Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Omvärlden kände till Israels nukelära triad innan Vanunu s avslöjanden.
Man gissade att de hade sådan, men en inofficiell bekräftelse gjorde i alla fall inte Israel någon skada.
Citat:
För att klassificeras som regimtrogen måste man väl vara trogen till en diktatorisk regim? Lite svårt att vara "regimtrogen" till Israel då de har val (och byter regering) i snitt vart 3:e år.
Commiehunter förklarade redan detta. Personerna i toppen byts ut, men det politiska systemet, regimen, består.
Citat:
Kan du sluta ta upp Lillehammer? Det var ett litet misstag för över 40 år sedan!
Vad, om inte Lillehamer, syftade du på när du skrev "Norge och Belgiens underrättelsetjänster är inte tillräckligt kompetenta för att kunna spåra och gripa terrorister. "? Känner du till andra operationer Mossad genomfört i Norge? Jag är inte fullt så cynisk att jag ser ett mord på en oskyldig person som ett "litet misstag". Vad hindrade Israel att gå till norska polisen, presentera bevis och begära mannen utlämnad. Så jäkla inkompetenta är inte norrmännen. Problemet var snarare att eftersom Israel inte har dödsstraff så föredrar de att mörda "terrorister" framför att gripa dem.
Har du sen någon komplett lista på Mossads mord så vi kan avgöra felprocenten?
Citat:
Detta är irrelevant, men vad får dig att tro att jag stöder den israeliska högerkanten? Jag har flera gånger kritiserat bl a Likud här på Flashback.
Ditt tal om "landsförrädare" lät väldigt högerinspirerat.
Här f.ö. en diskussion om de där planerna att spränga ett plan med Arafat ombord:
https://www.theguardian.com/world/2018/jan/25/israel-plan-shoot-down-passenger-plane-kill-yasser-arafat
Frankrike var dock före. Under kriget i Algeriet skickade de ut stridsflyg för att tvinga ned ett civilt passagerarplan med en algerisk ledare ombord. Piloten gav med sig så de slapp skjuta ned det, det vart mer av en flygplanskapning.