2018-03-09, 14:41
Medlem
Kenpos avatar
Det här var något jag speciellt fäste mig vid i gårdagens referat:

Åklagaren har nyss innan citerat psykundersökningens resultat, enligt vilket Madsen är "følelseshæmmet, og udviser ifølge undersøgelsen 'alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse'".

När han får ordet och blir tillfrågad om de snuff-filmer och halsskärningsvideor han bevisligen har på sin hårddisk och även under den "ödesdigra" natten sökt på nätet svarar han (enligt BT):

"Det menneskelige sind har sine mærkelige kringelkroge. Jeg holder altid med den svage part i et slagsmål. Hvis jeg ser nogen være den svage part, bliver jeg emotionelt påvirket af det. Det rører mig voldsomt, men det er en aldeles aseksuel situation."

"Jeg ved faktisk ikke, hvor sædvæsken i mine underbukser stammer fra. Ved I det? I ved jo alt. Lad os sige, at jeg om natten har involveret mig selv i autoerotiske aktivitet. Så vågner jeg, søger efter den video og kommer til at græde - sådan kunne det være foregået, men det er ikke nødvendigvis sådan, at det er foregået."

Han vill alltså tafatt låta påskina att hans intresse för material av detta slag enbart härrör sig från hans stora känslomässiga engagemang för offren. I trots av den psykologiska profilen är han i själva verket Mr. Empathy, och blir rörd till gråt av sådana scener. Det är bara därför han så gärna vill titta på dem.
Citera
2018-03-09, 14:46
Medlem
PK-Korrekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det finns ingen anledning att förminska KW eller ifrågasätta hennes agerande, det förekommer ingenting i PMs offentliga historik som pekar på att det skulle vara någon som helst risk eller fara med att träffa honom, du hade säkert själv hängt med ut på en tur med ubåten om du fått frågan och råkat vara 300 meter från hans verkstad just då...

Icke sa nicke. Madsen var mycket välkänd för dessa sina böjelser i Danmark. Och som reporter gör man alltid lite research. Hänger inte ut KW såklart!! För alla gör vi misstag och glädjen att hon skulle på en längre resa om ett par dagar har kanske grumlat hennes försiktighet.
Citera
2018-03-09, 14:49
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Icke sa nicke. Madsen var mycket välkänd för dessa sina böjelser i Danmark. Och som reporter gör man alltid lite research. Hänger inte ut KW såklart!! För alla gör vi misstag och glädjen att hon skulle på en längre resa om ett par dagar har kanske grumlat hennes försiktighet.

Så att en person intresserar sig för BDSM och aktivt utövar detta är personen att betrakta som potentiellt farlig?

Eller hur tänker du?
Citera
2018-03-09, 14:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbanz
Absolut inte dig. Men andra här inne . Blir så rörigt när folk diskuter hej vilt.

Ok! Jag bara tänkte att jag postat ganska mycket i går och i dag, från rättegången. Jag kände att jag möjligen skulle lugna ner mig lite, lol.
Citera
2018-03-09, 14:55
Medlem
PK-Korrekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Så att en person intresserar sig för BDSM och aktivt utövar detta är personen att betrakta som potentiellt farlig?

Eller hur tänker du?
Så tänker väl de som har >75 IQ
Du verkar inte ha mycket innanför gluggarna!
Citera
2018-03-09, 14:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo

Åklagaren har nyss innan citerat psykundersökningens resultat, enligt vilket Madsen är "følelseshæmmet, og udviser ifølge undersøgelsen 'alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse'".

När han får ordet och blir tillfrågad om de snuff-filmer och halsskärningsvideor han bevisligen har på sin hårddisk och även under den "ödesdigra" natten sökt på nätet svarar han (enligt BT):

"Det menneskelige sind har sine mærkelige kringelkroge. Jeg holder altid med den svage part i et slagsmål. Hvis jeg ser nogen være den svage part, bliver jeg emotionelt påvirket af det. Det rører mig voldsomt, men det er en aldeles aseksuel situation."

"Jeg ved faktisk ikke, hvor sædvæsken i mine underbukser stammer fra. Ved I det? I ved jo alt. Lad os sige, at jeg om natten har involveret mig selv i autoerotiske aktivitet. Så vågner jeg, søger efter den video og kommer til at græde - sådan kunne det være foregået, men det er ikke nødvendigvis sådan, at det er foregået."

Han vill alltså tafatt låta påskina att hans intresse för material av detta slag enbart härrör sig från hans stora känslomässiga engagemang för offren. I trots av den psykologiska profilen är han i själva verket Mr. Empathy, och blir rörd till gråt av sådana scener. Det är bara därför han så gärna vill titta på dem.
Precis. Jag fastnade även vid att han måste säga att han känner fölelser, eller hur han exakt uttryckte sig. Det behöver ingen normalt kännande och tänkande människa förklara på det sätt han gjorde.
Citera
2018-03-09, 15:01
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Så tänker väl de som har >75 IQ
Du verkar inte ha mycket innanför gluggarna!

Okej, jaja, vi tänker olika, uppenbarligen har vi också helt olika referenser.
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-03-09 kl. 15:27.
Citera
2018-03-09, 15:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo

Här är det, ” jag har gråtit och känt” vem behöver understryka något sådant under dessa omständigheter? Efter att ha sett en film där man skär halsen, långsamt, av en kvinna?

”Hvis jeg ser noget, hvor en svag part er udsat for noget, så bliver jeg emotionelt påvirket. Det er aldeles aseksuelt for mig, siger Peter Madesen med henvisning til videoen, som viser overskæringen af en kvindes hals.
- Jamen, hvorfor ser du en video med 'beheading' og så kobler det sammen med din sædafgang?, spørger anklageren.
- Jamen måske kan du berige mig om, hvornår jeg ser den video?, siger Peter Madsen, som nu oplyser, at han formentlig havde fået sædafgang, før han så den video. Formentlig fordi han så sin kone samme aften.
- Den video er ikke noget erotisk for mig. Jeg har set den video og grædt og følt, siger Peter Madsen. ”
Citera
2018-03-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Precis. Jag fastnade även vid att han måste säga att han känner fölelser, eller hur han exakt uttryckte sig. Det behöver ingen normalt kännande och tänkande människa förklara på det sätt han gjorde.

Just det. Han säger bara det han tror att andra normala människor skulle ha sagt. Det märks tydligt att han försöker kopiera äkta känslor, men det går inte så bra.
Citera
2018-03-09, 15:04
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Visst finns den möjligheten, men tänker på hur han beskrev mordscenariot i brevet till väninnan ( vem är ju inte klart) att : ”plötsligt ska stämningen skifta” och därefter ska själva våldsscenerna inträda, tortyren, så som han målade upp det.

Med det som utgångspunkt så föreställer jag mig att det är viktigt att effekten i stämningsskiftet blir så kontrasterande som möjligt, vilket i och med ett sederat offer reduceras smärtan av det våld som utdelas. Målet är ju att åsamka så extrem smärta som möjligt för att det är offrets lidande som ger max kick

Vändningen från en trevlig, dansk vetenskapsman som bjuder på kaka - till att på en handvändning utdela en lavett och skrika på danska. 10m under vattenytan. Förvirringen, maktlösheten... Hellre begravts levande.

Sinnesjukt vilken människa detta är och vilken karaktär på mordet. Bygga en ubåt för att sedan tortera och mörda en kvinna i den.

Finns det något enskilt mord av samma kaliber?
Citera
2018-03-09, 15:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Han säger bara det han tror att andra normala människor skulle ha sagt. Det märks tydligt att han försöker kopiera äkta känslor, men det går inte så bra.
Ja, precis som vi trott. Det blir väldigt tydligt och är högst troligen en av anledningarna till att han pratar så mycket utanför det han blir tillfrågad om. Han pratar på om tekniska saker osv eftersom det är det han kan, det enda han kan utan att bli avslöjad i första taget av en som är lekman. Han verkar glömma att han står inför rätta och att åklagaren kommer att kunna kontrollera allt tekniskt han babblar om.
Citera
2018-03-09, 15:07
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vändningen från en trevlig, dansk vetenskapsman som bjuder på kaka - till att på en handvändning utdela en lavett och skrika på danska. 10m under vattenytan. Förvirringen, maktlösheten... Hellre begravts levande.

Sinnesjukt vilken människa detta är och vilken karaktär på mordet. Bygga en ubåt för att sedan tortera och mörda en kvinna i den.

Finns det något enskilt mord av samma kaliber?

Ohja... bara i Sverige finns det folk som ätit på sina offer och gjort lampskärmar av deras huvuden.

Bomfittaluderbrakskitmadame
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in