Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 20:03
  #3889
Medlem
pelle.baumgarths avatar
På 60-, 70-talet var väl Eurovision Song Contest en ganska oskyldig tillställning ?
Ofta vann en bättre låt och ibland till och med bästa ?
Men denna gången låg tydligen en snyfthistoria bakom vinsten i Eurovision Song Contest.
Fanimig otroligt !? Vilken absolut skitlåt Israel kom med ! !
Lägg ner "tävlingen" ! !

Undrar om man kan gråta sig till ett ishockeyguld till TreKronor !?
Citera
2018-05-13, 23:32
  #3890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
På 60-, 70-talet var väl Eurovision Song Contest en ganska oskyldig tillställning ?
Ofta vann en bättre låt och ibland till och med bästa ?
Men denna gången låg tydligen en snyfthistoria bakom vinsten i Eurovision Song Contest.
Fanimig otroligt !? Vilken absolut skitlåt Israel kom med ! !
Lägg ner "tävlingen" ! !

Undrar om man kan gråta sig till ett ishockeyguld till TreKronor !?

Så var det mycket absolut. Nu har tävlingen blivit politisk. Den är död. Det handlar inte om musik längre, utan om värdegrund. Det är inte underhållning. En påse med skit vann, musikaliskt sett.
Citera
2018-05-19, 20:55
  #3891
Medlem
För en gångs skull vann troligen rätt bidrag i denna märkliga tävling. Jag har ingen tv och såg i.o.f.s. inte melodifestivalen i sin helhet men det vinnande bidraget har i.a.f. en viss charm och låter som en hönsgård vilket är roligt.

Den svenska låten lät som om någon tappat en billig blåtandshögtalare i 25-metersbassängen i det lokala badhuset. Totalt värdelös produktion och arrangemang tycker jag. Inte ens den bästa sångaren i världen hade nog lyckats med att lyfta den låten till toppen i det sammanhanget och i det sällskapet tyvärr. Bra kämpat av frontfiguren Ingrosso dock.
Citera
2018-05-20, 15:43
  #3892
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow

För en gångs skull vann troligen rätt bidrag i denna märkliga tävling. Jag har ingen tv och såg i.o.f.s. inte melodifestivalen i sin helhet men det vinnande bidraget har i.a.f. en viss charm och låter som en hönsgård vilket är roligt.

Den svenska låten lät som om någon tappat en billig blåtandshögtalare i 25-metersbassängen i det lokala badhuset. Totalt värdelös produktion och arrangemang tycker jag. Inte ens den bästa sångaren i världen hade nog lyckats med att lyfta den låten till toppen i det sammanhanget och i det sällskapet tyvärr. Bra kämpat av frontfiguren Ingrosso dock.


Du tycker alltså att det är roligt med kycklingljudet tycker du om Mora träsk och Stefan och Krister också?



Dock håller jag med dig om att det svenska bidraget sög rent musikaliskt även om Benjamin hade bra dancemoves.

Hade varit roligare att skicka Rolandz även om den säkert också misslyckats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback