Citat:
Från hans RPU nämns "narcissistiska drag och psykopatiska drag". Samt Patologisk lögnare och manipulativ. Pervers.Farlig. Fast han kan ju hävda att "hennes ande" syftade på ubåtsturen tills förgiftningen. Så din tankegång håller inte helt och hållet, men jag tänkte likadant när jag läste det citatet. Och att han projicerar sina egna lustar på Kim, men å andra sidan sa han ju också i rättegången först att BDSM är samtyckande lekar, och att det inte är något han tänder på. Man kan ju välja att tolka det som att han inte tänder på samtycke, och lägger man ihop det med att han antagligen får rätt höga poäng på psykopatiskalan kan man ju fråga sig om han verkligen behöver rättfärdiga något för sig själv? Vet inte om jag tror på det, tror snarare att han helt enkelt anser sig ha rätten att ta vad han vill och göra vad han vill med det.
Du får gärna utveckla VARFÖR du tror att han har ett behov av att rättfärdiga handlingen för sig själv, det skulle intressera mig.
Du får gärna utveckla VARFÖR du tror att han har ett behov av att rättfärdiga handlingen för sig själv, det skulle intressera mig.
Åklagaren går inte in exakt på vad som står.
Det hade ju hjälpt om vi kunde läsa hans RPU. Exakt vilken diagnos/diagnoser som ställts.
Så vi kan bara spekulera.
Men en Narcissist som Madsen. Han har suttit isolerad på 7 kvadrat i 6 månader med inget annat sällskap än tidningar/ TV och sina egna tankar. Det kan ju inte ha undgått honom vilken avsky allmänheten känner för hans person numer. Tidigare var han populär,omtyckt och hyllad. Umgåtts med politiker och tom kungligheter (dansk media igår). Att han dessutom blivit sviken av sina närmaste. Konen,älskarinnan,sin bror och vänner. För sin egen självkänslas skull kan han ju förklarat sitt handlande med både det ena och det andra. För att skydda sitt enorma EGO. Han tycks vara smått inbillningssjuk tycker jag iallafall.
Sedan funderar jag på iallafall, om det var ett "planerat" mord eller ett planerat ragg/inbillad date som misslyckades.