2018-03-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Här har du nog helt fel. Av det vi hört hittills hoppades nog inte PM att Wall skulle gå med på sexuella inviter. Tror inte heller han gjorde sådana.

Hans mål var helt enkelt att invagga henne i säkerhet, vara den gemytlige dansken som bjuder på fika osv. Tills ubåten gick i undervattensläge.

Då bytte han förmodligen skepnad på en blank sekund. Tror inte Wall hann reagera p g a ombytligheten. Föreställer mig att han mer eller misshandlat henne utan någon som helst förvarning och sedan utnyttjat hennes totala förvåning/passivitet av skräck och smärta till att binda fast henne.

Efter det tror jag att ett monster utan medmänsklighet, empati eller förmåga att tänka på konsekvenser tagit vid. Helt ostoppbar p g a platsen de befann sig på.

Vad som hände efter det vet bara PM, och vi får nog aldrig reda på detaljerna. Vilket man nog ska vara tacksam för om man vill kunna sova resten av livet.

Kalla inte Wall för naiv och oskuldsfull! Hon verkade intelligent och med skinn på näsan. Ingen kan förutspå att något sådant här ska hända, i synnerhet inte när man själv vet att den man träffar vet att ett flertal vittnet vet att bara de två ska vara i ubåten. Det är nog otroligt ovanligt att ett sånt här grovt brott begås när gärningsmannen redan på förhand vet att han är den ende som kan ha gjort det.

Jag hoppas att Kim Wall har frid var än hon finns nu, och att hennes familj och nära kan få någon form av frid när detta monster är inspärrat. Helst tills han dör bortglömd.

Ganska typiskt sätt för en predator att locka sitt byte till fällan. Som en katt lekte han lite med bytet först, sedan blixtsnabbt angrepp.

Alla tankar och styrka till familj/anhöriga.

Måtte Peter Monster hållas inlåst i evighet.
Citera
2018-03-09, 17:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Här har du nog helt fel. Av det vi hört hittills hoppades nog inte PM att Wall skulle gå med på sexuella inviter. Tror inte heller han gjorde sådana.

Hans mål var helt enkelt att invagga henne i säkerhet, vara den gemytlige dansken som bjuder på fika osv. Tills ubåten gick i undervattensläge.

Då bytte han förmodligen skepnad på en blank sekund.
Tror inte Wall hann reagera p g a ombytligheten. Föreställer mig att han mer eller misshandlat henne utan någon som helst förvarning och sedan utnyttjat hennes totala förvåning/passivitet av skräck och smärta till att binda fast henne.

Efter det tror jag att ett monster utan medmänsklighet, empati eller förmåga att tänka på konsekvenser tagit vid. Helt ostoppbar p g a platsen de befann sig på.

Vad som hände efter det vet bara PM, och vi får nog aldrig reda på detaljerna. Vilket man nog ska vara tacksam för om man vill kunna sova resten av livet.

Kalla inte Wall för naiv och oskuldsfull! Hon verkade intelligent och med skinn på näsan. Ingen kan förutspå att något sådant här ska hända, i synnerhet inte när man själv vet att den man träffar vet att ett flertal vittnet vet att bara de två ska vara i ubåten. Det är nog otroligt ovanligt att ett sånt här grovt brott begås när gärningsmannen redan på förhand vet att han är den ende som kan ha gjort det.

Jag hoppas att Kim Wall har frid var än hon finns nu, och att hennes familj och nära kan få någon form av frid när detta monster är inspärrat. Helst tills han dör bortglömd.

Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Så tror jag också det har gått till. Han har invaggat henne i säkerhet och pratat om sina projekt och hon har ställt frågor. Hon ser så glad ut i tornet och trodde nog hon skulle få en bra intervju. Sen efter de har dykt tror jag att han överföll henne och slog henne medvetslös kanske. Jag tror han skiftade blixtsnabbt från trevlige , professionella Madsen till odjuret Madsen. Vad hon kände kan jag inte ens föreställa mig.

Det fetade. Ja, så gick det nog till och det är precis så madsen beskriver en situation och hans förmodade agerande när han messar med väninnan som ville bli skrämd för att hon fastnat i sin kreativitet.

Det tror jag beskrevs i en artikel av den amerikanska journalist vännen till kim.

Under rättegången framkommer även att madsen säger till sin konstnärsvän att han ska sticka in ett spjut i henne mm.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-09 kl. 17:56.
Citera
2018-03-09, 17:54
Medlem
RedXs avatar
Var kan man finna sms’en som ni refererar till?
Citera
2018-03-09, 17:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Var kan man finna sms’en som ni refererar till?

Kvällsposten skrev om dem tidigare i dag.
Citera
2018-03-09, 17:58
Medlem
Citat:
Då bytte han förmodligen skepnad på en blank sekund. Tror inte Wall hann reagera p g a ombytligheten. Föreställer mig att han mer eller misshandlat henne utan någon som helst förvarning och sedan utnyttjat hennes totala förvåning/passivitet av skräck och smärta till att binda fast henne.

Jag håller med dig till 100% på detta. Jag tror inte alls att han försökte några sexuella inviter, han var ute efter en enda sak, och det var att njuta av hennes skräck och förtvivlan. Aset.
Citera
2018-03-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Den engelska versionen av Hare's "klassiker" där ligger i min Kindle sedan några månader, intr haft tid för den ännu..

De agerar inte i den verkliga världen, deras interna värld blir dock tillslut så verklig att den blir svår att skilja från den verkliga världen...

Det är svårt att ens försöka tänka bort sina känslor för att kunna ta till sig bokens innehåll och försöka sätta sig in i Psykopatens hjärna. Kanske blev det obegripligt ... hur jag menar.

Enligt rececenten. Detta är inte en sensationsbok, även om den är fascinerande att läsa. Samtliga påståenden, beskrivningar och faktauppgifter har en gedigen vetenskaplig bas. Översättningen till svenska initierades inte bara därför att den håller god vetenskaplig nivå och bör läsas av de som arbetar inom området, utan därför att den fyller ett viktigt ändamål som ren folkupplysning.
Senast redigerad av Remark 2018-03-09 kl. 18:11.
Citera
2018-03-09, 18:07
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Jag håller med dig till 100% på detta. Jag tror inte alls att han försökte några sexuella inviter, han var ute efter en enda sak, och det var att njuta av hennes skräck och förtvivlan. Aset.
Jag har fått för mig genom att betrakta Kim via youtube etc , att hon var en vänlig och lugn och sansad person som nog inte upplevt att bli slagen/misshandlad tidigare i sitt liv, Jag har en uppfattning att hon haft en trygg och kärleksfull barndom/uppväxt och att hennes förhållande till pojkvännen var kärleksfullt. Levde ett bra liv helt enkelt.Att då från en klar himmel se Madsen skifta natur och bli anfallen och förmodat misshandlad måste ha gjort henne helt paralyserad. Det är så ofantligt grymt.Var hon det perfekta offret för Madsen?
Citera
2018-03-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det var kims blod som madsen hade på näsan. Det såg vi här redan tidigt då någon förstorade upp bilden på honom när han kom i land.

” Ganska mycket visste vi.
Men inte detta.
Inte vad Kim Wall skrev i sina sista sms.
Inte hur fartygen i Öresund kämpade för att rädda liv – när det redan var för sent.
Och absolut inte att Peter Madsen hade Kim Walls blod i ansiktet.”

Källa kvällsposten

Om KW hade varit död i flera timmar när han styckade henne hade det inte stänkt blod upp på hans näsa.
Citera
2018-03-09, 18:12
Medlem
Oj, oj, så mycket spekulation och dravel på ett dygn, jag kan ha missat mer sakliga inlägg...

Ska detta fortsätta tills nästa rättegångsdag, är det ju nästan meningslöst att läsa, tycker jag.

Sakligt, handlar det nu om alla de bevis åklagaren för fram, och vittnesmål för dem. PM kommer troligtvis att ligga lågt, och hitta på något i slutet, är min fundering.

Det kommer att bli intressant i slutet av rättegången, för PM har, enligt mig, minst ett kort till att spela ut, detta är hans livs chans att bli uppmärksammad, vilket han försökt i hela sitt liv!

En egocentriker tänker bara på sig själv, och rättar sitt liv efter det. Utöver det är han nog grandios, han är bättre och smartare än sin omgivning, så det kommer nog mer av förklaringar. Problemet är att han har en stor fördel, bara han vet vad som egentligen skedde, och det är det han kommer att spela på, det kan tyvärr hålla långt, juridiskt sett........
Citera
2018-03-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bra länk - tack!
Av alla ofattbara sexuella perversioner som det finns så är sexualsadism klart den mest ofattbara.

Sista steget är väl kannibalism....
Citera
2018-03-09, 18:15
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om KW hade varit död i flera timmar när han styckade henne hade det inte stänkt blod upp på hans näsa.
Nej , det var ju inget blod på den döda kroppen har han ju sagt.
"Är det något blod på Kim Wall innan du börjar styckningen?
– Nej, det är det inte, svarade Peter Madsen." https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/p6454G/fragan-som-vande-pa-rattegangen-mot-peter-madsen
Senast redigerad av Caracallas 2018-03-09 kl. 18:22.
Citera
2018-03-09, 18:18
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är svårt att ens försöka tänka bort sina känslor för att kunna ta till sig bokens innehåll och försöka sätta sig in i Psykopatens hjärna. Kanske blev det obegripligt ... hur jag menar.

Sten Levander skrev i förordet till boken, tror jag, att den borde tjäna sin plats i rent folkhälsofrämjandet syfte.

Det talas på tok för lite om mental ohälsa i debatten, och sen dyker då otäcka brottsmål med dödligt våld och sexuella övergrepp upp och GM blir uppmålad som ett monster som helst skulle stenas på torget i en folkfest med flaggor och ballonger, och psykisk ohälsa blir då likställt med extrema fall av psykisk sjukdom, svåra personlighetsstörningar och diagnoser innehållande psyko och socio -pati...

Mer "vanlig" psykisk ohälsa finns överallt omkring oss, det är en av de vanliga hälsoproblemen i bl.a. Sverige, och drabbar massor av människor varje år, t.ex. skilsmässor som egentligen inte handlar om att paret inte fungerar utan att en av partnerna egentligen lider av någon form av psykisk ohälsa, men vi vet för lite, och vi har ingen grund för att diskutera sånt här öppet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in