2018-03-10, 14:04
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kommer förmodligen ske 21/3 då jag antar att åklagaren tar fram det tunga artilleriet och PM antingen blir förbannad eller bryter ihop, försäger sig. Då kanske han erkänner och vill berätta för en chockad publik hur han har begått mordet, in i minsta detalj. Det är vad jag tror kommer hända när han blir överbevisad, eftersom han är både farlig, ondskefull och labil.

Vi får väl se.

Ja, tungt blir det , men vi får se. Jag tror inte på något erkännande, däremot minst en till ny version i takt med att bevisen tätnar,åklagarens motståndskraft mot psykopatsvamlet består och att hans forna vänner nu kommer svika honom kapitalt i rätten fenom sina sanningsenliga vittnesmål om hans person.
Detta kommer nog knäcka honom hårt, men nej.

Ingen sanning.
Bara nya versioner.
Citera
2018-03-10, 14:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Aha men alltså nu hävdar ju han att hon dog av förgiftning så därför jag blev förvirrad av din sammanblandning. Är ju skillnad på dess påverkan. Kan tänka mig att det är lättare att se om man blivit förgiftad(påverkan på vitala organ etc) än att man blivit typ nersövd.

Men, ’kan tänka mig’ - du gissar bara nu?
Citera
2018-03-10, 14:21
Medlem
kugutts avatar
spekulation/ teori/tenkt scenario

Jag har funderat/spekulerat lite. Vi vet at det har funnits blod i salongen, under stegen och på "badrummet". Varför badrummet? Jo, han kan ha tvettat si där, men jag tror ochså det var där han hadde sina "tools" gömda. Sen vet vi at Madsen gillade anvenda mask(Deidre), och han gillade at skrämma folk.(Dorthe).
Jag ser för mig följande scenario: Madsen och Kim går ner i ubåten, i salongen har Madsen ordnat till med kaffe och bullar. Han är trevlig och ber henne setta sig, så pratar dom lite. Plötsligt reser Madsen sig, han måste en liten tur på toaletten. Sen går han dit, finner fram verktygen OCH SETTER PÅ SIG EN MASK!! När Madsen kommer tilbaks til salongen skrämmer han skiten ur Kim. Hon har antagligen fått vild panik när detta monster kommer mot henne. Så övermannar han henne, binder fast henne och helvetet är igång. Sen springer han åter ut på badrummet för att henta skruvmejslar etc.
Det här är vild spekulation, men inte är det taget helt ur tomma luften.
PS. Mobilerna saknas, jag tror dom ligger i en påse på havsbottnen i hop med denna mask.
Citera
2018-03-10, 14:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, tungt blir det , men vi får se. Jag tror inte på något erkännande, däremot minst en till ny version i takt med att bevisen tätnar,åklagarens motståndskraft mot psykopatsvamlet består och att hans forna vänner nu kommer svika honom kapitalt i rätten fenom sina sanningsenliga vittnesmål om hans person.
Detta kommer nog knäcka honom hårt, men nej.

Ingen sanning.
Bara nya versioner.
Jag noterade att madsen gömt trosorna under en metallplatta i golvet när du postade ditt andra inlägg.
Citera
2018-03-10, 14:25
Medlem
Varför blir det ”en grej” av att PM hade BOs blod på näsan? Han har ju erkänt att han styckat BO.
Citera
2018-03-10, 14:29
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
spekulation/ teori/tenkt scenario

Jag har funderat/spekulerat lite. Vi vet at det har funnits blod i salongen, under stegen och på "badrummet". Varför badrummet? Jo, han kan ha tvettat si där, men jag tror ochså det var där han hadde sina "tools" gömda. Sen vet vi at Madsen gillade anvenda mask(Deidre), och han gillade at skrämma folk.(Dorthe).
Jag ser för mig följande scenario: Madsen och Kim går ner i ubåten, i salongen har Madsen ordnat till med kaffe och bullar. Han är trevlig och ber henne setta sig, så pratar dom lite. Plötsligt reser Madsen sig, han måste en liten tur på toaletten. Sen går han dit, finner fram verktygen OCH SETTER PÅ SIG EN MASK!! När Madsen kommer tilbaks til salongen skrämmer han skiten ur Kim. Hon har antagligen fått vild panik när detta monster kommer mot henne. Så övermannar han henne, binder fast henne och helvetet är igång. Sen springer han åter ut på badrummet för att henta skruvmejslar etc.
Det här är vild spekulation, men inte är det taget helt ur tomma luften.
PS. Mobilerna saknas, jag tror dom ligger i en påse på havsbottnen i hop med denna mask.

I detta fallet så är det inte alls långsökt.
Beroende på om han spelade upp Kapten Vladimir med mask, eller om han valde att visa sitt ansikte för detta offer.
Citera
2018-03-10, 14:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag noterade att madsen gömt trosorna under en metallplatta i golvet när du postade ditt andra inlägg.

Ja, det blir en tolkningsfråga det där med gömt. Flera i tråden tolkar det som ett ”memento” , jag sa det också i början, i och med att de gjorde första fynden och det visade sig att både trosor och strumbyxor hittats.
Mycket diskussion kring placeringen då , och som nu , att trosorna hittades under en metallplatt passar å ena sidan in i personlighetsprofilen.
Det blir ju dock svårt att avgöra om dessa fynd har placerats där avsiktligt eller rent av slump hamnat där, sugits under där, pga av alla kubikmeter vattenmassor som rört sig därinne.
Så antingen har han de facto gömt dem som en fetisch , eller så ligger de där av en slump.
Får se om vi får en teori och förklaring snart.
Citera
2018-03-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det var det jag väntade på , att domaren eller åklagaren skulle be honom svara på frågan istället för att svara något helt annat. Men det kanske kommer Jag antar att åklagaren har sin taktik för att hantera Madsen.

Det har han garanterat och det kommer vi få se 21/3.
Citera
2018-03-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Å andra sidan avled hon strax efter den eventuella förgiftningen, så de processer i kroppen som bryter ner gifter lär ha avstannat.

Men då skulle det väl inte ha funnits så mycket blod som det fanns i ubåten?
Citera
2018-03-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror inte hon var bunden upp och ned. Då hadde hon vel svimmat av? Jag tror han torterade henne ute i "salongen" eventuelt också dödade henne där. Sen parterade han henne vid stegen nedanför luckan. Jag tenker så på grund av vart dom har hittat mest blodrester.

Har hela tiden trott att hon torterades upphängd i stegen, sen las på durken och styckades.
Citera
2018-03-10, 14:53
Medlem
Hur lyckades han binda fast henne? Hotade han med kniv? Gjorde hon då motstånd? Kanske högg han henne då några ggr (icke-dödande) för att göra henne spak? PM hade rivsår på armarna, dessa kan vara resultat av hennes våldsamma motstånd innan han lyckades fjättra henne både till armar och ben.
Citera
2018-03-10, 14:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men då skulle det väl inte ha funnits så mycket blod som det fanns i ubåten?

Det som diskuterades var teorin att Madsen ska ha drogat Wall så hon skulle vara lättare att hantera, dvs binda fast hur nu denna bindning såg ut. Det är alltså förgiftning som i drogad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in