Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Jag skriver frågorna om dina uppgifter igen med förhoppning om att du inte bara besvarar några utvalda. Jag antar att du kan urskilja vilka du har hoppat över själv?
- Hur vet du vem som stojade i poolen?
- Det har uppgetts att de följde kärnämnena i läroplanen, vilket är långt ifrån hela läroplanen.
- Kan man inte vara smittkänslig om man besöker en affär?
- Hemundervisning 3-4 gånger/vecka har vi läst om. Var har du fått uppgiften om 3-4 hela skoldagar?
- Jag har uppgett att det stod ME i båda läkarutlåtandena, inte något av dem.
- Betydligt fler än 1-2 elever/kommun har hemundervisning av en rad olika skäl. Var får du fått denna siffra ifrån?
- Var kommer uppgiften ifrån att läkarutlåtandena var gamla?
- Varför skulle det kosta skolorna flera miljoner om året att lärare skulle vara där 3-4 tillfällen i veckan?
- Hur vet du att det är föräldrarna som krävt hemundervisningen och inte skolan som sett det som den enda lösningen efter att ha testat alla andra alternativ.
- Vad kommer uppgiften ifrån att man inte har haft dialog med läkare, skolläkare och klinik?
- Varför utelämnar du vad rektor sa i direkt anslutning till - Vi har kanske lyssnat för mycket på föräldrarna?
- Hur vet du att As och eller Ms hemundervisning inte var tidsbegränsad?
Beträffande poängvärden på olika sjukdomar så är det ett påstående som är ditt och inte mitt. Vänligen klistra inte på mig saker som jag inte sagt. Framförallt blir det larvigt när du dessutom blir upprörd om något som du själv har hittat på..
Skribenten du vände dig emot reagerade kraftigt, helt förståeligt, på din djupt kränkande överton mot denne. När hon beslog dig med totala felaktigheter valde du ändå att fortsätta och inte låtsas om vad hen skrivit. Det var detta som hon, jag och flera med mig reagerade på. Jag hade gärna gått vidare från detta men ditt förnekande av det har tvingat oss att fortsätta. Men släpp det nu och besvara mina frågor ovan istället.
Du påstår att du har tillgång till andra siffror än de som redovisats med källa avseende hemundervisning.
Kan du redovisa dessa siffror, samt vilken källa du har?
Och så vore det intressant att veta varför du anser att svensk offentlig statistik är ovederhäftig?
Dessutom byter du fot då och då, avseende läkarintygen: iblnad finns det två läkarintyg från svensk offentligt vård med ME på, ibland finns det ett med ME och ett med något annat, ibland är ena läkarintyget från svensk offentlig vård, ibland bara det ena...
Så hur är det nu, vad har du sett för läkarintyg (om du sett några), och vad stod det på dem?
Eller har du inte sett några läkarintyg, utan bara fått några PM där någon annan sett några läkarintyg, eller hur var det egentligen?