Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
all alternativmedia är kraftigt censurerad pg.a gummiparagrafen HMF. Snygg metafor du gav DN:s globalister, "partilinjen", hm. fast hörde att det är visst antisemitism att kalla någon för globalist. Så ok, vi kör på att de försöker försvara sin "partilinje"
https://www.huffingtonpost.com/entry/anti-semitic-term-white-house-briefing_us_5aa0476ce4b0e9381c14ec9b
Partilinje är ett ord som användes i Sovjetunionen med ungefär samma betydelse som ordet PK har idag. Detta sagt, så är DN förstås också en globalistisk tidning, men det var inte det jag syftade på.
Jag syftade inte heller på HMF när jag skrev att vi inte längre har en fri opinionsbildning i traditionella media, utan på åsiktskorridoren som gör att de flesta skribenter ängsligt håller med varandra i kontroversiella frågor.
Vad gäller globalism, så är ordet inte antisemitiskt, men vissa antisemiter påstår felaktigt att judarna ligger bakom globalismen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Där har vi varit länge. Kul att du också inser att de är mörkrets krafter.
Hittills har de försök som gjorts att censurera eller tysta alternativa och sociala media varit tämligen lama. Men med tanke på den russofoba masshysteri som drabbat både USA och EU finns det en uppenbar risk att det blir mycket värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Inte enig med dig här heller. Vet inte hur många SD:are jag har ställt frågan: Tror du vi får se Israelflaggan på SD:s valvaka denna gång också? Än så länge har i princip alla sagt: Va, vad menar du?
Att de flesta SD:are inte tror på antisemitiska konspirationsteorier är tvärtom ett exempel på att dagens väljare är väl informerade och ifrågasättande, precis som jag skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Tror inte man hade lyckats att ideellt orka hålla loket med kol hela vägen till 9 Sep 2018 om man startat för tidigt.
Det är möjligt. Men att inte gripa tillfället att engagera folk innan gamla SDU självdog var trots allt ett misstag.