2018-03-10, 12:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det lutar åt att de hår stropparna/stripsen kommer att ha en avgörande betydelse för domslutet och påföljden...
Ja, definitivt. Att bevisa att han band fast henne vid något FAST föremål i ubåten. Hur förklarar han bort det?
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-10 kl. 12:47.
Citera
2018-03-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nja det är väl bara o kolla hennes skador. Men antar att man kan se att han inte drog en hammare i skallen på henne i dyl. Så vida han inte va en kampsports gubbe tror jag nog din teori stämde. Dvs att hon blev rädd o lät sig fängslas. Vilket var ett stort misstag (även om hon ändå haft odsen i mot sig ).

Det där är ju inte sällan en balansgång. Jag har kollat en del dokumentärer där familjer blivit kidnappade o dyl. Då har nån i familjen fått hänga med förövarna till banken med löftet att allt blir bra om dom bara tar med sig stålarna o drar tillbaka till gömstället igen. Ofta blir dom istället slaktade då dom enbart är en belastning då pengarna redan är i hamn etc.

Kom just att tänka på en sak. Tänk om de pratade om kinky läggningar och bondage, hur man kan binda folk, pga att hon gjort reportage om sånt. Hon eller han kanske föreslog att visa hur just han binder folk etc, skulle visa på henne, då lät hon sig glatt och oanandes bindas utom en sexuell kontext. Och han föreslog eller gick med på det givetvis med sina baktankar redo. Vad tror ni? Så skulle det kunna gått till. Men skadorna på honom, hur förklarar man dem? Hon borde varit obunden från början och börjat värja sig. Hur fick han sen fast henne? Man kan inte skära i nån som lever och inte är väldigt hårt fastbunden, allra minst skära halsen av den. Och det nertill, hon måste legat/stått väldigt fast om hon inte var avsvimmad på något sätt.
Citera
2018-03-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det var det jag väntade på , att domaren eller åklagaren skulle be honom svara på frågan istället för att svara något helt annat. Men det kanske kommer Jag antar att åklagaren har sin taktik för att hantera Madsen.

Första förhören i rättsaken var nog en provkörning för åklagaren.

Nu har han förstått vart han skal angripa, och kommer köra hårt i nästa förhör.
Citera
2018-03-10, 12:47
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja så klart men det har ändå skrivits saker som inte jag såg i de olika rapporteringarna.

- kims blod på näsan
- de olika sms’ens innehåll, 4 stycken
- att stroppen som passar till den som finns fäst i ubåten fanns i påsen med kläder de hittade.
- att märken på handled matchar stroppen

Kommer inte på mer just nu.

Hur tänker ni kring de (två?) stropparna som var fastsatta i golvet - under kuddarna - i sovloftet?
Jag får inte ihop det. Ena av de två stropparnas snittyta motsvarande en som återfanns på Kims kropp, handen?
Tänkte ett tag att det kan vara tecken på att hon var bunden liggande på golvet, men undrar om det kan stämma eftersom åklagaren riktade såpass mycket uppmärksamhet på stängerna som löper i taket på sovloftet, så tyder det väl sannolikt på att hon varit bunden mot dem.

Kan hon stått upp varit bunden med stropparna kring handledtna mot stängerna och fötterna fastsatta i golvet?

Får gå tillbaka o utreda färgen på stropparna.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-10 kl. 12:51.
Citera
2018-03-10, 12:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Men det är inte allt han svarade i det fallet, det finns mer i den frågan. Jag orkar inte leta efter källan nu.
Han sa bland annat att han hade försökt få ut henne i en timme innan han beslöt att stycka henne.
Citera
2018-03-10, 12:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hur tänker ni kring de (två?) stropparna som var fastsatta i golvet - under kuddarna - i sovloftet?
Jag får inte ihop det. Ena av de två stropparnas snittyta motsvarande en som återfanns på Kims kropp, handen?
Tänkte ett tag att det kan vara tecken på att hon var bunden liggande på golvet, men undrar om det kan stämma eftersom åklagaren riktade såpass mycket uppmärksamhet på stängerna som löper i taket på sovloftet, så tyder det väl sannolikt på att hon varit bunden mot dem.
Hon kanske var bunden upp och ned?

Jag pallar knappt skriva detta men om hon hade huvudet nedåt blev det lättare för honom att utdela sticken i och kring vaginan.
Citera
2018-03-10, 12:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Den ena hittades väl tillsammans med KW:s kläder på havets botten.
Citera
2018-03-10, 12:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den ena hittades väl tillsammans med KW:s kläder på havets botten.
Ja.
Citera
2018-03-10, 12:53
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Första förhören i rättsaken var nog en provkörning för åklagaren.

Nu har han förstått vart han skal angripa, och kommer köra hårt i nästa förhör.
Hoppas du har rätt
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Kom just att tänka på en sak. Tänk om de pratade om kinky läggningar och bondage, hur man kan binda folk, pga att hon gjort reportage om sånt. Hon eller han kanske föreslog att visa hur just han binder folk etc, skulle visa på henne, då lät hon sig glatt och oanandes bindas utom en sexuell kontext. Och han föreslog eller gick med på det givetvis med sina baktankar redo. Vad tror ni? Så skulle det kunna gått till. Men skadorna på honom, hur förklarar man dem? Hon borde varit obunden från början och börjat värja sig. Hur fick han sen fast henne? Man kan inte skära i nån som lever och inte är väldigt hårt fastbunden, allra minst skära halsen av den. Och det nertill, hon måste legat/stått väldigt fast om hon inte var avsvimmad på något sätt.

Tror du på det själv? Jag gör det inte. Helt otänkbart
Varför det är otänkbart behöver inte förklaras närmre.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Hon kanske var bunden upp och ned?

Jag pallar knappt skriva detta men om hon hade huvudet nedåt blev det lättare för honom att utdela sticken i och kring vaginan.

Tänker samma. Just som jag skrev förra, ja, om en av stropparna i golvet hade samma färg o snittyta som den som återfanns på handleden, kan tyda på det.
Citera
2018-03-10, 12:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Kan hon stått upp varit bunden med stropparna kring handledtna mot stängerna och fötterna fastsatta i golvet?

Får gå tillbaka o utreda färgen på stropparna.
Så trodde jag först men jag har för mig att det var stroppen under dynorna på golvet som matchade hennes handled och den de hittade i påsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in