Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Tidsfaktorn är extremt viktig. Det är 2018 och 2022 som vi kan styra undan från grynnorna. AFS kan bli en stor spelare 2026 eller 2030. Då är det redan försent.
Det handlar inte om SD specifikt kontra AFS, det handlar om att skicka en signal till 7-klövern att kursen måste läggas om.
Det borde nu vara uppenbart för var och en att ingen förändring kommer ske med nuvarande partikonstellationer innan antingen:
a) SD får ensam majoritet
eller
b) Sverige går i default
SD kommer aldrig få ensam majoritet. Vidare verkar SD bli alldeles för bekväma som Riksdagsparti. Just vad fan har de utfört den senaste mandatperioden?
Ungefär lika mycket som de övriga 7-partierna.
SD behöver en blåslampa under röven.
Jag har röstat på SD sedan 2006. Den senaste utvecklingen tyder på att SD börjat bli ett parti som alla de andra, dvs bevakar uteslutande sitt riksdagsmans-arvode.
Det finns tyvärr alldeles för många knäppgökar och outbildade idioter kvar i SD, för att de skall kunna växa sig stora under MSM's nitiska bevakning.
Jag kommer rösta på AfS 2018.
Som många påpekat innan, 3-4% per eller mindre för SD spelar ingen roll. Det de inte förmår att uträtta med 21%, förmår de ej heller uträtta med 25%.
Avslutningsvis, och det viktigaste argumentet, jag tror att ytterligare ett invandringskritiskt parti i RD samtidigt som några 'goda' partier får lämna (vilket är högst sannolikt) skulle få hegemonin att slutligen inse allvaret. Blotta tanken på att deras Schlaraffenliv sannolikt snart skulle vara saga all, kommer garanterat resultera i någon form av handling.
Det om någonting skulle kunna resultera i en faktiskt förändring.