Citat:
Nej jag backar naturligtvis inte från det jag skrivit för att du inte minns fakta om rektorns uttalande eller känner till infektionskänslighet. Det har beskrivits det jag räknar upp. Vill du exakt veta var och friska upp ditt minnne får du gärna ägna denna lördagskväll till att googla, själv orkar jag inte.
Den postare du omnämner ville beskriva hur hon hade det under några timmar av sitt liv som ett exempel på hur spefika ME-symptom kan yttra sig. Allt som hon räknade upp kunde lika gärna berott på en annan sjukdom, vilket jag påpekade. Flera andra postare skickade också inlägg om att de just hade själva hade den sjukdomen med just de symptom hon hade räknat upp och att detta därför inte var typiskt för ME.
Men det är klart sätter man poängvärden på olika sjukdomar och anser någon vara finare än någon annan, kanske man blir upprörd om någon tolkar symptomen nedsättande till en sjukdom med längre poänggrad???
Den postare du omnämner ville beskriva hur hon hade det under några timmar av sitt liv som ett exempel på hur spefika ME-symptom kan yttra sig. Allt som hon räknade upp kunde lika gärna berott på en annan sjukdom, vilket jag påpekade. Flera andra postare skickade också inlägg om att de just hade själva hade den sjukdomen med just de symptom hon hade räknat upp och att detta därför inte var typiskt för ME.
Men det är klart sätter man poängvärden på olika sjukdomar och anser någon vara finare än någon annan, kanske man blir upprörd om någon tolkar symptomen nedsättande till en sjukdom med längre poänggrad???

Jag skriver frågorna om dina uppgifter igen med förhoppning om att du inte bara besvarar några utvalda. Jag antar att du kan urskilja vilka du har hoppat över själv?
- Hur vet du vem som stojade i poolen?
- Det har uppgetts att de följde kärnämnena i läroplanen, vilket är långt ifrån hela läroplanen.
- Kan man inte vara smittkänslig om man besöker en affär?
- Hemundervisning 3-4 gånger/vecka har vi läst om. Var har du fått uppgiften om 3-4 hela skoldagar?
- Jag har uppgett att det stod ME i båda läkarutlåtandena, inte något av dem.
- Betydligt fler än 1-2 elever/kommun har hemundervisning av en rad olika skäl. Var får du fått denna siffra ifrån?
- Var kommer uppgiften ifrån att läkarutlåtandena var gamla?
- Varför skulle det kosta skolorna flera miljoner om året att lärare skulle vara där 3-4 tillfällen i veckan?
- Hur vet du att det är föräldrarna som krävt hemundervisningen och inte skolan som sett det som den enda lösningen efter att ha testat alla andra alternativ.
- Vad kommer uppgiften ifrån att man inte har haft dialog med läkare, skolläkare och klinik?
- Varför utelämnar du vad rektor sa i direkt anslutning till - Vi har kanske lyssnat för mycket på föräldrarna?
- Hur vet du att As och eller Ms hemundervisning inte var tidsbegränsad?
Beträffande poängvärden på olika sjukdomar så är det ett påstående som är ditt och inte mitt. Vänligen klistra inte på mig saker som jag inte sagt. Framförallt blir det larvigt när du dessutom blir upprörd om något som du själv har hittat på..
Skribenten du vände dig emot reagerade kraftigt, helt förståeligt, på din djupt kränkande överton mot denne. När hon beslog dig med totala felaktigheter valde du ändå att fortsätta och inte låtsas om vad hen skrivit. Det var detta som hon, jag och flera med mig reagerade på. Jag hade gärna gått vidare från detta men ditt förnekande av det har tvingat oss att fortsätta. Men släpp det nu och besvara mina frågor ovan istället.