hon hade inte behövt ta om den heller, men tycker hon skötte sig bra överlag.
Citera
2018-03-11, 09:42
Medlem
Det här var första melodifestivalen jag kan minnas där jag var såpass likgiltig över utgången att jag inte tittade på varken andra chansen eller finalen. Under hela årets melodifestival har det funnits EN låt som varit bra... i övrigt var det bara ren jävla smörja hela skiten.

Urk!
Citera
2018-03-11, 10:02
Medlem
Klarar inte av Melodifestivalen längre då de bara har gått och blivit en jävla feministrörelse.
Musik är bra jävl skit! Men när man fokuserar på att en bög ska få stå i centrum, då har de spårat.
Läste på Expressen, någon intervju med en Jessica i tårar. Där dom pratar om att de är för få tjejer, att de är tråkigt att den bästa kvinnan kom på plats 5, "Alla vill väl att de ska vara jämställt". Vad är de för nonsens bullshit. Ta in fler bögar, tycker man kan plocka in en dvärg, en våldtäktsman från Mellanöstern eller gå tillbaka till det de har varit förut. Lite humor, folk som driver med andra människor, folk som kan ta skämt........ glömde, att skoja om andra människor skulle få feministerna i Sverige att spruta jizz ur vartenda hål.
Känns så jävla sorligt att titta på melo när en bög står och skriker om massa onödig skit och hur mycket han älskar glitter. Jag såg inte finalen, såg två program med melo i år. Såg andra chansen och de kändes otroligt dött, helt plötsligt var de över men inget speciellt hade hänt. Den känslan fick man, en bög som beter sig som en pajas och bara är extremt tråkig ska vara Melos humor, Sveriges största musiktävling. Hahahahaha, we're all going down
Citera
2018-03-11, 10:07
Medlem
Finns det fortfarande människor som tror att Melodifestivalen handlar om musik?
Citera
2018-03-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det kallas teknikstrul när man inte lyckas matcha öronsnäckan med örat för korrekt funktion.

Man hörde väldigt tydligt på hennes sång när hon tappade ljudet i snäckan.

Men det var jävla va fina ben hon hade den där Renaida. Dom andra tjejerna som rörde sig i någon form av tält-pylsor såg inte klocka ut. Mariette (eller va hon heter) såg ju ut som en snorunge typ. Den där Cabanna-tjejen, va fan hade hon på sig? Såg ju inte klokt ut.

Förr var en av anledningarna att titta på musikjippon som mellon just kläderna.
ALLA tjejer hade mer eller mindre sexiga outfits. Sen kom statsfeminsmen, muslimerna och meetoo....
Sjukt tråkigt och all "ögonfröjd" är närmast borta vilket faktiskt är en del av upplevelsen när en artist framträder. De kan köra hela mellon på radio istället.
Citera
2018-03-11, 10:08
Medlem
Undertecknad börjar bli ganska trött/mätt på denna tillställning nu då det känns som det är för mycket fokus på allt runt omkring istället för på musiken/låtarna och sången. Jag skulle gärna vilja se följande förändringar i framtida melodifestivaler/ESC:

- Inte längre tillåta tekniska nummer likt Benjamin Ingrossos som kändes mer som en musikvideo än som ett liveframträdande. Jag vill istället se sångaren/bandet framföra sin låt "rakt upp och ner" utan några större teknikaliteter.

- Plocka bort ett par deltävlingar så att det bara är två st innan finalen. Plocka även bort andra chansen. 12 bidrag i varje delfinal där de 5 bästa tar sig vidare...d.v.s. 10 bidrag i finalen.

- Visst är det demokratiskt att svenska folket får ringa in och rösta. Men samtidigt är jag övertygad om att en viss typ av människor är mer flitiga på att ringa och rösta än andra. Dessutom ringer säkert dessa många gånger på samma bidrag. Det känns helt fel. Nej...tillbaka med svenska jurygrupper som är fördelade i olika åldersspann!

- Ta bort den nuvarande internationella juryn. Visserligen kanske de gör våra chanser till vinst i ESC större, men att vinna där är inte allt.

- Liveorkester hade varit trevligt, men känns inte nödvändigt.

- Tillåt endast länder i Europa att vara med i ESC!

- I den svenska melodifestivalen ska bidragen sjungas på svenska, och i ESC borde bidragen framföras på de officiella språk som pratas i länderna.

- Jag har absolut inget emot homosexuella, men tona gärna ner fokuset på det. Och varför måste det tramsas av pajasar varenda år? Kan det inte bara vara en snygg festival med lite klass och stil?

Önskar att vi kunde komma tillbaka till något sådant här: https://www.youtube.com/watch?v=5rlt9DwjNPE

Samma låt och artist, men från år 2016 i annat sammanhang och med bättre kvalité: https://www.youtube.com/watch?v=jlmMcnb06ps
Senast redigerad av Blekingebon 2018-03-11 kl. 10:30.
Citera
2018-03-11, 10:18
Medlem
Zoom008s avatar
Melodifestivalen var det man såg som årets höjdpunkt tidigare. Tappade intresset redan förra året då Nano blev bortröstad av den där internationella juryn. I år är jag helt likgiltig och blev ännu mer spyfärdig av att se en Wahgrenare vinna. Överallt ser man dessa människor och det går inte att värja sig. Personligen hoppas jag att han kommer sist. Som tur är har dom övriga länderna oftast riktiga guldkorn som man kan spela in och njuta av. Konstigt ändå att dom inte hittade en blåneger som dansade i bastkjol och stor ring i näsan. Blir väl till nästa år då vi ska lära Europa mångfald. Usch. Jag saknar en bajskorv som emoj här på Flashback vilken skulle passat in mycket väl i denna tråd.
Citera
2018-03-11, 10:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Appen borde ha samma poängsystem som juryn. Dvs man får fördela poäng där 12 är som högst
Citera
2018-03-11, 10:57
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haalloj
Känns så jävla sorligt att titta på melo när en bög står och skriker om massa onödig skit och hur mycket han älskar glitter. Jag såg inte finalen, såg två program med melo i år. Såg andra chansen och de kändes otroligt dött, helt plötsligt var de över men inget speciellt hade hänt. Den känslan fick man, en bög som beter sig som en pajas och bara är extremt tråkig ska vara Melos humor, Sveriges största musiktävling. Hahahahaha, we're all going down

Spännande kontrast mellan att å ena stunden stå och tala om hur viktigt ditt bidrag till radiohjälpen och svältande människor är för att i nästa stund tjoa hoodiladi och skjuta glitter över publiken. Är det det som är hållbar utveckling? Är det klimatsmart glitter och hur många matransoner till ett flyktingläger hade kostnaden för glitterkanoner kunnat köpa?

Tycker det blir lite osmakligt, utöver den dåliga smaken i övrigt.

Finalen var ändå rätt OK rent musikaliskt, även om en musikvideo gick och vann.
Senast redigerad av tryggtochbra 2018-03-11 kl. 11:25.
Citera
2018-03-11, 11:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekingebon
Undertecknad börjar bli ganska trött/mätt på denna tillställning nu...

Önskar att vi kunde komma tillbaka till något sådant här: https://www.youtube.com/watch?v=5rlt9DwjNPE

Jag har svårt att förstå hur någon har uppskattat detta format under de senaste 15 åren. Det är så mycket jippo att musiken drunknar. Samtidigt är det bara att konstatera: huvuddelen vill ha det så här. Om inte skulle vi inte ha dessa ständigt återkommande galorna av olika slag som bara är en dålig repris på varandra.

Man får acceptera att massan (som är flest) har en smak som är rätt utslätad rent musikaliskt och rätt bombastisk vad gäller uttrycksformer. Det ska vara mycket skrik och flams då trivs massan. Se bara hur det är på konserter, människor tycker om att apa sig i mängden.

Jag skulle önska att det var så här:

https://www.youtube.com/watch?v=P3HRr9G9c_s

eller ännu heller så här (ursprungligen från 1967):

https://www.youtube.com/watch?v=rWgIIPmMU0I
Citera
2018-03-11, 11:09
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Då var det bevisat, afrikanska djungelöron passar inte våra svenska hörsnäckor. Hade troligtvis gått bättre med två plåtburkar som snäckor, det är apan van vid
Men fick du ingen kärlek som unge eller?
Citera
2018-03-11, 11:10
Medlem
Xedomes avatar
Ja. Det här ska ändå föreställa public service. Inte någon billig skit från reklamkanalerna. 💩
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in