Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Låt mig ge ett exempel. När Jimmie Åkessons flickvän Louise Erixon var Björn Söders sekreterare fick hon betalt av riksdagen. Sedan fakturerade hon partiet på 50-60.000 kr/månad. Så hon och Jimmie Åkesson hade i runda slängar en inkomst på 300.000 kr/månad.

Tror du räknar tokigt. Vilka siffror utgår du från? De kan omöjligt ha kommit upp i några 300 000/månaden, och om Louise Erixon fakturerade partiet 50-60 000/mån (jag vet inte var siffran kommer från) så är ju det räknat i F-skatt och inte som en vanlig bruttolön för en anställd.
Citera
2018-03-06, 11:05
Medlem
-benito-s avatar
Äntligen! Vart går man med någonstans?
Citera
2018-03-06, 11:17
Medlem
Anton171s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Men vad tror du egentligen kommer att hända?
SD har varit i riksdagen länge nog och blivit stora nog att övriga inte kan ignorera dom. De kommer liksom att behöva existera tillsammans med dom vare sig de vill eller ej efter nästa val, och det gäller för SD att bli så stora som möjligt för att få så mycket inflytande som möjligt.
Vad tror du kommer att hända med detta nya partiet? De kommer inte att komma in, och även om de gör det tror du att de andra kommer att vilja röra vid dom? Det har liksom varit svårt nog för SD att ha kommit dit de är och jag tror ändå att de andra partierna kommer att tvingas till att samtala med dom vare sig de vill eller ej och hur mycket de än säger annat innan valresultatet.

En röst på detta partiet är dock verkligen bara en bortslängd röst.

Jag håller inte alls med att en röst på detta parti är bortkastad utan det finns legitima skäl att rösta på detta parti. Det är det enda parti som pratar återvandring och som har en realistisk chans att komma in trots att tiden är knäpp till valet. Det har saknats ett högeralternativ och svenska folket har saknat ett alternativ. Jag ber dig att tänka om och rösta på ett alternativ som är bäst för Sverige och för kommande generationers framtid.
Citera
2018-03-06, 11:22
Medlem
Abnormals avatar
Kommer Kasselstrand att fortsätta slänga sig med färggranna uttryck som "betahanrej" och dylikt?
Citera
2018-03-06, 11:22
Medlem
JustZlatans avatar
Haha vilka puckon det är som kommenterar på deras youtube. "Svenskar är vita!" är en kommenterar från är frälst. Haha vilka jävla bönder. Men det är bra att dom värsta av trashen röstar på NMR och AfS så slipper dom göra bort sig i SD.

Jag har som sagt träffat Kasselstrand tillsammans med Tobias Andersson (ordförande för Ungsvenskarna) och båda framstod som riktiga inavel, därav hade de antagligen röstat på Bondepartiet om de hade levt på den tiden.

Svenskar i allmänhet gillar inte såna här populistiska skitpartier, därför kommer de bara få några hundra röster i valet. Lycka till era clowner! Vi normala människor som inte är inavlade och har god moral och dignitet röstar på SD.
Senast redigerad av JustZlatan 2018-03-06 kl. 11:26.
Citera
2018-03-06, 11:29
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Äntligen! Vart går man med någonstans?

https://alternativforsverige.se/bli-medlem/
Citera
2018-03-06, 11:31
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det här var underbart! AFS har min röst i september.
Hela vägen ända in i kaklet.
Citera
2018-03-06, 11:32
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Bra med ett högerparti. Sd är för dumskallar.
Citera
2018-03-06, 11:32
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
...
Vi normala människor som inte är inavlade och har god moral och dignitet röstar på SD.

Haha, tack för skrattet! Om det är någon partiledning som är inavlad och som inte har någon moral över huvud taget så är det ju SD:s.
Citera
2018-03-06, 11:37
Medlem
Rosikos avatar
Ser onekligen bra ut, däremot borde väl lanseringen fått något större genomslag. Partiet kan säkert ta sig över 4% spärren om Kasselstrand lyckas driva debatten. Allting hänger på social media/media genomslag och förstås även storleken på partikistan.
Förvånad att legalisering av hemundervisning inte står med i partiprogrammet, känns som ett par enkla röster går förlorade.
Citera
2018-03-06, 11:44
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Förvånad att legalisering av hemundervisning inte står med i partiprogrammet, känns som ett par enkla röster går förlorade.
Hela deras utbildningspolitik ser ut att gå ut på förstatligande, likriktning och förtydligande av mål och metoder, katederundervisning, tyst i klassen, slut på flum, mera prov och betyg från första början. Kontroll och auktoritet helt enkelt. Det rimmar väldigt illa med hemundervisning.
Citera
2018-03-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Politiker är ett förtroendeuppdrag. Det allra finaste man kan ha. Nämligen folkets förtroende att föra deras talan i politiska sammanhang.

När Tage Erlander slutade som statsminister och partiledare för Socialdemokraterna så gick hans fru tillbaka till Rosenbad med några blyertspennor som maken fått med sig (av misstag kan jag tänka mig) hem. Erlander flyttade in i hyreslägenheten i nåt miljonprogram. Inget slott i Kroatien. Eller fin herrgård i Sörmland. Utan tillbaka till verkligheten.

Om det är förtroendet att vara folkets man som burit Åkesson till riksdagen så är det inte pengarna som spelar roll. Då tar han glatt kulorna för din och min skull. Men det är ju begäret efter pengar - och ännu mer pengar - som fått honom att bita sig fast i ett jobb han inte fixar.

Hade Åkesson levt upp till sina egna politiska drömmar så hade han skänkt en stor del av riksdagsarvodet och när han var klar med politiken flyttat tillbaka till Sölvesborg och fortsatt med det han gjorde före han blev politiker. Nämligen jobba som personlig assistent åt syskonet.

Det har skapats en politikerklass och den måste bort genom att man stryper pengaflödet till proffspolitiker. Åkesson borde föregå med gott exempel. Han utger sig ju för att vara folkets man. Det förpliktigar.
Man kan ju också säga att det tidiga partiarbetet var uppskjuten konsumtion, precis som när man utbildar sig och man, för att komma upp i en rimlig pension i slutändan, behöver kompenseras efter de magra åren. Det sticker dock i ögonen att se det svart på vitt, det ser ut som en ohejdad egoism. Men framför tyder det på en inte helt säker fingertoppskänsla, då sådant här är känsligt i Sverige. Ser ut som en lejonflock varit framme. Hade säker kunnat skötas lite smartare, med pensionsavtal/löneväxling eller liknande.

Jag har inga problem att kompetenta, arbetsamma och välutbildade människor, även inom politiken, tjänar bra. Men de ska förstås förtjäna det, och politiken ska helst inte vara en alternativ karriärväg för oduglingar som inte kan få andra jobb eller sitter kvar som klistrade på stolarna i fel roller (vilket det till stor del blivit). Man ska också kunna göra sig av med folk, vilket innebär att vi även i framtiden kommer att då dras med pensionsavtal som sticker i ögonen. Alternativet är ju att folk stannar kvar i på sina poster/roller in absurdum, enbart för att de inte har någon annan försörjning. Hur som helst gillar jag AfSs lista och filosofi. Resultat och kompetens ger ersättning, med tiden. Jag tror definitivt att de finns plats för dem båda i svensk politik; SD representerar landsortsröstarna (populismens "centern", och AfS attraherar och riktar in sig på storstadsväljarna, inte minst det många i Stockholm där SD:s penetrans är usel).
Senast redigerad av Fnysington 2018-03-06 kl. 12:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in