2018-03-08, 12:58
Medlem
Om MT fester nu var så ökända hur kan de då samtidigt varit så populära? Det ökända var kanske just det som gjorde att folk ville dit och egentligen gjorde dem kända och populära. Det var roliga fester helt enkelt!
2018-03-08, 13:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om MT fester nu var så ökända hur kan de då samtidigt varit så populära? Det ökända var kanske just det som gjorde att folk ville dit och egentligen gjorde dem kända och populära. Det var roliga fester helt enkelt!

Ja, absolut. Gillar man att supa skallen av sig, springa naken och bara vara allmänt hämningslös, så var det definitivt rätt ställe att åka till.
2018-03-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, absolut. Gillar man att supa skallen av sig, springa naken och bara vara allmänt hämningslös, så var det definitivt rätt ställe att åka till.
Du vet 40-50-60-talister är inte så hämnade utan är vana vid topless och kan ta ett järn utan att bråka. Att ute i skärgården bada naken och festa loss känns inte direkt onormalt. Visst någon spårar alltid ur men oftast fungerar det ändå. Kommer det då in yngre som lätt blir kränkta kan det bli problem.

Vad som sen är sant på denna fest kan man nog diskutera efter vad man är van vid och tycker är normalt. Vad är sanning och vad blandar man ihop med andra händelser? Hur mycket är kryddat av andras historier? Men att komma drällande efter 9-10 år och gnälla går ju helt bort!
2018-03-08, 16:02
Medlem
Jag kollade runt på nätet och hittade några inslag om Timell. Han har tydligen mer eller mindre haft en dålig relation till sin far. Sade själv det när han var med i någon fjantig web-show.

Finns mer skvaller om det?

Martin måste väl skämmas som fan nu när hans barn och fru får se allt pressen skriver om hans bravader?

Hittade också några klipp på nätet där han hotade någon som skämtade om att hans fru gått in i en dörr.

Timell framstår där som ganska galen.

Finns det mer skvaller om att han spöar upp frun eller andra?
2018-03-08, 16:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du vet 40-50-60-talister är inte så hämnade utan är vana vid topless och kan ta ett järn utan att bråka. Att ute i skärgården bada naken och festa loss känns inte direkt onormalt. Visst någon spårar alltid ur men oftast fungerar det ändå. Kommer det då in yngre som lätt blir kränkta kan det bli problem.

Vad som sen är sant på denna fest kan man nog diskutera efter vad man är van vid och tycker är normalt. Vad är sanning och vad blandar man ihop med andra händelser? Hur mycket är kryddat av andras historier? Men att komma drällande efter 9-10 år och gnälla går ju helt bort!

Jag tillhör själv den gruppen och vet att de som gillar att dricka mycket i min ålder är de som gärna bråkar, grälar, tafsar och är dramatiska. Fulla medelålders människor har en air av besserwissrighet och definivt inte roliga att ha på firmafester.

Jag har svårt att minnas en hel del efter 9 år. Men om en vän till mig sa att hon råkat ut för nåt trauma, då vet jag att jag skulle minnas det resten av mitt liv. Men jag dricker inte och var ju inte på den festen. Alkohol förändrar uppenbarligen minnet. En del minns ingenting. Och ingen minns hur mycket de druckit. Bara 2 öl...
2018-03-08, 17:28
Medlem
Att MT börjar prata om knark är ju för att bevisen ska bli mindre trovördiga. En knarkare kan man ju inte lita på....

Att det blev åtal var tveksamt, inte många trodde på det.

Han kommer åka in i buren så enkelt är det.

Förmodligen har väl AT också kört upp ett eller flera fingrar, så borde också åka in. Ingen tror väl på att han bara skulle känna hur slät den var. Klart som fan att han kollade fukthalten också.

Från slott till koja. Undrar hur han blir mottagen i finkan??
2018-03-08, 17:40
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Jag tillhör själv den gruppen och vet att de som gillar att dricka mycket i min ålder är de som gärna bråkar, grälar, tafsar och är dramatiska. Fulla medelålders människor har en air av besserwissrighet och definivt inte roliga att ha på firmafester.

Jag har svårt att minnas en hel del efter 9 år. Men om en vän till mig sa att hon råkat ut för nåt trauma, då vet jag att jag skulle minnas det resten av mitt liv. Men jag dricker inte och var ju inte på den festen. Alkohol förändrar uppenbarligen minnet. En del minns ingenting. Och ingen minns hur mycket de druckit. Bara 2 öl...

Jag jobbade som ordningsvakt under 10 år. Okt-nov är firmafesternas förlovade tid och varje kväll var det ungefär som när en präriebrand närmar sig. Man visste att det skulle brinna, bara inte hur lång tid det tog innan det brakade loss.. Det vara bara en tidsfråga.

När det gäller timellen så får vi nästan hoppas på en fällande dom då han enligt uppgifter i flera trådar verkar ha uppträtt som ett ärkesvin i olika sammanhang. Är man ett sådant svin in vardagen så vill jag inte ens tänka på hur man uppträder när alkohol och kanske andra droger kommer in i bilden. Konstigt att ingen proppat honom?
2018-03-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jag kollade runt på nätet och hittade några inslag om Timell. Han har tydligen mer eller mindre haft en dålig relation till sin far. Sade själv det när han var med i någon fjantig web-show.

Finns mer skvaller om det?

Martin måste väl skämmas som fan nu när hans barn och fru får se allt pressen skriver om hans bravader?

Hittade också några klipp på nätet där han hotade någon som skämtade om att hans fru gått in i en dörr.

Timell framstår där som ganska galen.

Finns det mer skvaller om att han spöar upp frun eller andra?

Jag kan tipsa om att läsa mer i denna tråd. Det finns massor med skit om skitstöveln Martin Timell.
2018-03-09, 11:34
Medlem
TV4 agerar domstol innan den riktiga utredningen är över. Utan tvivel så sväljer TV4 alla rykten som sanning, de väntar inte till efter utredningen vad det blir.

Tänk om Martin Timell blir friad på många punkter, till vilken fördel han han av det när TV4 redan har sparkat honom och skrotat Äntligen hemma?
2018-03-09, 11:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
TV4 agerar domstol innan den riktiga utredningen är över. Utan tvivel så sväljer TV4 alla rykten som sanning, de väntar inte till efter utredningen vad det blir.

Tänk om Martin Timell blir friad på många punkter, till vilken fördel han han av det när TV4 redan har sparkat honom och skrotat Äntligen hemma?

Det handlar inte om att han blivit sparkad bara för ett eventuellt sexbrott. Det finns minst en film där han behandlar teamet på ett mobbande sätt, vittnesmål om att flertalet medarbetare slutat i teamet pga honom samt många som berättat att han tafsat och visat kuken i sammanhang som inte rör TV4. Han har också erkänt att han gått över gränsen.
2018-03-09, 11:53
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd

Kanske inte riktigt så enkelt. Det rör sig även om reklamintäkter och då Timell gått hem ute i stugorna och Äntligen hemma varit en stor succé.
2018-03-09, 13:03
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att han blivit sparkad bara för ett eventuellt sexbrott. Det finns minst en film där han behandlar teamet på ett mobbande sätt, vittnesmål om att flertalet medarbetare slutat i teamet pga honom samt många som berättat att han tafsat och visat kuken i sammanhang som inte rör TV4. Han har också erkänt att han gått över gränsen.

Jaså, så om Martin Timel inte var nån kändis och samma saker hände så skulle det inte blåsas upp till ett stort scoop i media. Det är bara kändisar som svartmålas.

Som kändis så jagar pressen dig med blåslampa. Du äger inget privatliv, du har inte samma yttrandefrihet som andra vad du gör på fritiden och utanför kameran. Som kändis så finns det inga överseende och undantag. Allt du gör tas på blodigt allvar och när pressen har hängt ut dig så är din karriär över.

Media har ingen moral o etik som endast har syftet med radikal pajkastning som förminska kändisar till ingenting. Media saknar förmågan förlåtelsen. Gjort är förgjort, aldrig välkommen tillbaks.
I Sverige är du brännmärkt för livet

Det enda sätt att få tillbaks din karriär är att flytta till ett annat land.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in