Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Yes !
Det var HANNA !
Hanna ville ta livet av sig pga hennes sjukdomsbild och jättedjupa depression.
Agnes var jättesjuk, och Moa var tyvärr ganska ok.
När ni/du fortsätter disskusionen... ha då i tankarna att det var Hanna som drev dom till detta.
Allt Hanna hade gått igenom, hur hon hade det nu med depression mm.. plus Agnes långa sjukdom och värre på slutet.
Mitt tips i tråden, Sluta kolla Oskar o barnen.. lägg all fokus på Hanna istället.
(Jag har såklart inte sanningen framför mig, men mitt tips är att följa Hanna-spåret)
Tack för att du röt till!
Du är bättre rustad än jag att göra den bedömningen, men jag kan inte släppa tanken. Jag har försökt pejla lite då och då i tråden, men det är ingen som hakat på med övertygelse (fast jag vet att några är benägna att hålla med)
Egentligen hade jag tänkt låta den här disskussionen löpa vidare ytterligare något dygn, men det här blir ett bra tillfälle att förska få allt på köl igen.
Jag har nämligen lite diverse frågor, bl.a. om brevet (den frågan får vänta ett tag) men en annan fråga som är viktig för mig är hur måndagen den 8 januari såg ut. Har du hört något glunkas om det?
Upprepar mig själv: den 7 jan lär O ha pratat med sin syster, som inte uppfattat något anmärkningsvärt, såvitt jag förstår. Den 9 jan upptäckte man familjen död, O hade inte låtit ana att han inte skulle komma till jobbet den dagen. Någon lärare var också och knackade på den 9. Den 8 var inte skoldag, men väl vanlig arbetsdag, Vet man var O var den dagen?
Jag börjar f.ö. bli lite less åt alla tolkningstvister i tråden och misstolkningar som förvandlas till trådsanningar - eller "alternativa fakta" som faktiskt blir ett träffande nyord.
PS
det slumpar sig så att just i kväll berättade en mamma om hur hennes son drabbats avBorelia med hemska följder. Ett par år hade varit mycket dramatiska då barnet hamnat i koma. Nu är han frisk, men det var tydligt att det hade varit oerhört påfrestande, särskilt för mamman som inte kunde jobba under den tiden. Så det du nämner i ditt följande inlägg är inte alls långsökt.