Citat:
Ursprungligen postat av
Kenpo
Det här var något jag speciellt fäste mig vid i gårdagens referat:
Åklagaren har nyss innan citerat psykundersökningens resultat, enligt vilket Madsen är "følelseshæmmet, og udviser ifølge undersøgelsen 'alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse'".
När han får ordet och blir tillfrågad om de snuff-filmer och halsskärningsvideor han bevisligen har på sin hårddisk och även under den "ödesdigra" natten sökt på nätet svarar han (enligt BT):
"Det menneskelige sind har sine mærkelige kringelkroge. Jeg holder altid med den svage part i et slagsmål. Hvis jeg ser nogen være den svage part, bliver jeg emotionelt påvirket af det. Det rører mig voldsomt, men det er en aldeles aseksuel situation."
"Jeg ved faktisk ikke, hvor sædvæsken i mine underbukser stammer fra. Ved I det? I ved jo alt. Lad os sige, at jeg om natten har involveret mig selv i autoerotiske aktivitet. Så vågner jeg, søger efter den video og kommer til at græde - sådan kunne det være foregået, men det er ikke nødvendigvis sådan, at det er foregået."
Han vill alltså tafatt låta påskina att hans intresse för material av detta slag enbart härrör sig från hans stora känslomässiga engagemang för offren. I trots av den psykologiska profilen är han i själva verket Mr. Empathy, och blir rörd till gråt av sådana scener. Det är bara därför han så gärna vill titta på dem.
Här är det, ” jag har gråtit och känt” vem behöver understryka något sådant under dessa omständigheter? Efter att ha sett en film där man skär halsen, långsamt, av en kvinna?
”Hvis jeg ser noget, hvor en svag part er udsat for noget, så bliver jeg emotionelt påvirket. Det er aldeles aseksuelt for mig, siger Peter Madesen med henvisning til videoen, som viser overskæringen af en kvindes hals.
- Jamen, hvorfor ser du en video med 'beheading' og så kobler det sammen med din sædafgang?, spørger anklageren.
- Jamen måske kan du berige mig om, hvornår jeg ser den video?, siger Peter Madsen, som nu oplyser, at han formentlig havde fået sædafgang, før han så den video. Formentlig fordi han så sin kone samme aften.
- Den video er ikke noget erotisk for mig. Jeg har set den video og grædt og følt, siger Peter Madsen. ”