2018-03-09, 13:16
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det stämmer men dagen efter skulle de på bröllop.

Har du läst vad pojkvännen sagt? Han har berättat att kim plötsligt blev klntaktad av madsen dn 10e efter att hon inte hört något sedan sin mailkorrespondence i april.

Det är fullt möjligt att KW inte var PMs förstaval, utan att hon blev "sista halmstrået" när de andra tre han bjudit in på ubåtsfest inte var intresserade.

Anklageren vil vide, om det er korrekt....
Citera
2018-03-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men nu har han försagt sig igen. Kontrollen för att manövrera ubåten är en lös låda med kabel, som tas upp genom luckan. Det har vi sett på bilder. Så man kan inte ha luckan stängd när man är ute och kör. För inte fasiken lämnar han kontrollerna, går ut på däck, och stänger luckan efter sig, av säkerhetsskäl. Det om något är inte gott sjömanskap. Så ja, han har en del att förklara, varför gick han ut, vem körde ubåten, och om han stängde luckan, hur länge hade han tänkt vara där ute och låta ubåten färdas "herrelöst"?

Det finns så sanlöst många sådana här motsägelser, man får hoppas att åklagarsidan lyckas samla ihop allt på ett bra och konsoliderat sätt.

Jag samlade en hel rad citat från liverapporteringarna igår för att sammanställa PM:s redogörelse i sin helhet, åtminstone så som den återgavs genom de danska medierna. Detta är vad han säger om krånglet och luckan:
Citat:
Der sker det, at det er blevet sent, og vi skal hjem. Jeg dykker Nautilus ud. Vi har kørt med elektromotoren, mens vi dykker ud, og vi skal have fyldt trykluften op igen og ladet strømmen op. Jeg begår en fejl - jeg går ud i maskinrummet
- Jeg går ud i maskinrummet for at starte motorerne op. På det tidspunkt er Kim Wall i messen. Når ubåden er neddykket, så fyldes den udvendige del med havvand, siger Peter Madsen, der nu får at vide, at han skal tale langsommere til retten. Det skyldes at retten selv forsøger at skrive hans meget tekniske forklaring ned.
Peter Madsen fortæller nu om ventiler og en række andre ting, der skal hjælpe med at tømme vand fra Nautilus og starte ubåden.
- Jeg begår en fejl. Og det havde ikke været kritisk, hvis det ikke var for det næste, der sker, siger Peter Madsen, som nu fortæller om de udstødsgasser, der kan komme ind i ubåden, når man skal starte den.
- Der er et ret højt støjniveau, og derfor lukker jeg døren til maskinrummet. Og så går jeg ud til Kim Wall og passerer hende, siger Peter Madsen roligt.
- Jeg åbner den første luge i ubåden og går op på dækket. Det er lavet, så man kan gøre det enemand. Det er ikke nemt, men det kan lade sig gøre.
- Da jeg står på dækket, så er godt 'seamanship', at man ikke har lugen åben. Den luge skal være lukket, og det gør jeg så. Det er bare for at sikre sikkerheden, siger Peter Madsen.
Han fortæller, at han ikke kan åbne lugen til ubåden igen. Kim Wall var nede i ubåden.
Alltså ger han ingen ingående förklaring av vad de tekniska problemen består i, eller ja, han kan ha gjort det men att medierna inte återgav den.
Citera
2018-03-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den danska psykopaten spelar upp sin alldeles speciella snuff-film i sitt huvud om och om igen. Filmen är hans och ingen annans. Det är den han njuter av dygnet om. Han mår inte alls dåligt - tvärtom njuter han av att äga sanningen. Han kommer kanske berätta sekvenser av den i sina brev till alla som skriver till honom. Han njuter som en berusad av hur han tror sig kunna förleda andra från den exakta sanningen.

Han känner Kims ande och njuter av vara den enda som sett henne i ögonen när hennes liv långsamt sipprade från hennes kropp. Kanske han är så sjuk att han tror hennes ande tagit plats i honom. Kanske han tog en tugga från hennes kött och då kom ejakulationen i kalsongerna.

Även om han döms till förvaring för all framtid, så kommer han inte må dåligt - tvärtom. Dessutom finns det alltför många galningar som kommer nära honom med sina idolbrev. Djävulen kan inspirera andra inifrån fängelset. Han borde inte få ta emot eller skriva brev.

Snart är föreställningen i danska rätten över och han blir fortsatt inlåst. Möjligen att han får en liten depression då, men aldrig över vad han gjorde. Nej, endast över att inte få vara i centrum. Kort därefter får han ny kraft av alla som skriver och vill veta vad som hände när han tog över Kims ande.

Det är hemskt att läsa Kims sista sms om att hon ännu lever. Hade hon en känsla av att färden kunde bli hennes sista?

Det skulle inte förvåna mig det minsta om han, då han blir överbevisad, kommer erkänna och dra alla de vidrigaste detaljerna inför rätten för att njuta av åhörarnas och de anhörigas chock, vrede och avsmak.
Citera
2018-03-09, 13:23
Medlem
PK-Korrekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Visst finns den möjligheten, men tänker på hur han beskrev mordscenariot i brevet till väninnan ( vem är ju inte klart) att : ”plötsligt ska stämningen skifta” och därefter ska själva våldsscenerna inträda, tortyren, så som han målade upp det.

Med det som utgångspunkt så föreställer jag mig att det är viktigt att effekten i stämningsskiftet blir så kontrasterande som möjligt, vilket i och med ett sederat offer reduceras smärtan av det våld som utdelas. Målet är ju att åsamka så extrem smärta som möjligt för att det är offrets lidande som ger max kick
När stämningen skiftade tror jag var när det gick upp för Madsen att Kim inte alls var med på hans erotiska böjelser eller hans sexuella inviter över huvud taget. Men märkligt är att Kim inte noggrannare hade researschat innan hon åkte ut detta missfoster. Hon skulle aldrig åkt ut ensam så klart. Tråkigt att hon var naiv och oskuldsfull denna gång.
Citera
2018-03-09, 13:32
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det skulle inte förvåna mig det minsta om han, då han blir överbevisad, kommer erkänna och dra alla de vidrigaste detaljerna inför rätten för att njuta av åhörarnas och de anhörigas chock, vrede och avsmak.

Mer sannolikt, sett med PMs psykologiska profil i åtanke, kommer han med en galnings (!) envishet att fortsätta neka och kasta ur sig märkliga förklaringar i sin överklagan när en dom som innehåller rubriceringen mord faller.

Får för mig att hans undermedvetna bestämt sig att kontraktera den försvarsadvokat han nu har för att hon är helt oerfaren i rollen som försvarare i brottsmål, och när det går åt pipan så slipper "Peter Madsen" <- (i tredjeperson) ta ansvar för skammen och skulden att återigen vara misstrodd och missförstådd, allt är hennes fel, ytterligare en psykologisk försvarsmekanism för att skydda den lile trasige rädde Peter som finns därinne någonstans.
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-03-09 kl. 13:56.
Citera
2018-03-09, 13:45
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
När stämningen skiftade tror jag var när det gick upp för Madsen att Kim inte alls var med på hans erotiska böjelser eller hans sexuella inviter över huvud taget. Men märkligt är att Kim inte noggrannare hade researschat innan hon åkte ut detta missfoster. Hon skulle aldrig åkt ut ensam så klart. Tråkigt att hon var naiv och oskuldsfull denna gång.

Det finns ingen anledning att förminska KW eller ifrågasätta hennes agerande, det förekommer ingenting i PMs offentliga historik som pekar på att det skulle vara någon som helst risk eller fara med att träffa honom, du hade säkert själv hängt med ut på en tur med ubåten om du fått frågan och råkat vara 300 meter från hans verkstad just då...

Citera
2018-03-09, 13:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det stämmer men dagen efter skulle de på bröllop.

Har du läst vad pojkvännen sagt? Han har berättat att kim plötsligt blev klntaktad av madsen dn 10e efter att hon inte hört något sedan sin mailkorrespondence i april.
Ja men han är citerad av media Om du inte pratat personligen med honom. Vi får följa vad som sägs i rättegången.
Citera
2018-03-09, 14:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Visst finns den möjligheten, men tänker på hur han beskrev mordscenariot i brevet till väninnan ( vem är ju inte klart) att : ”plötsligt ska stämningen skifta” och därefter ska själva våldsscenerna inträda, tortyren, så som han målade upp det.

Med det som utgångspunkt så föreställer jag mig att det är viktigt att effekten i stämningsskiftet blir så kontrasterande som möjligt, vilket i och med ett sederat offer reduceras smärtan av det våld som utdelas. Målet är ju att åsamka så extrem smärta som möjligt för att det är offrets lidande som ger max kick

Ja, så är det ju. Lugnande skulle motverka hans syfte.
Citera
2018-03-09, 14:08
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det är fullt möjligt att KW inte var PMs förstaval, utan att hon blev "sista halmstrået" när de andra tre han bjudit in på ubåtsfest inte var intresserade.

Anklageren vil vide, om det er korrekt....

Ja, det har jag trott hela tiden. Kim blev offer pga slumpen.
Citera
2018-03-09, 14:10
Medlem
Soterns avatar
Hur mycket bevis har åklagaren för mord? Tänk om han bara får för brott mot griftefriden? Då skulle han i princip kunna gå rätt ut på gatan efter rättegången då häktningstiden antagligen snart täckt in det straffet.
Citera
2018-03-09, 14:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja men han är citerad av media Om du inte pratat personligen med honom. Vi får följa vad som sägs i rättegången.

Jo det är sant men så fel borde de inte återge det han sagt tycker jag. Vi får väl se om det blir tydligt i rättegången som du säger.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-09 kl. 14:14.
Citera
2018-03-09, 14:36
Medlem
Citat:
Vilka syftar du på?

Allt som jag återgivit är fakta från rättegången i går samt intervju med pojkvännen.
Absolut inte dig. Men andra här inne . Blir så rörigt när folk diskuter hej vilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in