Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 07:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Man borde väl kunna beställa valsedlar från AfS?
Det gjorde jag ett år (2010) för SD.
Bortkastat, de är chanslösa 2018.
Citera
2018-03-11, 07:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
När jag läser inlägg på olika internetsidor från SD-sympatisörer som är negativa till AfS så är det ofta två invändningar som SD-sympatisörerna har mot AfS. Den ena invändningen är att AfS bidrar till splittring av rösterna. Detta håller jag inte med om. Det är SD som bidrar till denna splittring genom deras ansträngningar att bli ett salongsfähigt och accepterat parti av sina politiska motståndare. Detta har lett till ett missnöje mot SD:s politik och utveckling. Ur detta missnöje bildas nya partier, till exempel AfS.

Den andra invändningen är att en röst på AfS blir bortkastad om de inte kommer in i riksdagen. Det blir den inte. Det finns inga bortkastade röster. Alla partier har varit små och börjat från noll. Att inte rösta på att parti som anses ha små chanser att komma in i riksdagen, men som man anser är det bästa partiet, är mer bortkastad än att rösta på ett parti som finns i riksdagen men som man anser vara sämre än det parti som man anser vara bäst, men som inte blir invalt i riksdagen.

Om AfS får mer än en procent av rösterna i riksdagsvalet den 9 september så får de gratis valsedlar utplacerade i alla vallokaler i de två kommande allmänna valen 2022 och 2026. Om AfS får mer än 2,5 procent av riksdagsrösterna så får de också partistöd. Detta bör dom som sympatiserar med AfS, men som inte vill rösta på partiet med argumentet att de har liten chans att komma in i riksdagen, tänka på när de ska rösta i höstens val.

https://alternativforsverige.se
Tidsfaktorn är extremt viktig. Det är 2018 och 2022 som vi kan styra undan från grynnorna. AFS kan bli en stor spelare 2026 eller 2030. Då är det redan försent.

Det handlar inte om SD specifikt kontra AFS, det handlar om att skicka en signal till 7klövern att kursen måste läggas om.
Citera
2018-03-11, 07:32
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja, säg inte det.
Det vimlar av besvikna Moderater.
Besvikna gammel-Såssar har SD som ett mycket bra alternativ.

SD är inget bra alternativ för gammel-Moderater då SD står för en, till förvillelsen lik, ekonomisk politik den socialdemokraterna anno 1980 förde.

AfS verkar står för en politik som Yngve Holmberg förde.

Det finns utrymme och behov för både ett vänster och högerparti inom den nationalistiska social-konservativa fållan.

Än om AfS inte kommer in RD 2018, så lär de få minst 1% av rösterna och defintivt komma in RD 2022.
Citera
2018-03-11, 07:49
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Tidsfaktorn är extremt viktig. Det är 2018 och 2022 som vi kan styra undan från grynnorna. AFS kan bli en stor spelare 2026 eller 2030. Då är det redan försent.

Det handlar inte om SD specifikt kontra AFS, det handlar om att skicka en signal till 7-klövern att kursen måste läggas om.

Det borde nu vara uppenbart för var och en att ingen förändring kommer ske med nuvarande partikonstellationer innan antingen:
a) SD får ensam majoritet
eller
b) Sverige går i default

SD kommer aldrig få ensam majoritet. Vidare verkar SD bli alldeles för bekväma som Riksdagsparti. Just vad fan har de utfört den senaste mandatperioden?
Ungefär lika mycket som de övriga 7-partierna.

SD behöver en blåslampa under röven.

Jag har röstat på SD sedan 2006. Den senaste utvecklingen tyder på att SD börjat bli ett parti som alla de andra, dvs bevakar uteslutande sitt riksdagsmans-arvode.

Det finns tyvärr alldeles för många knäppgökar och outbildade idioter kvar i SD, för att de skall kunna växa sig stora under MSM's nitiska bevakning.

Jag kommer rösta på AfS 2018.
Som många påpekat innan, 3-4% per eller mindre för SD spelar ingen roll. Det de inte förmår att uträtta med 21%, förmår de ej heller uträtta med 25%.

Avslutningsvis, och det viktigaste argumentet, jag tror att ytterligare ett invandringskritiskt parti i RD samtidigt som några 'goda' partier får lämna (vilket är högst sannolikt) skulle få hegemonin att slutligen inse allvaret. Blotta tanken på att deras Schlaraffenliv sannolikt snart skulle vara saga all, kommer garanterat resultera i någon form av handling.

Det om någonting skulle kunna resultera i en faktiskt förändring.
Citera
2018-03-11, 07:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Det borde nu vara uppenbart för var och en att ingen förändring kommer ske med nuvarande partikonstellationer innan antingen:
a) SD får ensam majoritet
eller
b) Sverige går i default

SD kommer aldrig få ensam majoritet. Vidare verkar SD bli alldeles för bekväma som Riksdagsparti. Just vad fan har de utfört den senaste mandatperioden?
Ungefär lika mycket som de övriga 7-partierna.

SD behöver en blåslampa under röven.

Jag har röstat på SD sedan 2006. Den senaste utvecklingen tyder på att SD börjat bli ett parti som alla de andra, dvs bevakar uteslutande sitt riksdagsmans-arvode.

Det finns tyvärr alldeles för många knäppgökar och outbildade idioter kvar i SD, för att de skall kunna växa sig stora under MSM's nitiska bevakning.

Jag kommer rösta på AfS 2018.
Som många påpekat innan, 3-4% per eller mindre för SD spelar ingen roll. Det de inte förmår att uträtta med 21%, förmår de ej heller uträtta med 25%.

Avslutningsvis, och det viktigaste argumentet, jag tror att ytterligare ett invandringskritiskt parti i RD samtidigt som några 'goda' partier får lämna (vilket är högst sannolikt) skulle få hegemonin att slutligen inse allvaret. Blotta tanken på att deras Schlaraffenliv sannolikt snart skulle vara saga all, kommer garanterat resultera i någon form av handling.

Det om någonting skulle kunna resultera i en faktiskt förändring.
AFS kommer aldrig lyckas nå utanför de närmaste sörjande som det ser ut nu.
SD har skärpt sin immigrationspolitik och är på samma nivå som den danska mittfåran.
Med din logik kan du lika gärna konvertera till islam här och nu eftersom AFS måste få egen majoritet för att kunna uträtta något.
Citera
2018-03-11, 07:56
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Detta är de etablerade partiernas mantra. Tänk inte själv. Du är ensam. Engagera dig inte. Rösta på oss. Vi skall ordna det för dig.

Att än en gång rösta på det stendöda SD däremot är nära nog en fullständigt bortkastad röst. Det är ett i riksdagen välintegrerat och självsnöpt parti som nu ställer sig i kören och skriker rasist åt alla som vill hejda det svenska självmordet. Åkesson har nått till köttgrytan och har nu ätit sig lika fet, trött och blind som de övriga.

Självklart bör alla initiativ likt AfS ges en chans. Att inte rösta som man tycker utan försöka bli något av en självupplevd valstrateg är precis vad de sittande nollorna önskar.
Citera
2018-03-11, 08:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Detta är de etablerade partiernas mantra. Tänk inte själv. Du är ensam. Engagera dig inte. Rösta på oss. Vi skall ordna det för dig.

Att än en gång rösta på det stendöda SD däremot är nära nog en fullständigt bortkastad röst. Det är ett i riksdagen välintegrerat och självsnöpt parti som nu ställer sig i kören och skriker rasist åt alla som vill hejda det svenska självmordet. Åkesson har nått till köttgrytan och har nu ätit sig lika fet, trött och blind som de övriga.

Självklart bör alla initiativ likt AfS ges en chans. Att inte rösta som man tycker utan försöka bli något av en självupplevd valstrateg är precis vad de sittande nollorna önskar.
MED ser jag som ett seriöst alternativ med en genomtänkt politik och med en mindre mängd dårar som företrädare. AFS kommer vara som ND, det blir SD 1998. De dårar SD slängt ut kommer företräda AFS i kommuner och landsting om de skulle lyckas komma in.

Alternativ för Sverige är en återvändsgränd, 10.000-20.000 st röster maximalt.
Citera
2018-03-11, 08:31
Medlem
Varför skulle dessa vara annorlunda mot SD? Jag kan väl hålla med om att en och annan bör skickas ut med huvudet före. Men hur blir det med den sjysta gambianen som säljer hash i Rinkeby eller min neger polare från Etriea?

Vi behöver ju dessa svartskallar för vem ska vi annars få tag i vårt knark från i fortsättningen tex?

Nä, detta partiet duger inte för dom har inte lösningar på sådana viktiga frågor, så det blir nog att rösta från soffan igen. Det måste ju in ett bättre system för vem som ska utvisas.
Senast redigerad av StupidMonkey 2018-03-11 kl. 08:34.
Citera
2018-03-11, 08:52
Medlem
me-wes avatar
Citat:
MED ser jag som ett seriöst alternativ med en genomtänkt politik och med en mindre mängd dårar som företrädare. AFS kommer vara som ND, det blir SD 1998. De dårar SD slängt ut kommer företräda AFS i kommuner och landsting om de skulle lyckas komma in.

Alternativ för Sverige är en återvändsgränd, 10.000-20.000 st röster maximalt.
De ställer inte upp i några kommun- eller landstingsval. Det är SD som har satt sig i den här sitsen själva genom att utesluta hela ungdomsförbundet som hade starkt stöd såväl internt som bland väljarna. Och ungdomsförbundet uteslöts inte på grund av att man var några dårar, snarare var det tvärtom, man var alltför skarpa. Jimmie och Mattias vill ha tystlåtet, lydigt folk med en IQ strax under medel så man inte utgör något hot mot familjeföretagets ledning.

Jag har röstat SD sedan jag fick rösträtt men det är omöjligt att jag kan se mig själv i spegeln om jag röstar på dem igen i år. Därför blir det AfS. Om de kommer in i riksdagen eller inte är sekundärt. När kronprins Vinge efterträder Jimmie kommer väljarna att fly till Kasselstrand och det bäddar för att 4 % blir enkelt att nå till 2022, om det inte till och med sker ett extra val däremellan.

Annars är det roligt att se hur "Heja Jimmie!"-folket tänker. Dels är det viktigt att inte splittra de nationalistiska rösterna, samtidigt säger man att AfS inte kommer att få mer än 0,1 %. Då kvittar det väl om den promillen röstar AfS eftersom de knappt skulle höja SDs valresultat nämnvärt. Och skitsnacket om att i år är sista chansen är bara patetiskt. Det har upprepats i över tjugo år nu. Hellre ett mer radikalt alternativ om fyra år än ett självutnämnt antirasistiskt mittenparti som till vilket pris som helst vill sitta i knät på Moderaterna.
Citera
2018-03-11, 08:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
De ställer inte upp i några kommun- eller landstingsval. Det är SD som har satt sig i den här sitsen själva genom att utesluta hela ungdomsförbundet som hade starkt stöd såväl internt som bland väljarna. Och ungdomsförbundet uteslöts inte på grund av att man var några dårar, snarare var det tvärtom, man var alltför skarpa. Jimmie och Mattias vill ha tystlåtet, lydigt folk med en IQ strax under medel så man inte utgör något hot mot familjeföretagets ledning.

Jag har röstat SD sedan jag fick rösträtt men det är omöjligt att jag kan se mig själv i spegeln om jag röstar på dem igen i år. Därför blir det AfS. Om de kommer in i riksdagen eller inte är sekundärt. När kronprins Vinge efterträder Jimmie kommer väljarna att fly till Kasselstrand och det bäddar för att 4 % blir enkelt att nå till 2022, om det inte till och med sker ett extra val däremellan.

Annars är det roligt att se hur "Heja Jimmie!"-folket tänker. Dels är det viktigt att inte splittra de nationalistiska rösterna, samtidigt säger man att AfS inte kommer att få mer än 0,1 %. Då kvittar det väl om den promillen röstar AfS eftersom de knappt skulle höja SDs valresultat nämnvärt. Och skitsnacket om att i år är sista chansen är bara patetiskt. Det har upprepats i över tjugo år nu. Hellre ett mer radikalt alternativ om fyra år än ett självutnämnt antirasistiskt mittenparti som till vilket pris som helst vill sitta i knät på Moderaterna.
Ingenting i AFS manifest kommer locka några bredare skaror, platt skatt gillar möjligen några nyliberaler. Egenförsörjning i jordbruket lockar några hundra bönder. etc.

AFS kommer bli ett nytt ND, de har ingenting som talar för sig, att de måste lägga ut egna valsedlar är väl symptomatiskt.
Citera
2018-03-11, 09:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ingenting i AFS manifest kommer locka några bredare skaror, platt skatt gillar möjligen några nyliberaler. Egenförsörjning i jordbruket lockar några hundra bönder. etc.

AFS kommer bli ett nytt ND, de har ingenting som talar för sig, att de måste lägga ut egna valsedlar är väl symptomatiskt.
Är du dum eller? AfS hjärtefrågor är "Återvandring", "Demokrati och politiker" och "Lag och ordning". Du har valt att zooma in på två av deras mindre frågor. Du tror alltså inte att "några bredare skaror" i Sverige har drabbats av invandringens baksida (punkterna "Återvandring" och "Lag och ordning") eller känner extremt politikerförakt (punkten "Demokrati och politiker")?
Citera
2018-03-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Är du dum eller? AfS hjärtefrågor är "Återvandring", "Demokrati och politiker" och "Lag och ordning". Du har valt att zooma in på två av deras mindre frågor. Du tror alltså inte att "några bredare skaror" i Sverige har drabbats av invandringens baksida (punkterna "Återvandring" och "Lag och ordning") eller känner extremt politikerförakt (punkten "Demokrati och politiker")?

Jag känner av politiker föraktet men vad är det som säger att de här jävlarna är annorlunda?

Folk trodde/tror att Jimmy Åkesson skulle göra någon förändring. Den idioten gapar ju själv rasist som dom andra korrupta dräggen.

Det torde vara uppenbart för alla nu att politiker säger vad som helst för att säkra sina positioner och pengar. Detta partiet kommer göra som Jimmy och SD om dom mot förmodan skulle nå så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in