2018-03-10, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Och gå i affären, stoja i poolen, gå på restarang och gå på julbord.
Förutom att öppna dörren för läraren och under 4 respektive 3 heldagar per vecka delta i undervisningen och på så sätt följa läroplanen så att man får slutbetyg i minst tio ämnen och kan söka till gymnasiet.....
Var det inte den lokala ICA-butiken de hade varit i?
Beträffande poolen vet vi att det hade hörts barn där, dock ej vilka barn som badade och stojade.
Uppgiften om restaurang och julbord handlade om föräldrarna.

Gissningsvis, om nu barnen hade ME, ville man att dessa skulle spara alla sina krafter till inlärning så att de kunde läsa vidare på gymnaasiet.
10 ämnen räcker för ett yrkesförberedande program. Med tanke på att det beskrivits att flickorna var begåvade, vilket är en rimlig gissning med tanke på föräldrarna, kan man fundera på om någon i familjen hade varit nöjd med detta. Vi vet heller inte hur flickorna reagerade på denna takt. Skulle de orka ända till slutbetyg?

Solglittret, har du tänkt att fortsätta att ducka för mina frågor? Detta är fjärde gången jag frågar.
Citera
2018-03-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag tillhör ”ME-lobbyn” Samröre med scienrologer skulle antagligen öka självmordsfrekvensen hos sjuka i den sjukdomen.

ME-företrädare förnekar vad jag förstår psykiatriska orsaker till symtom vilket stämmer med Scientologernas inställning till psykiatri. En lämplig grupp för auditering.
Citera
2018-03-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det är uppgifter från olika intervjuer den första veckan. Jag tror skolan handlat i god tro, och litat på föräldrarna. Som flera andra i denna tråd hoppas jag att det dras lärdomar från detta fall, lex Moa och lex Agnes.
Och även om flera i tråden anser ME vara en erkänd sjukdom, så stämmer det inte med verkligheten i vården. Tycker det är intressant att Reimer som kritiserat ovetenskapligheten på Gottfrieskliniken (med stöd av IVO) också förföljs av scientologer. Vad finns det för samband mellan ME, Gottfrieskliniken och scientologi?

ME är en erkänd sjukdom, Reimer verkar med rätta ha kritiserat Gottfriesklinikens behandlingmetoder, dom är bevisligen ovetenskapliga men gränsar möjligen till att vila på beprövad grund eftersom många påstår sig ha fått symptomlindring. En eller två ME diagnoser i en scientologfamilj skulle rent hypotetiskt kunna leda till oanade konsekvenser.
Citera
2018-03-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein

Solglittret, har du tänkt att fortsätta att ducka för mina frågor? Detta är fjärde gången jag frågar.

Du har fått svar hur många gånger som helst både av Solglittret och andra, försöker du sätta rekord i dryghet eller?
Citera
2018-03-10, 23:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det är uppgifter från olika intervjuer den första veckan. Jag tror skolan handlat i god tro, och litat på föräldrarna. Som flera andra i denna tråd hoppas jag att det dras lärdomar från detta fall, lex Moa och lex Agnes.
Och även om flera i tråden anser ME vara en erkänd sjukdom, så stämmer det inte med verkligheten i vården. Tycker det är intressant att Reimer som kritiserat ovetenskapligheten på Gottfrieskliniken (med stöd av IVO) också förföljs av scientologer. Vad finns det för samband mellan ME, Gottfrieskliniken och scientologi?

Jag har mina misstankar att det kan vara samma folk som sitter på flera stolar och är förespråkare i flera av företeelserna. Mellan ME-sjukas patientförening och Scientologerna är kopplingen att bägge intalar sina medlemmar att inte låta sig utredas eller behandlas av psykiatrin.

En helt unik ståndpunkt jämfört med andra patientintresse föreningar som naturligtvis stödjer all forskning som kan ge förklaringar till orsak och behandling. Vi har ju uppmärksammat att cancertumörer hos unga och medelålders ofta upptäcks 1-1 1/2 år efter en livskris, det pågår forskning om samband. Men för ME-föreningen och SC är detta totalt otänkbart!

Jag förstår inte hur man kan stödja en sådan verklighetsfrånvänd idieologi!
Därför är SC-medlemskap eller ME-lobby påverkan hos Bjärredsföräldrarna frikortet som för mig skulle kunna få ihop att föräldrarna helt enkelt fått huvudet förvridet och blivit knäppa.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-10 kl. 23:49.
Citera
2018-03-10, 23:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du backar från ditt påstående. Det är bra att hålla sig till sanningen. Intyg och beslut bevisar fortfarande att särskild undervisning var det bästa alternativet för att tillgodose skolplikten. Jag tänker inte börja semantisera vad allvarligt betyder i olika sammanhang eller för olika personer. Jag är dock 100% säker att särskild undervisning inte är aktuell vid nageltrång. Så det kan vi utesluta.
Jag backar inte från min spekulation om att föräldrarna tjatat till sig hemundervisningen. Däremot nöjer jag mig med att lyfta fram det faktumet, att föräldrarna var drivande för att få hemundervisning. Och det gör jag för husfridens skull.
Citera
2018-03-10, 23:47
Medlem
Citat:
ME-företrädare förnekar vad jag förstår psykiatriska orsaker till symtom vilket stämmer med Scientologernas inställning till psykiatri. En lämplig grupp för auditering.

Och B-vitamin injektioner är samma behandling som Narconon använder för att driva ut ”radioaktivitet” ur kroppen.
Citera
2018-03-10, 23:48
Bannlyst
Citat:
Det gäller även cancer-patienter. Tycker du att de också är lämpliga kandidater?
Citera
2018-03-10, 23:49
Medlem
Citat:
Och B-vitamin injektioner är samma behandling som Narconon använder för att driva ut ”radioaktivitet” ur kroppen.

R6-implantat från Xenu?
Citera
2018-03-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har jobbat på många skolor. Jag hoppar på alla som försöker fabricera bevis för att flickorna skulle ha varit friska, det är jag helt övertygad om att dom inte var.
Uppfattningen många har här är att dom var inte sjuka nog i praktiken för att motivera hemundervisning, sen kan man tänka sig att dom med tiden faktiskt blev sämre pga av att dom inte fick gå till skolan men det är en annan femma.
Men för all del, om du tror och tycker annat så fortsätt försöka övertyga folk om att det var rätt och riktigt med hemundervisning.
Citera
2018-03-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det gäller även cancer-patienter. Tycker du att de också är lämpliga kandidater?

De brukar inte förmeka samband mellan själ och kropp och tar emot psykiatrisk hjälp när det behövs. Viktig del av palliativ behandling.
Citera
2018-03-10, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag har mina misstankar att det kan vara samma folk som sitter på flera stolar och är förespråkare i flera av företeelserna. Mellan ME-sjukas patientförening och Scientologerna är kopplingen att bägge intalar sina medlemmar att inte låta sig utredas eller behandlas av psykiatrin.

Så om en ME-sjuk får en depression vid sidan av sin ME, menar deras patientförening att de bör låta bli att behandlas för denna. Jag skulle gärna ha en källa på den uppgiften. Kan du hjälpa mig med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in