2018-03-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Enligt madsens uttalande bör det ha gått ca åtta timmar mellan döden och det att han slutligen parterade kroppen. Det stänker väl knappast då?

Det stänker inte, men ännu efter mer än ett dygn (åtminstone i kylrum; hur varmt var det i ubåten?) är blodlevrar som samlats inuti kroppen fullt tillräckligt geléartade för att med lätthet kladda ned händerna på den som styckar. Vart de sedan tar vägen beror på hur mycket du kan hålla händerna i styr, så att säga, men det är som jag sade mycket lätt att reflexmässigt torka sig i pannan eller så, och därvid lämna blodspår.
Citera
2018-03-09, 19:30
Medlem
Citat:
En tidigare artikel gjorde beräkningen att det gått åtta timmat sedan kim dog, enligt madsen, och madsen sov tills det att han menar att han parterade kroppen. Många timmar.

Visst gjorde det i samband med de andra fruktansvärda vidrigheterna. Som du säger.

Jag vill tro att han ljuger om att han sovit. Jag tror att han dessvärre, höll henne vid liv, ända till han dödade henne och direkt därefter skedde styckningen.

När offret är dött, är det endast "ett skräp" som skall bort så fort som möjligt. Lisa Holm mördaren skar av repet kring halsen, slängde in henne i bagaget för att sedan dumpa Lisa i ett trångt arbetsskåp täckt med skitiga arbetskläder och en dunk diesel.
Sedan for han och köpte pizza med frun. Glad i hågen.

Att Madsen skulle farit runt med ett lik i lasten i timmar, tror jag inte på.
Citera
2018-03-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men han är ju det. Varje ord han säger är lögn och bedrag. Det är så svårt at vänja sig vid detta, att man blir "lurad" gång på gång. Inte att han nödvendigtvis lurar dig att tro på honom, men han lurar dig til att lyssna på vad han säger. Jag är inte intresserad alls av vad Madsen kommer med i den här rettegången, endast den tekniska bevisningen och vittneproven. ALLT han säger är ljug och det har alltid varit så.

Ja, visst är det så MEN han blandar försåtligt upp sina lögner med kända fakta. Medveten manipulation.
Citera
2018-03-09, 19:34
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag tror att han blandar in en och annan ”sanning” i det han säger. Och njuter av att göra det.

Jo, det stämmer, och det är grund och botten fel att kalla det lögner. Han lever i en annan värklighet. Det han säger framstår för oss andra som lögn, men jag tror inte han själv känner att han sitter och ljuger. Dom gånger han talar sanning gör det bara lögnen ennu större.
Citera
2018-03-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
Går det ihop tidsmässigt är jag inte främmande för att Madsen skrivit Kims sista sms till pojkvännen. Framför ögonen på henne. Bokstaverat och visat henne och sen berättat om hennes öde... Det skickades väl ca en timme efter avfärd i ytläge men behöver inte vara en motsättning till att hon redan är ur funktion.

Jag tror hon skrivit det själv. Sista SMSet från KW skrivs 20.16, klockan 20.31 filmas hon o PM i tornet av tysken på kryssningsskeppet om jag inte minns fel.
Citera
2018-03-09, 19:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vill tro att han ljuger om att han sovit. Jag tror att han dessvärre, höll henne vid liv, ända till han dödade henne och direkt därefter skedde styckningen.

När offret är dött, är det endast "ett skräp" som skall bort så fort som möjligt. Lisa Holm mördaren skar av repet kring halsen, slängde in henne i bagaget för att sedan dumpa Lisa i ett trångt arbetsskåp täckt med skitiga arbetskläder och en dunk diesel.
Sedan for han och köpte pizza med frun. Glad i hågen.

Att Madsen skulle farit runt med ett lik i lasten i timmar, tror jag inte på.

Oh ja! Att han inte sovit har jag trott hela tiden! Han ljuger om det! Som du säger så har allting skett i nära anslutning till vartannat. Han höll henne vid liv så länge det gick och sedan skar han halsen av henne och därefter parterade han kroppen.

Det jag vill föra fram är att hans story inte håller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag tror hon skrivit det själv. Sista SMSet från KW skrivs 20.16, klockan 20.31 filmas hon o PM i tornet av tysken på kryssningsskeppet om jag inte minns fel.

Det tror jag också. Det var också då PM svarade tysken att "vi skall strax dyka" och pekade med handen" ...
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, visst är det så MEN han blandar försåtligt upp sina lögner med kända fakta. Medveten manipulation.

Jag tror inte ens det är medvetet. Han har ljugit så lenge att han går på autopilot. Det är( har blivit) hans natur att ljuga och manipulera.
Citera
2018-03-09, 19:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Jag håller med dig, hon har skrivit det själv vilket 20.31 observationen bekräftar enligt mig. Som du säger.
Citera
2018-03-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag tror inte ens det är medvetet. Han har ljugit så lenge att han går på autopilot. Det är( har blivit) hans natur att ljuga och manipulera.

Det är en Medveten Manipulation. Likaväl som han via löfte om kaffe+kakor fick Kim att klättra ner självmant i ubåten.
Citera
2018-03-09, 19:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
De bådas patologi verkar definitivt vara väldigt snarlik ja; patologiskt ljugande, hög grad av narcissism och väldigt uppenbara psykopatiska drag.

Ja, ljuger obehindrat om tammefan vad som helst, inget man hör har någon som helst trovärdighet men ljugs på görs det.

Narcissister som de är så tror de att de kollrar bort vem som helst bara de får hålla på men likt Johanna så kommer Madsen märka att ingen tar någon som helst notis av hans svada, undrar om han får frispel då?

Att inte bli trodd och lyckas med sitt svammel måste ju vara den ultimata förnedringen för dessa psykopater med sina grandiosa självbilder.
Citera
2018-03-09, 19:54
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Instämmer, när jag försöker föreställa mig vändningen från kakor till skräcken och utsattheten så slår något av. Förmår inte komma närmre den där känslan av att bli inlurad i fällan som sedan slår igen.

Känner mig inte vidare nyfiken på eller intresserad av udda excentriker så till vida att jag skulle vilja träffa nån på tu man hand.

Upprinnelsen till hela denna soppa är att människor som Madsen säljer och fascinerar. Man förundras, försöker förstå, rycks med och blir upplivade av energiska människor med högflyende drömmar och ambitioner.

Sanningen om Madsen är ju djupast sett en mänsklig tragedi om en ensam och störd människa som saknar insikt i hur han uppfattas. Så när sensationerna har mattats av är han endast ett värdelöst kräk som har parasiterat och existerat genom den uppmärksamhet som givits honom.

Bra skrivet! Det summerar mina funderingar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in