Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 22:05
Medlem
Varangians avatar
Men varför går Kasselstrand inte bara med i NMR?
Citera
2018-03-10, 22:15
Medlem
När jag läser inlägg på olika internetsidor från SD-sympatisörer som är negativa till AfS så är det ofta två invändningar som SD-sympatisörerna har mot AfS. Den ena invändningen är att AfS bidrar till splittring av rösterna. Detta håller jag inte med om. Det är SD som bidrar till denna splittring genom deras ansträngningar att bli ett salongsfähigt och accepterat parti av sina politiska motståndare. Detta har lett till ett missnöje mot SD:s politik och utveckling. Ur detta missnöje bildas nya partier, till exempel AfS.

Den andra invändningen är att en röst på AfS blir bortkastad om de inte kommer in i riksdagen. Det blir den inte. Det finns inga bortkastade röster. Alla partier har varit små och börjat från noll. Att inte rösta på att parti som anses ha små chanser att komma in i riksdagen, men som man anser är det bästa partiet, är mer bortkastad än att rösta på ett parti som finns i riksdagen men som man anser vara sämre än det parti som man anser vara bäst, men som inte blir invalt i riksdagen.

Om AfS får mer än en procent av rösterna i riksdagsvalet den 9 september så får de gratis valsedlar utplacerade i alla vallokaler i de två kommande allmänna valen 2022 och 2026. Om AfS får mer än 2,5 procent av riksdagsrösterna så får de också partistöd. Detta bör dom som sympatiserar med AfS, men som inte vill rösta på partiet med argumentet att de har liten chans att komma in i riksdagen, tänka på när de ska rösta i höstens val.

https://alternativforsverige.se
Citera
2018-03-10, 22:39
Medlem
Lämna eu? Vilket trams vem fan vill bo i 10 minus eu är det bästa som hänt sverige fri sjukvård i solen. Vilka fler cp partier vill ur eu så man vet vart rösten inte ska.
Citera
2018-03-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Anledningen till att du gnäller som en liten kärring om rasism är i grunden att du är antivit. Du skulle nämligen inte i första taget peka ut rasism hos andra folkslag, hos judar, kurder, japaner osv. Trots att det är allmänt känt att etnocentrismen ofta är mycket starkare hos dessa än vad den är hos svenskar så skonas dessa från denna anklagelse. Märkligt att det bara är ett problem när samma sak dyker upp hos vita. Det är nästan som att du tycker att vi bör vara mer andligt högstående än diverse icke-vita vildar? Vilket för mig till poängen: rasism och etnocentrism är naturligt och alla människor bär på det, oavsett om de (som du) gör det omedvetet eller om de gör det medvetet.

Sen är inte SD och AfS några "extrema" partier. Det är de som vill byta ut svenska folket och göra svenskarna till minoritet i sitt eget land som är det. Inbilla dig inte att du har något moraliskt överläge när du pratar om nationella väljare som "stollar" bara för att de inte delar er fanatiska folkmordsfilosofi. Vi är i allmänhet väldigt förnuftiga och ser precis vad som håller på att hända. Du gör det uppenbarligen inte, och har grunda kunskaper om det du pratar om, men sitter ändå och pekar finger i bästa Dunning-Kruger-stil. Det är inte särskilt smickrande för dig, särskilt inte när du gör det så ogenerat.

Men om AfS kanske kan agera motsats till SD:s snack om hjälp till närområde, och istället agitera för "ifall negrer och araber vill slå ihjäl varandra, så låt dem för fan göra detta då!"

Hur ställer sig egentligen AfS till denna frågeställning?
Citera
2018-03-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Lämna eu? Vilket trams vem fan vill bo i 10 minus eu är det bästa som hänt sverige fri sjukvård i solen. Vilka fler cp partier vill ur eu så man vet vart rösten inte ska.

Jag har svårt att föreställa mig att Sveriges EU-medlemskap har sänkt medeltemperaturen vintertid. Sist jag besökte en vårdcentral var det relativt kyligt. Jag reste inte 300 mil för att få fri sjukvård i solen, eftersom jag har ett heltidsarbete i Sverige, vilket genererar de skatteintäkter vår "fria" sjukvård betalas med. Ibland frågar jag mig om allmän rösträtt var en särskilt god idé.
Citera
2018-03-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99

EU har lett till mer makt åt EU och mindre makt åt medlemsstaterna. Jag vill inte bo i ett Europas förenta stater som krafter inom EU vill ha. Jag vill bo i ett nationernas Europa med samarbete mellan fria och självständiga europeiska nationer. Så jag håller med AfS om att Sverige ska lämna EU (Swexit).
Citera
2018-03-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
När jag läser inlägg på olika internetsidor från SD-sympatisörer som är negativa till AfS så är det ofta två invändningar som SD-sympatisörerna har mot AfS. Den ena invändningen är att AfS bidrar till splittring av rösterna.

Finns det någon som bidrar till en splittring av rösterna är det Jimmie Åkesson själv som släppt minst 5 % till moderaterna sedan sommaren. Det är ett helt AFS i riksdagen som redan lämnat SD.
Citera
2018-03-11, 00:28
Positivt överraskad av deras partiprogram, och det blir jag inte i första taget med tanke på vilket uruselt politiskt klimat vi har i Sverige.

Bra punkter:

Asylstopp
Migrationsverket blir Återvandringsverket!
Utvisning av kriminella invandrare, utan pardon.
Platt skatt
Skattesänkning
Avveckla nuvarande public service, ersätta med ny. (Här kan jag tycka att public service borde vara frivilligt att finansiera, men man kan ju inte få allt, tanken på att nuvarande anställda på SR och SVT sparkas räcker gott).
Gå ur EU
Avskaffa biståndet
Lägga ner flera myndigheter som är helt onödiga som bara sysselsätter sossar som rullar tummar hela dagarna.
Avskaffa nystartsjobben
Motverka kontantlöst samhälle
Avskaffa presstödet
Rusta upp kärnkraftsverken

Dåliga punkter:

Betyg från första klass. Varför behöver man få betyg så tidigt?
Protektionistisk handelspolitik/Mål om att vara självförsörjande när det gäller matproduktion. Leder ju bara till dyrare mat. Inte bra.

Det är väl detta som sticker ut skulle jag säga, främst deras invandringspolitik som är stark, skulle väl enbart vara NMR som har en något tuffare invandringspolitik.

Inget perfekt partiprogram så klart, men långt bättre än de övriga partiernas och man har en konkret lösning på invandringsproblematiken. Smart att se över alla uppehållstillstånd sedan år 2000, säkert många som har kommit hit på falska grunder eller som har beviljats det felaktigt av asylaktivister på Migrationsverket.
Senast redigerad av countolaf 2018-03-11 kl. 00:42.
Citera
2018-03-11, 02:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
all alternativmedia är kraftigt censurerad pg.a gummiparagrafen HMF. Snygg metafor du gav DN:s globalister, "partilinjen", hm. fast hörde att det är visst antisemitism att kalla någon för globalist. Så ok, vi kör på att de försöker försvara sin "partilinje"https://www.huffingtonpost.com/entry/anti-semitic-term-white-house-briefing_us_5aa0476ce4b0e9381c14ec9b

Partilinje är ett ord som användes i Sovjetunionen med ungefär samma betydelse som ordet PK har idag. Detta sagt, så är DN förstås också en globalistisk tidning, men det var inte det jag syftade på.

Jag syftade inte heller på HMF när jag skrev att vi inte längre har en fri opinionsbildning i traditionella media, utan på åsiktskorridoren som gör att de flesta skribenter ängsligt håller med varandra i kontroversiella frågor.

Vad gäller globalism, så är ordet inte antisemitiskt, men vissa antisemiter påstår felaktigt att judarna ligger bakom globalismen.

Citat:
Där har vi varit länge. Kul att du också inser att de är mörkrets krafter.

Hittills har de försök som gjorts att censurera eller tysta alternativa och sociala media varit tämligen lama. Men med tanke på den russofoba masshysteri som drabbat både USA och EU finns det en uppenbar risk att det blir mycket värre.

Citat:
Inte enig med dig här heller. Vet inte hur många SD:are jag har ställt frågan: Tror du vi får se Israelflaggan på SD:s valvaka denna gång också? Än så länge har i princip alla sagt: Va, vad menar du?

Att de flesta SD:are inte tror på antisemitiska konspirationsteorier är tvärtom ett exempel på att dagens väljare är väl informerade och ifrågasättande, precis som jag skrev.

Citat:
Tror inte man hade lyckats att ideellt orka hålla loket med kol hela vägen till 9 Sep 2018 om man startat för tidigt.

Det är möjligt. Men att inte gripa tillfället att engagera folk innan gamla SDU självdog var trots allt ett misstag.
Citera
2018-03-11, 02:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag ser inte de problem som du ser med det som AFS står för. Det är inte deras fel att nuvarande och tidigare regeringar har brutit mot grundläggande folkrättsliga principer genom att systematisk försvaga etniska svenskars rättigheter och samtidigt stärka utlänningars rättigheter. Det har pågått under så lång tid att medborgarskap utfärdade av regimen måste ifrågasättas både genom granskning och genom andra begränsningar. Arbetet med att granska medborgarskap kommer att ta lång tid och därför måste särskilda begränsningar införas tills de skador som tidigare regeringar har åsamkat är reparerade. Det är mycket positivt att det nu finns ett alternativ som tydligt säger vad de vill.

Nu handlade inte mitt inlägg om återtagande av medborgarskap, utan om de skillnader som AfS vill göra mellan olika medborgare beroende på hur länge de bott i landet m.m. Den typen av skillnader är skadliga eftersom de söndrar i stället för att ena dem som bor i Sverige.
Citera
2018-03-11, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Positivt överraskad av deras partiprogram, och det blir jag inte i första taget med tanke på vilket uruselt politiskt klimat vi har i Sverige.

Bra punkter:

Asylstopp
Migrationsverket blir Återvandringsverket!
Utvisning av kriminella invandrare, utan pardon.
Platt skatt
Skattesänkning
Avveckla nuvarande public service, ersätta med ny. (Här kan jag tycka att public service borde vara frivilligt att finansiera, men man kan ju inte få allt, tanken på att nuvarande anställda på SR och SVT sparkas räcker gott).
Gå ur EU
Avskaffa biståndet
Lägga ner flera myndigheter som är helt onödiga som bara sysselsätter sossar som rullar tummar hela dagarna.
Avskaffa nystartsjobben
Motverka kontantlöst samhälle
Avskaffa presstödet
Rusta upp kärnkraftsverken

Dåliga punkter:

Betyg från första klass. Varför behöver man få betyg så tidigt?
Protektionistisk handelspolitik/Mål om att vara självförsörjande när det gäller matproduktion. Leder ju bara till dyrare mat. Inte bra.

Det är väl detta som sticker ut skulle jag säga, främst deras invandringspolitik som är stark, skulle väl enbart vara NMR som har en något tuffare invandringspolitik.

Inget perfekt partiprogram så klart, men långt bättre än de övriga partiernas och man har en konkret lösning på invandringsproblematiken. Smart att se över alla uppehållstillstånd sedan år 2000, säkert många som har kommit hit på falska grunder eller som har beviljats det felaktigt av asylaktivister på Migrationsverket.
Man måste också se över de som kommit år 2000 barns medborgarskap. Sedan så började problemet på 80 talet och man måste se över deras och deras barn och barnbarns medborgarskap i alla fall de som härstammar ifrån mellanöstern och afrika. Men de sa själv att det är bara början så detta är inte helt omöjligt.
Citera
2018-03-11, 03:28
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Valsedlar kommer endast finnas om AfS själva åker runt till varje vallokal och lägger ut sina röstsedlar. Alternativt får du ta en blank lapp och skriva partiets namn själv. Var extremt noga med stavningen i sådana fall.
Man borde väl kunna beställa valsedlar från AfS?
Det gjorde jag ett år (2010) för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in