2018-03-09, 18:59
Medlem
A-party-with-martys avatar
Detta måste vara ett riktigt unikt fall. Jag menar vem äger ens en Ubåt? Det närmsta jag hört tidigare är den sydamrikanska maffian som transporterade knark i Ubåtar. Men iaf denna man verkar ju inte vara nån vanlig kannibal som bott hemma hos morsan hela livet osv. Snarare verkar han vara stereotypen av den högpresterande intelligenta psykopaten. Han hade väl skrivit böcker o var även på väg ut i rymden?

Känns som han var rik. PGA av detta han hade många kvinnor? det verkar ju dock ej ha räckt för honom? Han var väl ändå ganska gammal o inte jättesnygg?

Var han helt ostraffad tidigare?
Finns det några uppgifter om hur hon dog(GW person var inne på att hon blev strypt, men det verkar ju ej va det första han gjorde med henne el )?
Citera
2018-03-09, 18:59
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag får starka Johanna Möller-vibbar av det som har hänt hitintills i rättegången mot Peter Madsen, det ser ut som om de är varandras tvillingar i deras sätt att agera och försöka styra över händelserna, jag tror att Johanna Möller hade ungefär samma inställning som Madsen, hon var där "frivilligt" och skulle snacka sig loss med sitt enorma kunnande om hur saker och ting egentligen låg till, jag minns fortfarande när hon försökte läxa upp rätten i ämnet barnpsykologi bland annat, jag tror att Madsen kommer att göra på samma sätt, han har ju redan börjat med sina svar och försök till dialog med åklagaren, det kommer mer av den varan det är jag helt säker på.

De bådas patologi verkar definitivt vara väldigt snarlik ja; patologiskt ljugande, hög grad av narcissism och väldigt uppenbara psykopatiska drag.
Citera
2018-03-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
En tidigare artikel gjorde beräkningen att det gått åtta timmat sedan kim dog, enligt madsen, och madsen sov tills det att han menar att han parterade kroppen. Många timmar.

Visst gjorde det i samband med de andra fruktansvärda vidrigheterna. Som du säger.

Så länge som PM säger att hon legat i ubåten innan själva styckningen måste det ha hunnit bildats likfläckar:

Efter några timmar bildas likfläckar då blodet sjunker till kroppens lägsta punkt.

–Likfläckar kan hjälpa oss att se om en kropp blvit flyttad. Om en kropp legat på rygg och sedan flyttats och lagts på ett annat sätt kan det finnas likfläckar på båda sidor, säger Martina Olsson Frisk.

Fläckarnas färg går i normala fall i en stark blåröd, nästan lila ton. Hos en person som förlorat mycket blod har fläckarna samma färg men är ljusare.

Om en person dött av kolmonoxidförgiftning är fläckarna däremot ljusröda till körsbärsröda.

Finns det inga likfläckar har han styckat henne tämligen omgående efter döden.
Citera
2018-03-09, 19:03
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Detta måste vara ett riktigt unikt fall. Jag menar vem äger ens en Ubåt?

Georg Poul Artmann äger en ubåt...

https://www.bt.dk/krimi/pengemanden-bag-raket-madsens-vilde-eksperimenter-det-er-en-fuldstaendig

Citera
2018-03-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det var kims blod som madsen hade på näsan. Det såg vi här redan tidigt då någon förstorade upp bilden på honom när han kom i land.

” Ganska mycket visste vi.
Men inte detta.
Inte vad Kim Wall skrev i sina sista sms.
Inte hur fartygen i Öresund kämpade för att rädda liv – när det redan var för sent.
Och absolut inte att Peter Madsen hade Kim Walls blod i ansiktet.”

Källa kvällsposten

Jag tror inte man skall läsa in alltför mycket i Kims meddelande "Jag lever fortfarande". Med all sannolikhet hade hon då hon sände det (om, nota bene, det verkligen var hon som sände det!) ingen aning om det ohyggliga öde som förestod henne. Förmodligen var det bara ett godmodigt skämt med pojkvännen, som kanske före avfärden uttryckt sina tvivel på farkostens sjövärdighet...

Vad blodet i ansiktet beträffar har jag styckat åtskilliga djur, även sådana som varit döda i timmar, och jag kan vittna om att det är mycket lätt att få en smula blod i ansiktet (nej, det koagulerar inte omedelbart vid dödsögonblicket till en solid klump!) då man torkar svetten ur pannan eller snoret från näsan. Detta icke sagt som något försvar för Madsen, men jag vill bara påpeka något som försvaret troligen kommer att framhålla.
Citera
2018-03-09, 19:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Så länge som PM säger att hon legat i ubåten innan själva styckningen måste det ha hunnit bildats likfläckar:

Efter några timmar bildas likfläckar då blodet sjunker till kroppens lägsta punkt.

–Likfläckar kan hjälpa oss att se om en kropp blvit flyttad. Om en kropp legat på rygg och sedan flyttats och lagts på ett annat sätt kan det finnas likfläckar på båda sidor, säger Martina Olsson Frisk.

Fläckarnas färg går i normala fall i en stark blåröd, nästan lila ton. Hos en person som förlorat mycket blod har fläckarna samma färg men är ljusare.

Om en person dött av kolmonoxidförgiftning är fläckarna däremot ljusröda till körsbärsröda.

Finns det inga likfläckar har han styckat henne tämligen omgående efter döden.

Yes, bra info!
Citera
2018-03-09, 19:08
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
»Den måde han næsten helt maskinelt kan fortælle om parteringen, hvor han slet ikke angrer, men fortæller, at han er uddannet i ’historisk kirurgi’ – det er en fuldstændig maskinel nærmest klinisk tilgang til tingene. Han taler nærmest som en retsmediciner.Det er ikke normal adfærd, hvis man har gjort noget så forfærdeligt,« siger han.

Det där är signifikativt för en person med narcissistisk störning, Sam Vaknin skriver i sin bok "Malignant Self Love - Narcissism Revisited":

"If asked to relate directly to his emotions, the narcissist intellectualizes, rationalizes, speaks about himself in the third person and in a detached "scientific" tone or composes a narrative with a fictitious character in it, suspiciously autobiographical. Narcissists like to refer to themselves in mechanical terms, as efficient automata or machines."

http://samvak.tripod.com/thebook.html

För den som inte känner till Sam, han är en fullblodsnarcissist som "kommit ut ur garderoben", högintellektuell och fullständigt genomnarcissist, men medveten och har valt att göra det till sin livsuppgift att bli den ledande auktoriteten inom ämnet (så får han sin grandiositet och en aldrig sinande källa till uppmärksamhet och uppskattning), och han är väldigt intressant att läsa för den som är intresserad av ämnet.
Citera
2018-03-09, 19:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag tror inte man skall läsa in alltför mycket i Kims meddelande "Jag lever fortfarande". Med all sannolikhet hade hon då hon sände det (om, nota bene, det verkligen var hon som sände det!) ingen aning om det ohyggliga öde som förestod henne. Förmodligen var det bara ett godmodigt skämt med pojkvännen, som kanske före avfärden uttryckt sina tvivel på farkostens sjövärdighet...

Vad blodet i ansiktet beträffar har jag styckat åtskilliga djur, även sådana som varit döda i timmar, och jag kan vittna om att det är mycket lätt att få en smula blod i ansiktet (nej, det koagulerar inte omedelbart vid dödsögonblicket till en solid klump!) då man torkar svetten ur pannan eller snoret från näsan. Detta icke sagt som något försvar för Madsen, men jag vill bara påpeka något som försvaret troligen kommer att framhålla.

Jag tror som du att hennes sms - jag är i live är gulligt menat till pojkvännen och kanske de varit lite oroliga inför en så annorlunda färd. Lite så som vem som hellst skulle vara. Inget märkligt med det.

Enligt madsens uttalande bör det ha gått ca åtta timmar mellan döden och det att han slutligen parterade kroppen. Det stänker väl knappast då?
Citera
2018-03-09, 19:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett påtvingat nytt manus tror jag, annars skulle han väl tuffa tillbaka till avfärdshamnen och hem till frun.
Madsen är en närmast patalogisk lögnare.

Jo, men han är ju det. Varje ord han säger är lögn och bedrag. Det är så svårt at vänja sig vid detta, att man blir "lurad" gång på gång. Inte att han nödvendigtvis lurar dig att tro på honom, men han lurar dig til att lyssna på vad han säger. Jag är inte intresserad alls av vad Madsen kommer med i den här rettegången, endast den tekniska bevisningen och vittneproven. ALLT han säger är ljug och det har alltid varit så.
Citera
2018-03-09, 19:22
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen är en närmast patalogisk lögnare.

Vilket är konstaterat i hans RPU...

"Undersøgelsen konkluderer, at han er "svært afvigende, med narcistiske og psykopatiske træk". Han beskrives som en patologisk løgner med en "glat og overfladisk charme". Han er følelseshæmmet, og udviser ifølge undersøgelsen "alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse". Når hans afvigende personlighed sammenholdes med hans afvigende seksualitet, udgør Peter Madsen ifølge mentalundersøgelsen - såfremt han dømmes - en fare for andres liv, legeme og frihed."
Citera
2018-03-09, 19:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men han är ju det. Varje ord han säger är lögn och bedrag. Det är så svårt at vänja sig vid detta, att man blir "lurad" gång på gång. Inte att han nödvendigtvis lurar dig att tro på honom, men han lurar dig til att lyssna på vad han säger. Jag är inte intresserad alls av vad Madsen kommer med i den här rettegången, endast den tekniska bevisningen och vittneproven. ALLT han säger är ljug och det har alltid varit så.

Jag tror att han blandar in en och annan ”sanning” i det han säger. Och njuter av att göra det.
Citera
2018-03-09, 19:27
Medlem
Går det ihop tidsmässigt är jag inte främmande för att Madsen skrivit Kims sista sms till pojkvännen. Framför ögonen på henne. Bokstaverat och visat henne och sen berättat om hennes öde... Det skickades väl ca en timme efter avfärd i ytläge men behöver inte vara en motsättning till att hon redan är ur funktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in