2018-03-09, 19:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en Medveten Manipulation. Likaväl som han via löfte om kaffe+kakor fick Kim att klättra ner självmant i ubåten.

Ok, då tror du bättre om honom enn det jag gör. Du ger honom åtminstone en männsklig egendom, medveten lögn.
Citera
Medlem
Sitter och läser om BTs live rapportering, följde mest Ekstrabladets.

Anklageren oplyser også, at der blev fundet en række læssioner omkring kønsdelene og talrige læssioner andre steder på torsoen. Han viser stikkenes placering på en skitse af en kvindekrop, der bliver vist på rettens tv-skærmen.

Ekstrabladet sa 2 längsgående snitt vid buken o 1 i bröstet men här låter det ju som att det var fler

Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

Va fan har han även gjort stick på huvudet, alltså inte bara skurit?
Citera
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, det stämmer, och det är grund och botten fel att kalla det lögner. Han lever i en annan värklighet. Det han säger framstår för oss andra som lögn, men jag tror inte han själv känner att han sitter och ljuger. Dom gånger han talar sanning gör det bara lögnen ennu större.
Han tål ju inte heller att bli ifrågasatt. Undrar hur han kommer klara resten av förhöret. Jag hoppas att han tappar det totalt.Han visade redan nu vid första förhöret hur obehaglig hans reaktion var på besvärliga frågor och att han då började använda härskarteknik som säkert har fungerat för honom tidigare .
Citera
2018-03-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Han tål ju inte heller att bli ifrågasatt. Undrar hur han kommer klara resten av förhöret. Jag hoppas att han tappar det totalt.Han visade redan nu vid första förhöret hur obehaglig hans reaktion var på besvärliga frågor och att han då började använda härskarteknik som säkert har fungerat för honom tidigare .

Ja Betina fick ju steppa in och begära 10 minuters paus...
Citera
2018-03-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag får starka Johanna Möller-vibbar av det som har hänt hitintills i rättegången mot Peter Madsen, det ser ut som om de är varandras tvillingar i deras sätt att agera och försöka styra över händelserna, jag tror att Johanna Möller hade ungefär samma inställning som Madsen, hon var där "frivilligt" och skulle snacka sig loss med sitt enorma kunnande om hur saker och ting egentligen låg till, jag minns fortfarande när hon försökte läxa upp rätten i ämnet barnpsykologi bland annat, jag tror att Madsen kommer att göra på samma sätt, han har ju redan börjat med sina svar och försök till dialog med åklagaren, det kommer mer av den varan det är jag helt säker på.

Visst finns det likheter mellan de två. Men även otroliga skillnader. Tror inte JM var intresserad av att ge sina offer långdragen död, men väl att döda dem för egen vinnings skull. Madsen för egen njutnings skull.
Citera
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja Betina fick ju steppa in och begära 10 minuters paus...
Ja hon är nog orolig för att han ska tappa det totalt. Vi andra håller tummarna för det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tror du inte att personalen på häktet läser hans korrespondens och att den inte kan hållas hemlig?
Eller har han inte sådana restriktioner? Får han kommunicera fritt med vem han vill via brev?
Det har du alldeles rätt i. PM klagar ju på att hans brevväxlingar blir så fördröjda. Självklart läser de all hans korrespondens.
In och ut. Det visste jag, om jag bara tänkt efter. Och det får mig att undra ännu mer över KiMs "vän" journalisten Mays tilltag att skriva till KiMs mördare. May kan ju inte ha trott att PM skulle ge henne några ledtrådar om mordet. Alltså var hon bara ute efter lite inspiration till en artikel att sälja.
KiMs anhöriga ville inte figurera i Mays artikel.
Citera
2018-03-09, 20:07
Medlem
Jag hoppas han övervakas konstant- så det inte ens blir anledning til en runk.
Han kommer bli hur frustrerad som helst om han inte får sin dagliga (?) utlösning. Och spricker. Förhoppningsvis i rätten.
Citera
2018-03-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror att han blandar in en och annan ”sanning” i det han säger. Och njuter av att göra det.

Det gör alla psykopater.
Citera
2018-03-09, 20:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas

Det måste vara helt surrealistiskt för Madsen att "umgås" med människor som inte antigen försvinner äller underkastar sig när han börjar svamla.
Citera
2018-03-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det stänker inte, men ännu efter mer än ett dygn (åtminstone i kylrum; hur varmt var det i ubåten?) är blodlevrar som samlats inuti kroppen fullt tillräckligt geléartade för att med lätthet kladda ned händerna på den som styckar. Vart de sedan tar vägen beror på hur mycket du kan hålla händerna i styr, så att säga, men det är som jag sade mycket lätt att reflexmässigt torka sig i pannan eller så, och därvid lämna blodspår.

Det är också möjligt. Undrar om rättsmedicinarna kan avgöra om det blodet var färskt eller koagulerat.
Citera
2018-03-09, 20:13
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det måste vara helt surrealistiskt för Madsen att "umgås" med människor som inte antigen försvinner äller underkastar sig när han börjar svamla.
Följer detta med fascination och skadeglädje inför att sticka hål på hans självupplåsta bubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in