2018-03-10, 13:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Men vadå förgiftningen har väl åklagaren redan bevisat att det var lögn? Dvs hon ej hade gift i kroppen?
Alltså gift o inte "knock out ämne".

Jag använde naturligtvis ordet förgiftning även för ett medel som skulle getts för att göra Wall foglig.
Citera
2018-03-10, 13:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror inte hon var bunden upp och ned. Då hadde hon vel svimmat av? Jag tror han torterade henne ute i "salongen" eventuelt också dödade henne där. Sen parterade han henne vid stegen nedanför luckan. Jag tenker så på grund av vart dom har hittat mest blodrester.
Jo, du har rätt. Hon borde ha svimmat av isf.
Citera
2018-03-10, 13:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Så vadå att han typ hotade henne med kniv o gjorde en standardbindning för att sen kompletterade så att hon hamnade upp o ner?
Jag tänkte inte tillräckligt. Jag tror nu inte att hon hängde upp och ned. Då hade hon nog svimmat som kugrutt säger.
Citera
2018-03-10, 13:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hahaha, samma här! Hela förra veckan med, därför har jag kunnat posta så mycket :-P
✌🏼😉. Tog fram redovisningen från BT. liven nu med obduktionsrapporten o fynden med stroppar. Orange gula och blå som bildar pusslet.
Tror dock det återstår att få reda på mycket mer fakta o fynd innan det ens går att spekulera vettigt.

Vilka golvbrunnar var och var återfanns alla stroppar i ubåten?
Fanns det några spår kvar på stängerna?

Så många frågor kvar.
Citera
2018-03-10, 13:47
Medlem
Frånsett det fasansfulla stoffet, är det en sann glädje att få följa en så noggrann, saklig, detaljerad och proffsig polisutredning.

Som jag fattar det skars fjättrarna av, när Wall avlidit, och rester av dessa satt kvar i golvet.

Och bitar av plastband fanns på botten, eller har jag fel?

Att passa ihop de olika delarna bör vara lätt.

Att höra Madsens förklaring till förfarandet blir ett nöje. "Madsen, varför fjättrade du ett lik i golvet?"

Ridå.
Citera
2018-03-10, 13:47
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Jo, du har rätt. Hon borde ha svimmat av isf.
Ja fan vi får hoppas du har rätt. Även om dom timmarna nog var långa timmar så att säga så om det hade varit nån typ prostituerad så hade han ju kunnat åkt runt i ubåten o torterat henne i flera år(el iaf månader) såvida hon ej hade lyckats törsta ihjäl sig själv. Creppy

Men angående svimningsteorin. Om han bundit fast henne typ "kullerbytta stil" så lär hon ju inte ha svimmat o ändå ha varit i en väldigt hemsk position
Citera
2018-03-10, 13:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
✌🏼😉. Tog fram redovisningen från BT. liven nu med obduktionsrapporten o fynden med stroppar. Orange gula och blå som bildar pusslet.
Tror dock det återstår att få reda på mycket mer fakta o fynd innan det ens går att spekulera vettigt.

Vilka golvbrunnar var och var återfanns alla stroppar i ubåten?
Fanns det några spår kvar på stängerna?

Så många frågor kvar.
Ja, så många frågor!

Det måste ju gå att bevisa att hon bundits medan hon levde. Hoppas jag!
Citera
2018-03-10, 13:53
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag använde naturligtvis ordet förgiftning även för ett medel som skulle getts för att göra Wall foglig.
Aha men alltså nu hävdar ju han att hon dog av förgiftning så därför jag blev förvirrad av din sammanblandning. Är ju skillnad på dess påverkan. Kan tänka mig att det är lättare att se om man blivit förgiftad(påverkan på vitala organ etc) än att man blivit typ nersövd.
Citera
2018-03-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hmmmm, ja, vem vet. Om åklagaren sköter förhören i rätten korrekt, så kanske PM till sist sitter och berättar vitt och brett om sitt dåd, närmast skryter om det och njuter av att skrytsamt berätta om det.
Det skulle nog gå att få honom dit. Fast jag tror inte det kommer hända. Det skulle ju i så fall innebära att han blir så motbevisad i alla sina utsagor, och inte kan ta att inte ha rätt, att han börjar berätta. Men man ska man få honom dit, så är det nog större chans genom att ifrågasätta honom, typ att han inte ha gjort det, att man börjar hålla med honom och säga att det stämmer nog som han säger för han skulle aldrig kunna klara av att genomföra ett dylikt dåd, och breda ut den biten. Han har ju nära till att tappa fattningen, och skulle man börja "tracka" honom för att inte vara kapabel, skulle det kanske få honom att snäppa över. Tja, jag vet inte, lite vilda spånerier bara. Men den senare varianten är ju inte acceptabel i en domstol. Det skulle väl varit en aggressiv förhörsmetod under förundersökningen i så fall. Men där fick man ju intrycket att danskarna är mer beskedliga än svenskarna till och med.

Hade ju varit intressant om någon skicklig psykolog hade fått "jobba fritt" med honom, han har ju så dålig självkontroll, så jag tror det hade gått rätt snabbt att knäcka honom.

Det kommer förmodligen ske 21/3 då jag antar att åklagaren tar fram det tunga artilleriet och PM antingen blir förbannad eller bryter ihop, försäger sig. Då kanske han erkänner och vill berätta för en chockad publik hur han har begått mordet, in i minsta detalj. Det är vad jag tror kommer hända när han blir överbevisad, eftersom han är både farlig, ondskefull och labil.

Vi får väl se.
Citera
2018-03-10, 13:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ja, så många frågor!

Det måste ju gå att bevisa att hon bundits medan hon levde. Hoppas jag!

Jag tror de har ett mycket utförligt underlag för det - teknisk bevisning och redogörelse hur och var. Säkerligen gjort rekonstruktion och skisser på det som kommer visas.

Ser fram emot något dylikt i alla fall.
Citera
2018-03-10, 13:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men hans svar skickar också en klar signal om hur Madsen är.
Alla hans krumbukter när han borde ge tydliga svar- är ändå avslöjanden om hans person.
Tycker att han påminner om dessa unga wannabee gangsters som tror att de är smarta
,men som istället framstår som totalt korkade.
Försöker vara kaxiga mot åklagaren är det tydligaste tecknet.
Försöker spela oskyldiga in absurdum.
Ja PM gör sig till åtlöje med sina omöjliga förklaringar. Han försöker gripa sista halmstrået för sin frihet förstås. Det går ju inte att bli mer hatad än han redan är.

Det hade dock varit snyggare med ett erkännande och uppenbar ånger MEN, om PM begåvats med ett känsloregister hade ju aldrig detta hemska hänt.

Önskade vi kunde utrota alla sjukdomar och avarter av mänskliga beteende här och nu.
Genmanipulera
Citera
2018-03-10, 14:01
Medlem
Citat:
Nä men alltså typ en spruta så att man tuppar av några minuter. Då kan han ju i lugn o ro binda upp henne på nån ställning med benen isär osv. Nu hade han ju hela havet för sig själv under ytan dessutom så detta var ju extremt sällsynt men annars borde det ju vara rätt lätt för en vanlig sadist att bara dra på med en stark spruta som man slocknar direkt av o sen handbojor o ner i bage-luckan till en öde plats osv osv.

En sexualsadist vill inte ha ett medvetslöst offer. Själva mordritualen går ut på att offret ska känna skräck, smärta och dödsångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in